MARRASKUISTEN loppuviikko
Kommentit (21)
Meillä herätty 7.00 pintaan ja nyt nukutaan äitin sylissä.
Noora oli viime vkolla kipeenä, kuumetta oli yli 39 ja löytyipä korvatulehduskin. Korva oli jo märkää täynnä. Onneksi nyt on paremmassa kunnossa. Ja keretty olla taas 2 pvää hoidossa.
Olen käynyt lukemassa marrasten kuulumisia, mutten ole saanut aikaiseksi kirjoitettua ja nyt en enää muista kenelle piti kommentoida ja mitä..
Työt on lähtenyt vähän nihkeästi käyntiin, tuntuu ettei muista enää mitään ja jotenkin on sellanen hidas työolo. Tekee vaikka kuinka hommia muttei saa mitään kuitenkaan tehtyä.. (olipas sekavaa)
Ja Noora on nyt itkenyt hoidossa pitkin päivää lukuunottamatta näitä 2 pvää. On vain itkenyt kun olen lähtenyt. Hoitsut kyl lohduttelee että kyllä se siitä helpottuu ajan mittaan.
Kun haen nooran iltapvällä hoidosta niin ilta meneekin sit nukkuessa, vaikka onkin nukkunut kahdet unet hoidossa. Sama jos vien iltaan hoitoon niin nukkuu siel pienet unet ja menee ennen kaheksaa nukkuu yöunia. Neidin unenlahjat parantunut roimasti. Mutta meidän yhteinen aika taas on vähentynyt.
Tosin sen ajan kun Noora on valveilla niin äiti saa roppakaupalla pusuja ja haleja ja paljon ilon kiljahduksia :)
Neidillä on kyl yksi rasittava tapa aamulla ja illalla. Nipistää mua nänninpäästä. Se rakastaa kun äiti yrittää komentaa ja sanoo että au, tahti vaan kiihtyy ja kaksin käsin. Mutta tässä on pinsettiote parantunut paljon ja nänninpäät rikki.
Noora ei vielä taputa, mutta osaa laittaa kädet ristiin(rukoilla) ja sit laittaa etusormi keskisormen päälle.
Joo.. mut nyt neiti heräsi ja ei anna enää mun kirjoitella.
terkut mammoille :)
t.nia ja noora
ja kiva kuulla rapuäidistä ja amaliasta
lemaan ;o) sa.moi@luukku.com Ja nyt pitäs alkaa viikkaa pyykkejä kaappiin : 4 korillista ois laitettavana ja sit pakata lapsille mummolaan viikonlopuksi tavarat.... ovat taasen siellä isänsä kanssa.
Anni vetää vielä aamu uniaan, niin saa rauhassa kirjotella. Ehdin jo olkkarin ikkunan pestä ja verhot vaihtaa.
Rapuäiti: laitoin sulle postia, toivottavasti tuli perille. Ja kiva kuulla sustakin pitkästä aikaa.
Eilen oli muskari ja Anni innostu asiasta vasta, kun puolituntinen oli jo lopuillaan. Onko muilla noin lyhkänen muskaritunti, eli siis vaan puol tuntia? Tuntuu, että täälläkin muiden järjestämät muskarit kestää 45min. mutta meillä vaan puol tuntia. On jotenkin tyngän oloinen. On vaan niin lähellä niin helppo kulkee.
Viime yönä Anni heräs kerran oli kyllä luksusta! Ja aamulla heräs seiskalta ja oli kamala nälkä. Eli meidän syömättömyys johtuu varmaan runsaasta yösyömisestä välillä.
Meillä onkin tänään pitkä päivä kahdestaan. Ukkokullalla on pitkä työpäivä ja tulee joskus ysin jälkeen illalla vasta kotia. Noh, kyllähän me tytöt pärjätään.
Noh nyt ei pää pelaa enempää. Taidan mennä keittään vaikka kahvit.
Hertta ja Anni
Moi
Oltiin aamusella 10 kk neuvolassa ja neidin mitat ovat 77 cm ja
10,67 kg, hyvin kasvaa. Mintun hemoglobiini oli 133. En oo saanut itsestäni irti, et laittaisin nää kasvutiedot marrasten kasvuihin, laiskottaa.
