*o*o* JOULUTONTUT torstaihin *o*o*
Kommentit (19)
Tää mamma palaa pitkästä aikaa, vaikka en silloin aluksi kerennyt paljoa kirjoitteleen. Siis olen ollut nettipimennossa sieltä elokuun lopusta kun muutimme ja nettiä sai odottaa eiliseen asti.
Vointi on itseasiassa ihan ok :) päivittäin kyllä supistelee ja alkavat oleen väliin jo ihan napakoitakin.
Niin ja tässä välissä olen joutunut aloittamaan insuliinihoidon korkeiden sokereiden takia--> vatsanahka on kyllä sen näköinenkin että sinne on muutama piikki pistetty, jopa yksi mustelmakin tullut.
Pitää alkaa lukemaan nuo teidän jutut mitä oletta sillä aikaa kirjoitelleet.
Heippa hei
Vihdoinki ehdin osallistua kirjoitteluun, vaikka toki olen joka päivä käväissyt muiden kirjoituksia lukaisemassa...
Ens maanantaina olis vasta neuvola...saas nähdä onko hb yhtään noussut. Epäilenpä, kun rautaa ei ole tullut otettua kuin satunnaisesti...muistais vain ottaa. Hb oli ekalla kerralla 140 ja viimeks oli 122. Väsymys on kyllä ollut sitä luokkaa, että varmaan on laskenut entisestään. Mut olen oikeastaan ollu koko raskauden ajan muutenki aika ajoin tosi väsynyt. Ens viikolla täytyis myös varata ultra-aika, niin näkee sitte sen istukkatilanteen. Toivottavasti olis siirtynyt edes vähän kohdunsuun edestä pois.
TOPPAPUKU + MUUT TARVIKKEET: Toppapuku täytyis jossain vaiheessa ostaa, vaikka otanki pakkauksen ja siinä on yks toppis, ni on alussa varmaan sen verran iso, että joku pienempi kokonen täytyis hankkia ens alkuun. Vaunut on myös hankintalistalla. En kyllä yhtään tiedä minkämerkkiset tai minkälaiset aion ostaa. Vaunukauppoja täytyis kohtapuolin lähtee kiertelemään. On tässä tosiaan muutakin hankittavaa, kuten turvakaukalo, sitteri ja pinnasänky. Osa varmaan saadaan lainaksi. Vaatteita mulla on liiaksikin asti, mutta suurin osa on kuitenki poikavaatteita ja epäilen, että tulokas on tyttö. Tietty sitä haluaa pukea tytön mieluummin tyttövaatteisiin, no neutraaleille ainakin tulee sit käyttöä.
KELAn paperit: Moni on saanutkin jo päätöksen kelasta. Mä saan vasta paperit ens maanantaina. Täytyykin sitten heti viedä paprut kelaan. Sen tiedän, että tulen saamaan minimiäitiyspäivärahaa, koska aion nostaa samalla opintotukea. Eli siis aion samaan aikaan yrittää jaksaa jotain opintoja suorittaa, että sitä joskus valmistuisi.
T. MariJo ja Omppu 25+6
Itsekin taas raapustan muutaman rivin.
Millaisilla hb-arvoilla teille on määrätty rautalääkitys? Mulla on hb laskenut parissa viikossa 118:sta 104:ään, mutta neuvolassa sijainen ei silti sanonut tuosta lisäraudan tarpeesta mitään, vaikka kerroin huimauksistani yms... Eli miten teillä muilla?
Mukavia vointeja kaikille!
Kolmenmami rv:llä 25+6
On merkillistä, miten sairaslomalla ollessa ei tule notkuttua netissä juurikaan. No, istuimena on kova keittiöntuoli, joten senkään takia ei ehkä niin innosta. Tosin kyllä päivittäin tulee katsottua muiden kuulumiset läpi.
Saapa nähdä, mitä töihin palaaminen tekee ensi viikolla ts. yltyvätkö supistukset taas. Nyt on tällä erää kaksi viikkoa sairista takana, yhden viikon olin elokuun puolivälissä. Viime kerralla supistukset pysyivät vähäisinä vajaan viikon sairiksen jälkeen.
Seuraava lääkäri on viikon päästä. Toivon, ettei hän määrää minua sairaslomalle ihan äitiysloman alkuun saakka. Nuppini ei ehkä kestäisi kotona oloa ja tipahtaisin myös sairaspäivärahalle. Mutta jos tilanne vaatii sen, eihän siinä muu auta. Toivon kyllä hartaasti, että voisin olla töissä edes muutaman viikon. Äitiyslomani alkaa 13.11.
