Tajusin juuri että olen masentunut...
Viimeiset puoli vuotta olen ollut erityisen räjähdysherkkä, väsynyt ja itkenyt ainakin kerran päivittäin, ollut kykenemätön tuntemaan iloa muiden puolesta, sekä viettänyt liikaa aikaa koneen ääressä istuen ajatellen kuinka paskaa on olla minä ja miksi en vain kuole pois!!?? Luulen että alkuoireeni lähinnä kielsin itseltänikin mutta tässä sitä ollaan... Mihin kannattaa hakeutua ensimmäisenä :( haluan muutoksen, elämä valuu vain hukkaan!
Kommentit (8)
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 21:37"]
Mielenterveystoimistoon. Jaksamisia!<3
[/quote]
Sinne siis heti huomenissa, hirveän turta olo. itkeskelin taas äsken, vaikka syytä en oikeastaan tiedä? Kaiken pitäisi olla hyvin, mutta miksi tunnen näin? :( Kiitos sinulle!
Terveyskeskuksissa on myös psykiatrisia sairaanhoitajia, kriisihoitoa olen kerran saanut sellaiselta ja hän osasi opastaa mua eteenpäin. Sinne pääsee ainakin usein aika pian.
Mä soitin toissa viikolla ahdistuneena terveyskeskukseen ja sain seuraavalle päivälle ajan. Lääkäri totesi ahdistuneisuushäiriön ja tällä viikolla korjasi diagnoosin lieväksi masennukseksi.. ja lääkäri myös ohjasi psykiatrille, johon en ole tosin soittanut..
Muakin siis masentaa ja saan itkukohtauksia lähes jokapäivä..
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 21:55"]
Terveyskeskuksissa on myös psykiatrisia sairaanhoitajia, kriisihoitoa olen kerran saanut sellaiselta ja hän osasi opastaa mua eteenpäin. Sinne pääsee ainakin usein aika pian.
[/quote]
Kiitos vinkistä!
T: masentunut
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 21:58"]
Mä soitin toissa viikolla ahdistuneena terveyskeskukseen ja sain seuraavalle päivälle ajan. Lääkäri totesi ahdistuneisuushäiriön ja tällä viikolla korjasi diagnoosin lieväksi masennukseksi.. ja lääkäri myös ohjasi psykiatrille, johon en ole tosin soittanut.. Muakin siis masentaa ja saan itkukohtauksia lähes jokapäivä..
[/quote]
Onko sulla jo joku lääkitys käytössä vai meinasitko aloittaakaan?
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 22:06"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 21:58"]
Mä soitin toissa viikolla ahdistuneena terveyskeskukseen ja sain seuraavalle päivälle ajan. Lääkäri totesi ahdistuneisuushäiriön ja tällä viikolla korjasi diagnoosin lieväksi masennukseksi.. ja lääkäri myös ohjasi psykiatrille, johon en ole tosin soittanut.. Muakin siis masentaa ja saan itkukohtauksia lähes jokapäivä..
[/quote]
Onko sulla jo joku lääkitys käytössä vai meinasitko aloittaakaan?
[/quote]
Ei oo lääkitystä. En halunnut aloittaa.. ainakaan vielä.
Lääkäriin jossa ne kartoittaa lääkityksen tarpeen. Jotkut pärjää ilman mutta terapiaa ainaskin. Ymmärrän että tuntuu pahalle mutta meitä jollain tasolla masennusta sairastavia on paljon. Kyllä se helpottaa kun otat apua.
M35
Mielenterveystoimistoon. Jaksamisia!<3