No nyt pätkii muuten, palailen paremmalla ajalla uudelleen.
Tässä aikani kuluks hiukan raapustelen, tiä koska taas ehteis. Töihin oon lähössä... Miro jää kotiin isin kanssa. Isi teki eilen nii pitkän päivän, et voi olla poikansa kans tänää koton, ihana isi :)
Eiline ol taas aika härdelli-ilta :( Siis eile aamul poika heräs o 4.45. Otin vieree ja siin se kähjäili tunni verra kunnes noustiin. Mentii hoitoo ja töihi ja käytii mun äiteel... Siel hän otti " pienet" päikkärit ja voitte vaa arvata saiko äijää nukkumaa kaheksalta!? Ei todellakaa, tossa se kökkis viel kymmeneltä :( Ja mä oli aivan rättipoikki. Annon hänel Panadolii hiuka ja kyllähä tuo heti miten nukahti sitte... taitaa tulla 8 hampaalle kavereita :)
Nyt he vielä nukkuu isin kanssa. Nukkuvat varmaa aika pitkään kun noin valvomiseks meni.
Nyt ku pääsin takasin töihi, ni alko ittel kauhee nuha :( toivon mukaa ei nouse kuume! Minul harvoin on kuumet ja sit ku se hiukanki nousee ni oon iha kuitti. Nooh, eiköhän se tästä.
Hassu olo ku ehtisin laittaa hiukan ripsariikin :) En oo aikoihin laittanu mitää meikkii ja nyt oli reilusti aikaa ni laitin, tuli heti pirteempi olo ku muute on nii väsyny ja räkäne...
Kyllai taas tulee hömpötyksii, mut kuten sanottu, jättäkää lukematta jollei jaksa :) Nää on tämmösii aamuturinoi vaa, ku ei oo viä pää heränny ;)
Nyt kuuluu pojan huoneesta höpötystä, nukkuis ny hetken vielä! Taidan men kurkkimaa ja sanomaa heipat, kohta pitää jo kirmata.
Rapuäiti: Kiva kuulla teiänki katraasta välillä. Laitan sulle kuvia tässä viikonlopun aikana! Tai siis koitan muistaa ja ehtii :)
Muksaa perjantaita mamit ja murut! -Jonsku-
(vkl töissä...)
Sain just piiiitkän tekstin naputeltua ja hävitin sen hienosti kun olin lähettämässä,mrrr,sapettaa.
Siispä hyvin lyhyesti uudelleen...
Neuvolassa käytiin ja iloisena saimme todeta painon nousseen tosi hienosti,pomppasi käyrälle,eli mamin tuhdit pöperöt maistuu hienosti!
75cm,9,8kg.
Vasen silmä karsastaa pikkuisen väsyneenä,muttei vaadi mitään toimenpiteitä,huh,seuraillaan kuitenkin ettei lisäänny.
Tuhdeista pöperöistä aasinsillalla omaan napaan,eli minua on nyt 4kg vähemmän,mukavaa ja se marraskuun miinus kybä tuntuu jo aika realistiselta...kiitos miehen ja äitini,olen päässyt liikkumaan tosi monipuolisesti ja ruokavaliota ruuvattu tietysti myös.
En ole ehtinyt aikoihin kirjoittelemaan,mutta aina tulee teidät luettua,vaikka sitten yöllä:)
Kipeille ja väsyneille spesiaalisympatiat ja voimia,virtaa ja aurinkoa!!
Ihan kaikille sydämellistä viikonloppua,tulen myöhemmin antamaan kalakeittoreseptin,josta voi samalla vaivalla pyöräyttää pikkuiselle kalaherkkua.
Pikaisiin tapaamisiin,nyt kestitsemään varhaisia vieraita!
Sapiina ja ilman tukea treenava..huiiiii!!!!
Anni heräs tänään jo kuudelta ja nyt jo vetelee ekoja päikkäreitä. Ei meillä aikoihin näin aikasta herätystä ole ollutkaan. Mikä lie tytön herättänyt. Hyvin kyllä nukku koko yön... paitsi kerran piti rauhotella itkua alkuyöstä ja kolmen jälkeen otti huikat tissistä. Mutta hyvä näin.