TOPPAPUKU. Meillä on ennestään 62-senttinen H&M:n toppahaalari. Se kävi sen lyhyen aikaa esikoiselle, joka syntyi aikoinaan helmikuussa ja painoi syntyessään 2,7 kg. Hän pääsi kotiin maaliskuussa eikä toppapukua kovin paljon enää tarvittu. Uutta en viitsi alkaa hankkia. Jos tulokas on tyttö, ostan ehkä tyttövauvan vaatteita tammialeista. Ajatuksena kyllä on, että käyttäisimme mahdollisimman paljon pojan vanhoja vauva-ajan vaatteita...
KELA. Kuvaava esimerkki minun raskausajan dementiastani on se, että unohdin raskaustodistuksen pois päiväraha- ja lapsilisähakemuksesta. Olin viemässä sitä omakätisesti Kelan toimistoon, kun huomasin vuoroa odottaessani, että se pirun todistus puuttuu. Niinpä postitin toissapäivänä hakemuksen. Täytyykin käydä katsomassa Kelan nettisivuilta, onko hakemus kirjattu sisään. Töissä hain virkavapautta jo viime kuussa.
BAMBI3. Sinulle oli määrätty sairasloma ä-loman alkuun. Saanko kysyä, mikä siihen oli syynä? Olet ehkä kertonut aiemmin syystä ja anteeksi, jos näin on enkä muista sitä. :-)
POMOT. Ainakin Tinurilla ja erkkierikalla oli todella inhaa suhtautumista pomojen taholta sairaslomiin. Ihan merkillinen asenne! Saa nähdä, miten oma pomoni suhtautuu, kun menen maanantaina töihin. Täytyy kai varoittaa, että jossain vaiheessa sairasloma voi sitten jatkua sinne marraskuulle saakka.
SYKE. Neuvolassa vauvan syke on vaihdellut 140-150:n välillä. Viimeksi sairaalan päivystyksessä käydessäni minut laitetttiin ktg:hen kiinni puoleksi tunniksi. Alin syke taisi olla 130 ja ylin jotain 170 luokkaa. Ihan tarkkaan en enää muista, mutta ktg:llä seurataan mm. sitä, että vauvan sydämen syke vaihtelisi eikä jumputtaisi ihan samaa koko ajan. En tiedä, miksi vaihtelu on hyvä asia, mutta niin se kuulema on. Sitä en tiedä, miten syke neuvolassa onnistuu olemaan noin tasainen, mutta ktg:llä mitattuna vaihteluja tulee varmasti vauvalla kuin vauvalla.
HEINI. Oikein hyvää Tallinnan-matkaa. Ihmettelen kyllä, miten jaksat puurtaa noin pitkiä päiviä! No, oman kokemukseni mukaan ensimmäinen raskaus oli fyysisesti helpompi. :-) Hatun nostan myös niille, jotka jaksavat yötyötä, huh!
Esikoinen ei ole tänään eikä huomenna hoidossa. Ajattelin, että pakko on alkaa treenata normaaliarkeakin vähitellen ensi viikon työhön paluuta ajatellen. On mukava, että poikakin saa vähän vapaapäiviä " työstään" ja voi olla äidin kanssa kahden. Eli nyt on sitten makoilut makoiltu ja paluu arkeen on alkanut.
Mukavaa torstaipäivää tontuille!
Iituli rv 27+1
Kolmenmami-75:
Millaisilla hb-arvoilla teille on määrätty rautalääkitys? Mulla on hb laskenut parissa viikossa 118:sta 104:ään, mutta neuvolassa sijainen ei silti sanonut tuosta lisäraudan tarpeesta mitään, vaikka kerroin huimauksistani yms... Eli miten teillä muilla?
Meidän neuvolassamme raja on 110, ja sen jälkeen on syytä aloittaa raudan syöminen. Itselläni laski 143 --> 111 ja sen jälkeen alkoi Obsidanin popsiminen, jolla hemppa lähtikin nousuun ja väsymys hellittämään. Kannattaa ehdottomasti aloittaa jonkun rautavalmisteen syöminen, toivottavasti löydät sellaisen, joka ei pistä vatsaasi sekaisin. tuo mainitsemani Obsidan sopi ainakin minulle hyvin, ei lainkaan mahavaivoja.
