Miksi vauva 3.5kk " raivoaa" rinnalla?
Kertokaapas konkarit, missä vika? Minulla toinen lapsi ja ensimmäinen oli lähestulkoon pullovauva. Nyt yritän imettää sinne n. vuoden ikään asti...mutta mutta.
Tyttö tekee usein niin että parin imun jälkeen vetää itsensä aivan tikkusuoraksi, punkee istuma-asentoon ja alkaa karjua. Mistähän mahtaa johtua?
Tästä johtuen, syö mielestäni aika usein. Rauhottuu kyllä kun laitan vaikka tutin hetkeksi suuhun ja jatkaa sitten syömistä. Yöllä syönti sujuu hyvin kun vauva on varmaan niin uninen.
Onko nämä niitä ns. rintaraivareita? Jos on niin milloinkohan mahtaa loppua?
Kommentit (5)
raivotaan. Muutaman imaisun jälkeen kun maitoa alkaa tulemaan alkaa huuto ja imeminen loppuu. Johtuu varmaan siitä että ainakin minulla maitoa tulee suht paljon ja äsken just huomasin että meidän neitiä ei saa katsoa silmiin tai edes päin ettei huuto ala. Olenkin nyt ottanut sellaisen helistimen ja hulluna vispannut sitä tytön nenän edessä ja kas kummaa huuto loppuu ja tyttö imee mut auta armias jos vilkaisen häntä silmiin niin jopa loukkaantuu. Meillä raivotaan rinnalla pääasiassa iltapäivällä tai illalla ei onneksi yöllä eikä ihan aamulla.Tyttö kohta 3kk.
hetken aikaa. Varmaan just niitä rintaraivareita on. Meillä ihan sama juttu ja muiltakin olen kuullu samaa. Oon kuullu, että tuolloin saattaa olla myös tiheän imun kausi eli vauva tilaa lisää maitoa, koska kasvu kiihtyy ja maidon tarve lisääntyy. Rinnoista ei ehkä heti tule niin vuolaasti kun vauva toivoo ja siksi nälkäisenä vetää herneet nokkaan. sitten kun rinnat taas tuottaa enemmän niin ne raivaritkin loppuu. tiedä sitten onko perää, mutta kyllä se meni ohi. Itse olin jo epätoivoisena tarttumassa korvikepurkkiin, mutta maltoin mieleni ja ei aikaakaan, kun imetys taas sujui paremmin kuin koskaan. Nytkin 7kk vanhana syö rintaa innokkaana kiinteiden lisäksi.
tsemppiä!
/monic
Meilläkin sama juttu! N. 3kk vanhana vauva raivosi tissillä samaan tapaan, tutti auttoi ja kärsivällisyys. Luulen myös, että nälkäinen vauva ei jaksanut kunnolla odottaa maidon herumista. Mulla on kaksoset ja sisko imi raivareiden aikana ihan tyynenä vieressä... :)
Nyt tilanne on jo paljon rauhallisempi, raivareita saattaa tulla ehkä n. kerran viikossa.
Muutaman kerran on täälläkin käyny mielessä että annan korviketta. Viimeeks tänään...
Mut oli kiva kuulla että löytyy kohtalotovereita ja täytyy koittaa vaan sitkeesti imettää kun niin kuitenkin haluaisin!
Taitaa juuri olla kyse rintaraivareista. Meidän tyttö raivosi juuri tuossa iässä ja kestiköhän noin kuukauden päivät. Meillä helpotti, kun syötin seisaaltaan. Heti, kun typy rupesi raivoamaan, nousin ylös kävelemään ja tyttö alkoi aina heti syömään.
Aika rasittavaa aikaa, mutta koita kestää :-)