Kylmä ilma ulkona. Lämmintäkin vain pari astetta, syksy tekee siis tuloaan.
Noh, eipäs nyt taida olla kummempaa asiaa. Hyvää viikonloppua kaikki mammat ja muksut!
Hertta
Ekaksi kiitos kuvansa laittaneille, ihania mussukoita!! :)
Rapuäitille tervetuloa takaisin, kiva kuulla teidänkin kuulumisia!
Nia meillä kans poika on alkanut nipistellä terävillä sormillaan/kynsillään nänninpäistä ja auts kun se kirpasee. Nauraa vaan kun sanon au, äitiin sattuu. Mutta juu-u, hyvin on opittu pinsettiote :)
Näyttääkö muitten vauvat mieltänsä? Tai siis meillä on nyt vajaan viikon ollut semmosta, että jos kiellän tekemästä jotain esim. vetämästä kissaa hännästä tai kaivamasta multia kukkaruukusta ja nostan pojan pois ko. paikalta nii hää saa oikein itkuraivarit siitä. Samoin kun koitan pukea pojalle vaatteita päälle tai vaihtaa vaippaa niin oikein heittäytyy taaksepäin kaarelle ja rimpuilee ja itkukiukkuaa. silloin sujuu vähän paremmin jos annan siksi aikaa jotain tekemistä, siis jonkun esineen ihmeteltäväks tms. Ruokapöydässä kun venkoilee ja nostan istumaan kunnolla niin taas hirveet pultit. Onko muilla tullut tämmöistä vastaan, mitä tää on??
Nyt kuuluu kitinää jalan vierestä, tarttee mennä leikkiin pienen kans.
Myöhemmin lisää, Gerda
Olipa tosiaan kylmä aamu tänään. Olin ihan ihmeissäni mitä pukisin pojan päälle kun lähdettiin aamutuimaan vaunuttelemaan. Peittoja lastasin päälle ja tyytyväisenä poitsu nukahti ja on kohta tunnin verran vetänyt sikeitä. Voi kun uni nyt maittaisi pitkään. Ei ole täällä mummulassa oikein malttanut kunnon päikkäreitä nukkua ja sitten on ollut iltaisin niin kiukkuinen herhiläinen että oksat pois.
Gerda: Jesse on ollut ihan pienestä saakka aika temperamenttinen luonne ja omaa tahtoa on osoittanut jo pitkään. Tuttua on tuo taaksepäin kaarelle heittäytyminen ja raivoaminen kun joku ei miellytä. Kun ei huvita mennä syöttötuoliin istumaan, kun ei huvita saada vaatteita päälleen, kun otetaan joku kielletty esine kädestä pois tai kun vaippoja vaihdetaan jne. Ärsyttävää on mutta tuohon temppuiluun on jo ehtinyt tottua. Yleensä tilanne rauhoittuu kun antaa jonkin mielenkiintoisen lelun käteen tai vaikka laulaa jotain kivaa lastenlaulua. Nämä meidän pikkuiset ovat todenteolla aloittaneet vanhempiensa kasvatus urakan. ;-)
Rapuäiti: Oikein mukava kuulla teidänkin kuulumisia taas! Kiva että puskaradio oli soinut. ;-)
Laittelen kuvia tulemaan kunhan kotiudutaan täältä mummulasta. Sunnuntaihin menee ainakin... Hienosti on pysyneet allergiaoireet loitolla. Kerran oon itse joutunut ottamaan zyrtecia ja Jesse on pärjännyt nilkkojen ja ranteiden kortisonivoiteluilla. Kissakin on pysynyt kyllä kaukana meidän mölyapinasta, pelkää Jesseä reppana. Jesse vaan innostuu kisusta niin kovasti että lähtee konttaamaan valonnopeutta maukujan perässä ja huutelee vielä kovaan ääneen. Piinaviikko on ollut kisulilla. :-)
Nyt tarvii lopetella. Aurinkoista syysviikonloppua kaikille!