Tinuri, rautakuurilla myös
PS. ...Toisaalta on ihanan lohdullista lukea sellaisia tutkimustuloksia, joiden mukaan hemoglobiinin lasku keskiraskaudessa näyttäisi tilastollisesti suojaavan raskausmyrkytykseltä ;)
Torstaita kaikille täältäkin! Nyt oon taas ahkerammin päässyt palstailemaan (kun oon käyttänyt työaikaani tälleen fiksusti;)), kasvatanpa siis ketjua vaikkei omaan napaani ihmeempää kuulukaan.
[b]Kelan papereista:[/b] Kuinka nopeasti teillä tuli nuo päätökset äp-rahoista? Vein lappuset reilu 2 vkoa sitten työnantajalle, ja vielä ei oo mitään kuulunut. Entä äitiyspakkaukset, onko joku jo saanut omansa, vai kuinka nopeasti ne yleensä tulee? Tekis jo kovasti mieli päästä hypistelemään pikkuisia vaatteita :))
[b]Raudan tarpeesta:[/b] Viime neuvolassa hb oli laskenut 134:stä 128:aan, lisärautaa en oo siis vielä tarvinnut. Hemppa mulla on normaalisti kyllä ollut alle 120, en tiä miten se ylipäätään on nyt ollut noin hyvä.. Mutta varmaan jossain vaiheessa laskee kyllä sen verran että saan kans alkaa popsia lisärautaa. Ens vkolla ois neuvola+lääkäri, mutta eivät varmaan hemppaa ees nyt tarkista kun se viimeksi pari vkoa sitten katsottiin.
[b]Ultrista[/b] joku kyseli myös, munkin tekis kamalasti vielä mieli mennä jonnekin yksityiselle kurkkailemaan vauvelin kuulumisia :) Mutta saas nyt nähdä raaskiiko sitä, kuitekin taas maksaa sen satasen verran..
Niin ja kiitos kaikille kommenteista tuohon [b]toppapukuasiaan[/b], pitänee hankkia varmaankin se 62cm-kokoinen toppis jostakin :) Vielä kun löytyis joku nätti sekä tytölle että pojalle sopiva.. Vaikka poikafiilikset tosi vahvat onkin niin en kyllä uskalla niihin ihan 100%:sti luottaa ;)
Jos sitä nyt taas koittais tehä töitä.. Motivaatio on kyllä jossain ihan hukassa edelleen! Vaikka kovasti työstäni pidänkin, niin jotenkin ei päähän oo viime aikoina mahtunut enää muuta kuin pieni masukki, ja lasken jo päiviä lomaan.. Enää 6vkoa! :)
-nesselia ja masukki (rv26+4)
Onhan tänään torstai? =) Jotenkin tuo raskausdementia vaikuttaa täälläkin päin. Olen ainakin tämän päivän saikkarilla, päätä on särkenyt koko viikon, pitäisi soittaa tänään neuvolaan ja kysyä jos pääsisi mittauttamaan verenpaineen. Pää on kuin puuroa täynnä ja muutenkin on tosi huono olo. Toivottavasti ei johdu korkeasta verenpaineesta (mitä minulla ei kyllä ole koskaan ollut).
Itse olen tässä pohtinut jos hankkisikin TOPPAPUVUN sijaan lämpöpussin. Sellaisen jossa on paikat 5-pisteturvavyölle eli helppo käyttää myös turvakaukalossa. Onko kenelläkään kokemusta sellaisen käytöstä? Olen itse lueskellut vain netistä asiasta, en ole edes käynyt vielä katselemassa mitään.
Kelan sivuilta kävin katsomassa juuri että minulle on myönnettu äitiysavustus, se 140¿. Se maksetaan tilille jo ensi viikolla. Hakemuksen postitin tasan viikko sitten. Aika nopeaa toimintaa. Äitiysrahapäätöstä ei ole vielä tehty, työnantaja maksaa palkkaa ensimmäiset 72 arkipäivää, eli helmikuun puoleen väliin asti. Palkanlaskija laittaa palkkatodistuksen menemään Kelaan vasta kun äitiysloma alkaa että saavat sitten kaikki mahdolliset tulot mukaan. Eli päätös taitaa tulla vasta joskus joulu-tammikuussa. Hieman meinasin hermostua kun tajusin yhdestä odotus-palstan keskustelusta että Kela vähentää esim. matkakorvaukset palkasta ja vasta siitä tulosta lasketaan päivärahan suuruus. Todella törkeää, laskin Kelan laskurilla että vaikutta minunkin päivärahaan melkein 400¿ kuukaudessa!!! Ei paljon naurata...
