Montako euroa kuussa annat hyväntekeväisyyteen?
Itse olen tässä kuussa antanut 30 euroa, yleensä annan 10-40 euroa. Jos olisin varakkaampi, antaisin enemmän. Tuen rahoillani kotimaassa tehtävää avustustyötä.
Kommentit (45)
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 22:03"]
Olen aivan järkyttynyt näistä vastauksista. Antoiko kukaan yhteisvastuukeräykseenkään? ap
[/quote]
En todellakaan. Minua puolestaan "järkyttää" rahan syytämisesi kankkulan kaivoon, mutta en minä siitä silti numeroa tee.
Jos ei tykkää auttaa avustusjärjestöjen kautta, joissa osa rahoista menee hallintointikuluihin, niin on muitakin tapoja. Itse olen auttanut Facebookin " AUTA lapsiperheitö ympäri vuoden"-sivuston kautta. Vein siis ruokaa ihan omassa kotikaupungissani suoraan kotiovelle köyhälle perheelle. Varmasti monelta löytyy ihan omasta lähipiiristäkin autettavia. Auttakaa ihmiset vähempiosaisia! Saat itsellesi hyvän mielen :)
35e. Oon kotihoidontuella. Mies on työtön ja siltä menee 20 e. Lisäksi osallistutaan näihin keräyksiin, yv jne. Kai sädekehäni loistaa sinnekin?
50€/kk menee World Visionille (2 kummilasta), 10€ WWF:lle, 10€ Unicefille ja 5€ Amnestylle. Eli 75€ yhteensä. Olen työtön eli n. 10% "tuloistani" menee hyväntekeväisyyteen.
En senttiäkään anna en koko vuonna...
Järjestöille ei kannata antaa senttiäkään vaan ne pitää antaa suoraan niille jotka sitä tarvitsee
Maksan ekologisesta sähköstä vähän enemmän kuin mitä halpasähkö voisi maksaa.
Itse annan rahat aina avunsaajalle käteen. Avun tarvitsijoita ei ole tänä päivänä vaikeaa kotimaasta löytää. Ulkomaille en pistä penniäkään.
Niinhän se on, että köyhät antaa omista vähistään muillekin. Rikkaat kylpee kolikoissaan kuin Roope Ankka!
En todellakaan senttiäkään.
Kenelle muka pitäisi antaa? Pitäisikö tukea sitä, että kirkko tuhoaa alkuperäiskulttuureja tyrkyttämällä länsimaista taikauskoa? Vai pitäisikö osallistua sukupuolisyrjivään neekerilasten "auttamiseen". Paras kohde olisi suomalaisten auttaminen, mutta mitä sillä rahalla muka tehtäisiin. Varmaan perustettaisiin joku huumeneulojen vaihtopiste naapuriin tai rakennettaisiin viereiselle tontille aggressiivisten alkoholistien yömaja.
Onko se kankkulankaivo, jos minulle tulee asiasta hyvä mieli?
Ainoa minne rahaani annan on SEY (Suomen eläinsuojeluyhdistys). Mä haluan kaikin keinoin auttaa alueeni kodittomia kissoja ja muita eläimiä. Ja mikäli vaan joskus on mahdollista niin otan heidän kauttaan itelleni kissoja lisää. :) Nyt vaan ei onnistu ku yks kissoist sen verran vanha, ettei kestäisi välttämättä uuden kissan tuomaa stressiä kovinkaan hyvin.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 23:17"]Ainoa minne rahaani annan on SEY (Suomen eläinsuojeluyhdistys). Mä haluan kaikin keinoin auttaa alueeni kodittomia kissoja ja muita eläimiä. Ja mikäli vaan joskus on mahdollista niin otan heidän kauttaan itelleni kissoja lisää. :) Nyt vaan ei onnistu ku yks kissoist sen verran vanha, ettei kestäisi välttämättä uuden kissan tuomaa stressiä kovinkaan hyvin.
[/quote]
Toki tännekään en kuukausittain anna rahaa, koska en kykene. Mut joulun alla on eläinkaupalla joulukeräys jonne voi lahjottaa kaikkea ruuasta, matolääkkeistä leluihin ja muihin tarvikkeisiin. Sinne olen joulun alla tosiaan antanut ruokia, leluja ja kerran myös raapimapuun annoin. Sit myös siihen päälle vielä annan keräyslippaaseen noin 50 euroa vähintään. :)
RAY- aika paljon en halua sanoakaan .
En anna latin latia -maksan veroja aivan tarpeeksi.
10 euroa kuussa Amnestylle ja 10 euroa UN Womenille. Lisäksi osallistun satunnaisesti erilaisiin lipaskeräyksiin kuten nälkäpäivään tms. Tulot bruttona n. 1700 € kuussa, joten enemmänkin olisi kyllä vara antaa. Ehkä otan vielä kummilapsen.
56 euroa menee kuukausilahjoituksina UNICEFille, amnestylle, greenpeacelle ja SPR:lle. Opiskelija olen eli kuukausitulot ovat 450 euroa/kuukausi. Se on kiinni vain miten asettaa omat prioriteettinsa. Yllättäin suurin osa ihmisistä vain sattuu olemaan omaan napaansa tuijottelijoita.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 22:03"]
Olen aivan järkyttynyt näistä vastauksista. Antoiko kukaan yhteisvastuukeräykseenkään? ap
[/quote]
Itse en anna kuukausittain tällä hetkellä minnekään rahaa. On aika huonot tulot, kun elän kodinhoidontuella, mutta läheisiäni ja joskus joitain muitakin, joilla paljon huonommin asiat, autan kyllä vähästäni. Ja yhteisvastuukeräykseen ym olen satunnaisesti antanut.
Mutta siis todella tärkeä aihe, ja ihmettelen kyllä kun ei monille hyvätuloisillekaan tule edes mieleen auttaa ketään oman tuttavapiirin ulkopuolella tai antaa rahaa hyväntekeväisyyteen.