Auringonkukka, juu meiänkin pojasta on huomannut aika pienestä saakka että temperamenttia sekä kovaa ääntä löytyy. Nyt on uusi juttu tuo että heittäytyy taaksepäin kaarelle. Jotenkin mukavaa kuulla että muilla löytyy samanlaista :) Mukavaa mummolassaoloa teille, kiva kuulla että allergiat ei oo isosti vaivanneet.
Meillä muuten alkoi eilen se muskari, oli tosi mukavaa. Poikakin viihtyi hyvin, ei vaan olis malttanut kauheesti olla paikoillaan kun tarttis päästä konttaamaan koko ajan ja tutkimaan kaikki paikat :)
Me ollaan nukutettu pitkän aikaa poika meidän sängyssä kainaloon ja siitä nostettu sit omaan sänkyynsä. Eilen aloin opettaa sille, että nukahtais itse suoraan pinnikseen. Niin se tekikin jo pienempänä mut sit tuli joku hulabaloovaihe että huusi vain ja alettiin nukuttaa vieressä. No, eilen kesti ekoille päikkäreille 2 tuntia että nukahti omaan sänkyynsä, toisille päikkäreille meni puoli tuntia ja yöunille alle 10 minuuttia. Nyt kesti taas joku reilu 10 minuuttia, kerran kävin laskemassa takaisin pötkölleen kun seisoi huutelemassa. Joten lupaavalta näyttää...kuvittelin että siinä menis useita päiviä ellei viikko että oppii itse nukahtamaan.
Taidan mennä itsekin ottaan pienet nokoset.
Gerda
Tässä tämä arkiherkku muiden huippuohjeiden seuraksi:
Punainen seisoppa
5 pottua
1 sipuli
1pss suikalejuureksia
1 kesäkurpitsa
2kpl maustekurkkua
1 prk tomaattimurskaa
1-2pkt sei-kuutiota(ihan sen mukaan kuin paljon fisusta tykkää)
hien.tilliä
sitruunanmehua
maustepippuria
3 kalaliemikuutiota
vettä 2litraa
Perunat keittokuutioiksi,sipuli pieneksi
kattilaan ja vesi niskaan.
Lisää hetken päästä kalaa lukuunottamatta kaiki muut aineet ja keitä 30min. Lopuksi kala polskimaan vielä 10:ksi minuutiksi.
Tarkista maku,lisää tarpeen mukaan vettä,jos liian sakeaa.
Itse tykkään tehdä keiton jauhoisita potuista,tulee vähän sakeampi soppa.
Tuoretta ruisleipää ja VOITA kyytipojaksi,on tosi hyvää ja TERVEELLISTÄ!
Nyt syömään,heippa murut!
On tietysti sanomattakin selvää,että kalaliemikuutiot ja maustekurkku
jäävät lastenannoksesta pois...
Tulin oikeastaan Hildaliinaa kiittämään makoisasta porkkanapiirakka-reseptistä! Tänään kokeilin sitä ja hyvin maistui :) Myös esikoinen muutaman ystävänsä kanssa tulivat pitämään herkkuhetken =)
Voisin kantaa oman korteni kekoon ja suositella ehtaa American pie`ta On aivan suussasulavaa...Jotain hyvää tulee amerikan maastakin ;) Resepti löytyy Pirkan sivuilta hakusanalla " apple pie" .
Katsoitteko eilen illalla Elämä lapselle-konserttia? Täällä taas " muutama" tippa vierähti pieniä potilaita katsellessa. Miten pieni oli se keskoslapsikin! Ihanaa, että hyvää (parasta) hoitoa saavat!
Meidän neiti muuten löysi itsestää rytmivaihteen, kun ensimmäiset tahdit alkoi soimaan konsertissa :) Taisi olla Agnes laulamassa ja Ella hytkyi hauskasti istualtaan =)
Mukavaa kuulla sinusta rapuäiti! Missäköhän muuten se meidän " Irish mum" on...?
T:nillanalle ja tanssityttö
Sunnuntaipäivää kaikille! Eli kovin kovin pitkään olen teidän juttujanne taustaillut, mutta nyt kannan korteni kekoon minäkin. Ihan alkuun: on ollut tosi kiva seurata juttujanne, teillä tuntuu oikeasti olevan tosi kiva henki täällä ja meille taustailijoillekin on ollut varmasti paljon apua ja iloa kaikista höpinöistänne.