Pomon kanssa minullakin on ollut ongelmia, nyt raskauden aikana ja jo aiemminkin. Häneltä saa kanssa aina sellaisen syyllistys-ryöpyn kun ilmoittaa sairaudesta ja lapsen sairaus on vielä hirveämpi asia! Kerran kun ilmoitin että olen 3-vuotiaan kanssa kotona kun on kuumeessa ja korvatulehduksessa, niin pomo pamautti suoraan puhelimessa että: " kyllä tämä täytyy nyt järjestää jollain muulla tavalla, täältä on niin paljon sairaana tällä hetkellä että sinä et voi jäädä nyt kotiin" . Meillä olemme aina olleet miehen kanssa tasapuolisesti vuorotellen sairaan lapsen kanssa kotona, mutta juuri tällä kertaa mies sattui olemaan 800 km päässä työmatkalla. Eli minkäs teet, olisi vain ollut kiva tietää millä lailla minun olisi pomon mielestä pitänyt asia hoitaa. Jättää 3 vuotias yksin kotiin, vai?? Ja ei kai se ole minun tai lapseni vika jos pahimpaan flunssa-aikaan paljon ihmisiä on poissa samaan aikaan. Huh, huh, kyllä vaan olen onnellinen kun äippäloma alkaa =)
Taas tuli sellaista valitusta koko rahan edestä, mutta tällaista tämä elämä tällä hetkellä on: pomo on k***pää ja raskaus ahdistaa ja päätä särkee. Että nauti tässä nyt sitten täysin rinnoin =) =) =) =)
Voimia kaikille muillekin, vielä pitäisi jaksaa aika pitkään...
Teppis ja Juniori 25+5
Ajattelinkin, että kai sitä rautaa voi ihan omatoimisestikin alkaa syömään. Luulisi kuitenkin, että juuri neuvolassa nämä asiat otettaisiin puheeksi...
Täytyy suunnata lääkekaapille, jotain nimenomaan raskaanaoleville tarkoitettua rautavalmistetta siellä muistaakseni onkin.
Olen ollut ekalla saitsulla tästä raskaudesta, selkä jumahti ja mulla oli vielä sairasloman perään yksi viikko kesälomaa.
Olisin saanut selästä varmaan pidemmänkin loman, lääkäri jo ehdotteli äippäloman alkuun, mutta jotenkin säikähdin ja himmailin! Otan kyllä sitä lisää jos olo tuntuu tukalalta. Varsinkin istuminen kenkkua. Kävely ja kaikenlainen liikkuminen ihan ok.
En muista mitä olen kertoillut täällä, mutta nyt se muutto sitten vihdoin tapahtui! Eli muutto Tukholmaan! Mieheni työn puolesta sinne lähdettiin syyskuun alusta ja minä tulin jos sieltä takaisin, asun äippäloman alkuun äidilläni ja käyn sieltä käsin töissä. Mulla on duunipöydällä post-it lapuista tehty " aamukampa" ja 27 työpäivää jäljellä,jee! :) 20.10 on vika työpäivä ja itse äippäloma alkaa 30.10, käytän vielä yhden lomaviikon ja jään siitä äitiyslomalle.
Tukholman asunto aivan ihana kerrostalokolmio viihtyisällä paikalla. Viekussa leikkipuisto ja viereisessä talossa neuvola. Täytyy nyt vaan harjoitella sitä ruotsia, että osaa jotenkin pärjätä! :)
Ikävä oli jättää mies sinne, aika itkunsekaiset jäähyväiset oli terminaalissa su! Mut tulee onneksi moikkailee meitä parin viikon päästä ja tulee sitten hakee meidät pois lokakuussa.
Mulla on tullut suppareita melkein päivittäin tässä muutaman viikon ja varsinkin jos teen jotain rasittavaa, kävelen liian nopiaan, juoksuaskeleet kielletty! Mutta muuten olo varsin mainio. Raajatkaan ei ole yhtään turvonneet, pystyn vielä pitää sormusta ja nilkkakorua.
