Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäinen lapsi saa teidän mielestä ajella karvojaan?

Vierailija
16.03.2015 |

Ajattelin vaan kysyä muiden mielipidettä että onko teidän mielestä ookoo että ala-asteikäinen (11-vuotias) ajelee jaloistaan karvat pois?

Mitä tuon ikäiselle voi oikein sanoa asiaan liittyen? Voiko oikein kieltääkään millään hyvillä perustein?

Oletteko itse ostaneet lapselle höylän? Minusta vasta 14-vuotias on tarpeeks vanha tekemään tuollaista.

Asiallisia vastauksia kiitos.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 15:40"]

No riippuu vähän. Jos omistaa hennon, vaalean ja lähes huomaamattonan karvoituksen jaloissa, en ajaisi. Ajat pari kertaa ja ne ovat loppu elämän tummat ja kasvavat nopeammin ja pidemmäksi. [/quote]

Tämä ei pidä paikkaansa.

Vierailija
22/28 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin karvojen sheivaamisen kun olin 11v. Mielestäni jos haluaa sheivata ja karvoja kasvaa niin se on ihmisen oma asia jos niitä haluaa ajaa. N20

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kokeilin kavereiden kanssa 6-luokan lopussa jotain Veetin karvanpoistoainetta sääriin. Ei se ole niin vaarallista ja vakavaa. Ihan itse ostettiin ja vieläpä leirikoulussa, niin ei olleet kyllä vanhemmat näkemässä. Ei säärikarvojen poistoa tarvitse ajatella mitenkään seksuaalisesti. Lapselle voi toki selittää, ettei hänen missään nimessä tarvitse sellaista tehdä.

Vierailija
24/28 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin ala- asteella. , tuntui ikävälle kun farkun lahkeesta pilkisti turkisreunus ikään kuin ja kädet mustan karvan peittämää. En ole kärsinyt poistosta mitenkään vaikka useinhan niitä saa leikata. Enemmin tuntui ikävältä, kun kaverit huomauttelivat niistä.

Vierailija
25/28 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 17:56"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 15:40"]

No riippuu vähän. Jos omistaa hennon, vaalean ja lähes huomaamattonan karvoituksen jaloissa, en ajaisi. Ajat pari kertaa ja ne ovat loppu elämän tummat ja kasvavat nopeammin ja pidemmäksi. [/quote]

Tämä ei pidä paikkaansa.

[/quote]

On joo mielenkiintoinen vanhan kansan legenda. Samanlaista tietämättömien satuilua, kuin kahvin juonnin vaikutus ihonväriin tai hämärässä lukemisen vaikutus näkökykyyn...

41v m

Vierailija
26/28 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sillä iällä niin väliä, kunhan kerrot kuitenkin lapselle, että karvojen ajaminen ei ole mitenkään välttämätäntä ja pakollista. Saa tehdä niin kuin itse tykkää, vaikka kaverit tekisivät toisin.

Vierailija
27/28 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisasia se on, minusta lapsi tai teini saa itse päättää. Inhottaa kuitenkin sellaiset äidit, jotka tyrkyttävät tyttärilleen höylää heti, kun näillä alkaa karvat kasvaa. Muistan itse tunteneeni häpeää ja hämmennystä, kun kaverin äiti alkoi huomauttelemaan karvaisuudestani ollessani jotain 11-12v. Kuulemma olisi pitänyt nyppiä kulmakarvat ja ajella sääret.

Vierailija
28/28 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin kehotan tyttöä ajelemaan karvat ainakin sääristä ja kainaloista, koska onhan se nyt jo hyvien tapojen mukaista. Ja aika noloa olis lapsellekin esitellä karvojaan julkisesti esim. uimahallissa ja kun tulee kesä. Häpykarvoihin en puutu alle 15-vuotiaalla ainakaan. Ja ehkä sittenkin lapsi saa itse päättää, kyllähän se saa mallia kuitenkin myös kavereilta ja netistä, jotta tajuaa itsekin mikä on ns. normaalia. Olisi varmaan kiusallista jos äiti opastaisi siinä asiassa.