Meillä on poika, syntynyt 17.11. , keskiarvomies - kehittyi jo mahassa ja nyt myöhemminkin kaikkien keskiarvojen mukaisesti, olipa kyse sitten liikkumisesta, kasvusta, painosta tai mistä vaan, ei missään edellä, eikä missään jäljessä ;)
Mukavaa on tämä kotonaolo, olen viihtynyt tosi hyvin, joskin vuodenvaihteessa meinaan mennä töihin pariksi päiväksi viikossa. Ja anoppi ottaa hoitovastuun niinä päivinä, eli ei tarvi viedä hoitoon. Mua vaivaa aivan hirmuinen vauvakuume ja toivon ettei työrupeama venähdä kovin pitkäksi. Mutta ei tuo Nooa tullut kovin helposti, niin en usko, että kakkonen ilmoittaa vielä tulostaan. Onhan joillakin toki käynyt niinkin, että ykkösen kanssa vaikeuksia ja toinen tulee salamana, mutta on tässä kuukautisia nähty jo useammat...
Ja asuntokuumetta täällä podetaan myös, niinkuin joku muukin!
Palailen vielä myöhemmin, nyt huhuillaan äitiä tuolla makkarin puolella (tai eihän tuo vielä mitään sano, ei sitä kuuluisaa äitiäkään, mutta joka tapauksessa äitä nyt kaivataan - tuon huudon minkäkin ymmärrän ;)
Pikku-pupunen ja Nooa, tänään tasan 10 kk
nilla-nalle, mukavaa että piirakka maistui =)
Minä en vielä ole ehtinyt reseptejänne kokeileen, mieleen yitin jotain painaa, varmaan aika toivoton yritys =)
pikku-pupuselle teretulemast joukkoon =)
Meidän poikanen osaa kyllä mielensä näyttää, hepulia saa, jos kielletty juttu otetaan pois ym tai poika otetaan pois kielletystä paikasta.
Pertulle nousi keskiviikko iltana korkea kuume ja kaks päivää sitä kesti, ei muuta ollut eikä hampaitakaan näy. Mikä lie oli, en tiedä.
Nyt meillä on kummipoika Bangladeshistä!!! Rasel poika, arviolta syntynyt tammikuussa 2005. Söötti poika kuvassa on =)
Keramiikka piirissä torstaina olin. Oi miten mukavaa oli =)
Aurinkoista päivää!!!
Hilda-Hirmu =)
Ja aluksi ANTEEKSI, on ollut piiiiiitkä väli.....Meillä hajosi kone, kovalevy kärähti ja sitten tämä oli huollossa...Eli ei ollut netiä, nyyh! Mut nyt aattelin kuulumisia pläjäyttää, mikäli soppii??
Meillä Sonja on hiukan yli 9kk, ollaan marrasmussukoiden nuorimmat, kun synnyttiin vasta 1.12.2005!;o) Sonja istuu tuetta, pyörii&hyörii, peruuttaa ja pääsee istumasta mahalleen. Varsin rauhallinen neiti, ei paljon hötkyile mihinkään suuntaan. Hampaita 8. Hienot 8kk mitat oli n.75cm ja 10150g.
Meillä on perhe kasvanut, uusi " vauva" , koiruli saapui taloomme 3vkoa sitten. Hän on opaskoira alokas, on meillä tammikuuhun asti. Saas nähä tuleeko hänestä opaskoiraa. Ihana koira, mutta paha pissa tulehdus vaivaa..Koira reppana pissii sisälle, yöks. Muuten aivan LOISTO yksilö. Uskon siihen, että joku päivä vielä pissiä ei tule sisälle.
Vanhin laps meillä alko koulun, wau! ISO tyttö jo. Keskimmäinen on 3v " hormoonihirviö" ...heh heh, jotain uhmaa pukkaa!
Kaikki on sinänsä hyvin, oma painokin on 9kg pudonnut PAHIMMASTA kunnostani. Ihanaa aina vaan lukea teitin kuulumisia ja yritän itsekkin olla aktiivisempi!