Millaisia on muuten raskausarvet? Mulla niitä ei vielä ole (kai). Maha kylläkin valtava näille viikoille, ollut ihan alusta asti isohko. En ole voinut pitää raskautta salassa kuin muutaman ekan viikon! :)
Palailut ja syysterkut kaikille! Vaikka kesältä ilma näyttää kun ulos katsoo! :)
Ankasto 26+4
Terveiset täältä kylpyhuone remontin keskeltä.. ISO HUOKAUS!!!
Jep.. mies päätti et nyt olis hyvä aika remontoida alakerran kylppäri(on sitä suunniteltu pian kaksi vuotta) no, ei siinä mitään mut pojan synt. olis la.. taas iso huokaus! No, pitää toivoa et se valmistuu siihen mennessä.
Toisaalta ihan kiva kun jotain tekee, kun nuo kotityöt on taas kaatunut mun niskaan. Taidampa tehdä niinkuin tirppis ja MAINITA asiasta.
Oma pomo myöskin suhtautuu todella inhottavasti, kun kuuleekin sanan sairasloma.. ja muuttui todella V- mäiseksi kun kerroin olevani raskaana.
Jaksamisia vaan kaikille jotka ikävien pomojen kanssa takkuaa.
Neuvolaa: sitä on ollut itsellä ja lapsilla. Itku menas tulla mammalla, kun lapsille pistettiin ne hepatiitti piikit ja vielä olis kaksi kertaa jäljellä. Oma käynti oli ihan normaali, verenpaine edelleen alhainen ja hemppa vähän laskenut. Keinuhepo oli ainakin yksi näistä alhaisen vp kärsijöistä onko salmiakki yhtään auttanut? Edellisissärask. ollut aina korkea vp ja olen ollut salmiakki kiellossa.. nyt sitä kehoitettiin syömään.. hassua.
Siitä tapaamisesta: Tampere olis minullekin suht sopivan matkan päässä.
Oli kyllä tarkoitus enemmäkin kommentoida muiden juttuja, mut omaan napaan meni taas tämäkin viesti.
Mukavaa torstain jatkoa kaikille.
kirsi ja masuasukki 24+6
ilman muuta alat syömään rautaa, jos vaan vatsa kestää! Mä en pysyis edes hereillä enää noilla lukemilla ;)
Mulla hemppa laski johonkin 116 ja sillon jo neuvolasta kehoitettiin hankkimaan lisärautaa. Olen syönyt obsidania (apteekista), nyt menossa luontaistuotekaupan rautamehu (sopii herkkävatsaisillekin).
Huomaan heti jos rauta unohtuu pariksi päiväkis, väsyttää paljon enemmän.
Nyt kiirus asioille, palaan myöhemmin taas!!
äitikuu
I am very happy for that :) Meinasin jo soittaa työnantajalle, että jokos olet kelan paprut lähettänyt eteenpäin. Nyt helpottaa, kun tietää mitä summaa sieltä oikein pukkaa mammaloman aikana :) Ei tosin kampaamossa joka kuukausi käydä, eikä kynsiä hoitamassa..heh.
Mutta tiedoksi muillekin Kelan linkki, mistä näkee vireillä olevat asiat: http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/160104104919IL?OpenDocument
..nyt hipsin kahvia juomaan..palaan taas päivemmällä astialle!
T. Tirppana ja Kimuli 25+2
Pitkästä aikaa osallistun pinon kasvatukseen.. Lukemassa käyn joka päivä, mutta kirjoittelu on vähemmällä.
Tänään oli neuvola ja yllättäen hb oli laskenu reippaasti. Minä kun ehdin jo toivoa, että tässä raskaudessa ei tarttis rautaa syödä. Myös verenpaine oli hiukan kohonnut, mutta epäillen sen johtuvan huonosti nukutuista öistä. Tuntuu että hyvää asentoa ei löydy millään, närästää kamalasti ja vauva myllertää... No ohimeneviä vaivojahan nämä on. Sokerirasituksen arvot oli oikein hyvät, tosin hyvät ne on ollu joka raskaudessa, mutta joka kerta ne on tarkistettu.
Äippäraha päätös on tullu jo pari viikkoa sitten ja pakkauksen sain viikko sitten! Joka kerta oon pakkauksen ottanut, on kiva saada vauvalle aina jotain omaakin. Vaikka tuleeehan noita vaatteita taas ostettuakin, niinkuin niitä ei kolmelta lapselta olisi jo kertynyt tarpeeksi :)
No eiköhän siiinä taas tullu omaa napaa.. Hyviä vointeja kaikille joulunpalloille!