HORMOONIHIRVIÖ&lapset¤3 ja koirat¤2 (ja mies myös)
Voi poikanen kun heräsi päiväuniltansa ja taas on nokka tukossa. Justiin selvisi edellisestä flunssasta. Pitäisköhän sittenkin uskoa anoppia ja pukea pojalle enemmän päälle... Vaikka tuskinpa se siitä johtuu, onhan noita pöpöjä liikkeellä vaikka millä mitalla.
Huomenna pitäis ostaa ekat kengät ja oottekin käyny aiheesta keskustelua. Ihan noviisi olen näissä asioissa, että pitänee mennä johonkin asiantuntevaan kenkäkauppaan. Tai olen ainakin ymmärtänyt, että nämä ekat kengät olisi syytä olla kunnolliset - tai tietysti myöhemminkin, mutta varsinkin nämä ihka ekat kengät. Tukien tuo tepsuttaa jo hurjaa vauhtia, mutta yksin vielä ei. Ja kerkiäähän tuo, tippuupahan vähän matalammalta nelivedosta. Tulee vielä omaa napaa, kun en ole oikein päässyt tähän " kommentointirytmiin" , mutta parannan tapani ;)
Pikku-pupunen ja Nooa
Me löydettiin täydellinen talo! Siis meille täydellinen :) Asioista on sovittu suullisesti ja huomenna mennään tekemään kirjallinen tarjous, jonka sanoivat olevan ok ainakin suullisesti. Koskaan ei voi näissä jutuissa tosin olla varma ennen kun nimet on paperissa. Siis ihan mun unelmien talo :) Rakennettu 1930-luvulla, sellainen mansardi kattoinen huvikumpu :) Ja hymiöitä pukkaa taas, kuten huomaatte.. Pihassa on erillinen saunarakennus, jossa on pesutilojen lisäksi iso huone. Ajateltiin tehdä siitä vierashuone. Niin ja pihassa on sellainen " uima-allas" , mikä BB:ssa oli eilisessä päivätehtävässä! Jee jee! Talossa on remppaamista, mutta saammepahan juuri oman näköisen kodin. Voi, toivon niin, että tämä onnistuu. Siinä talossa tuli heti sellainen kotifiilis, jota ollaan haettu. Niin ja ei ole kaukana, vain viitisen kilsaa tästä nykyisestä talosta ja nekin kilsat mennään keskustaan päin, eli ei tullut minusta Espoolaista eikä Vantaalaista.
Tänään oli vauvauinti päivä. Mukavaa oli! Onni laskee jo liukumäestä pääedellä ja sitten sukeltaa, kun tulee hurjalla vauhdilla veteen! Naama ihan näkkärillä heti kun nostetaan ylös sukelluksesta.
Poika ei suostu enää istumaan paljussa. Seisoo vaan ja hymyilee naama Naantalin aurinkona :) On niin innoissaan seisomistaidosta, että.
Meillä on syömislakko. Muutama lusikallinen saattaa mennä kunnon ruokaa alas ja sitten aloittaa sen kuuluisan suusta pois kaivamisen. Onni on muutenkin suht pieni (8kk 9350g ja 71cm), joten ruokaa pitäisi saada menemään. Maito onneksi kelpaa kyllä, niin ja jogurtit ja ruisleipä.
Nyt menen laittamaan ruokaa, kamala nälkä. Niin ja onnea Hormoonihirviölle 9 kg pudotuksesta, huima suoritus! Wau!
Noema
No niin, tässähän se ketju monkä aioin aloitella :o) Mutta käväisin jo laittelemassa amaliasta (tytöistä + elukoista) kuvia yhdelle ja illalla taas sitten lisää, mutta mistähän kaivaisin noita sähköpostiosotteita lisää ?
Ajatus ei vain kulje kun Amsu haluaa nukkumaan ja parkuu tuossa ..... Nyt mentävä laittaa tyttö unille. On aikaistettu aamu kun keskimmäinen tyttö pitää viedä hammaröntgeniin ja Amalia pitäisi olla silloin valveilla.... ;o)
Ja töpseli sentään.... Ulkona sataa :o( Piti olla aurinkoista, mutta kattia kanssa. Iltaseen....
T : Rapuäiti + Amalia tänään tasan 10 kk sekä katras