4äippä 27+4
munkin puolestani tuosta tiedosta että Kelan sivuilta näkee nuo vireillä olevat asiat, enpäs ollut moista hoksannutkaan! Ja oikein kiitos paljon myös linkistä tirppanalle, kiva kun ei tarvinnut sitä etsiskellä :) Ei näemmä ollut vielä päätöstä mun kohdallani, luki kuitenkin että asiakirja saapunut, joten on työnantaja sentään paprut eteenpäin jo laittanut. Jospa se päätöskin sinne ajallaan sitten tupsahtaisi..
-nesselia & masukki (edelleen 26+4:)
Aloitin tosiaan tuossa reilu viikko sitten popsimaan Retaferia. Yritän ottaa aina illalla iltapalan jälkeen tabletin tuoremehun kera, että imeytyy parhaiten. Päivällä normaalisti vedän aikaspaljon kalsiumpitoista murkinaa, joten en viitsi silloin nappailla, kun ei imeydy sitten niin hyvin.
Olin tosiaan ihmeissäni maanantaina neuvolassa käydessäni, että hemppa oli noussut 123:sta 134:ään. :)) Jipii. Ihmetystä se juuri aiheutti, kun väsymys ei ole silti hirveästi laantunut. Mutta tietääpähän, että väsymys ei johdu nyt rauta-arvoista, vaan muuten töistä+muista puuhasteluista. (eli pitäisi ottaa relax, ainakun mahdollista)
Onko muilla ollut sellaista ongelmaa, että baby potkii yölläkin aika " hurjasti" , että ette saa nukutuksi? Itseäni vaivaa tuo..eli illalla, kun käyn nukkumaan, niin massu värähtelee ja nyt olen parina yönä myös herännyt neidin jumppatuokioon. Onko tämä siis normaalia vai onko pikku kroolaaja kenties stressaantunut?
T. Tirppis ja kroolaaja
Pääsinpäs taas lukemaan kuulumisia...
Koulun alettua on tuntunu siltä ettei ehdi enää tekemään mitään muuta ku käymään yliopistolla, syömään ja nukkumaan =) Taisin olla vähän liian pitkään kesälomalla...
Edelleenkään en oo ostanu ainuttakaan vauvanvaatetta, mutta viime viikonloppuna saatiin osteltua tarvikkeita suht hyvin. Nyt on ainakin pinnasänky, hoitoalusta, patja, peitto, tyyny, lakanoita, tutteja, tuttipulloja ym ym... Ostin myös rintakumeja parin varmuuden vuoksi ja rintaliivien suojia. Hyvään aikaan ostinkin kun samana iltana tihkui maitoa rinnoista ensimmäistä kertaa! =) Onneksi on vielä niin pientä ettei niitä suojia hirveesti oo tarvinnu.
Hoitopöytä laitettiin tilaukseen ikelta ja sen pitäisi olla täällä ensi viikolla ja huomenna ajellaan ylivieskaan miehen tädin luo ja samalla käydään kärkkäisellä kattelemassa vaunuja ja turvakaukaloa. Siellä on kuulemma aika hyvät valikoimat.
Äitiyspakkaus tuli toissapäivänä =) Jos en ihan väärin muista, niin paperit laitoin menemään reilu kuukausi sitten. Päätös tuli noin kahden viikon päästä ja pakkaus siitä noin puolentoista viikon päästä. Aika nopeaa toimintaa kun tavallisesti tuo oulun kela on hirveän hidas.
Heti piti käydä kaikki vaatteet läpi ja harsot , lakanat ja pyyhkeen pesin jo, mutta vaatteita en vielä kehtaa pestä kun ei ole sitä hoitopöytääkään. Pesen sitten kun se on tullu kun tilattiin semmonen hoitopöytä/lipasto joka tulee olemaan myös vaavin vaatteidensäilytyspaikka...
Toissapäivänä oli myös neuvolalääkäri ja edelleen kaikki on ihan hyvin. Hemppa oli 116 eli ei vieläkään kovin hyvä mutta eipähän ollu laskenu =) Rautakuuri jatkuu, mutta se nyt olikin odotettavissa... Painoa oli jo 73 kiloa eli alimpaan painoon on tullu jo melkein 7 kiloa, mutta lähtöpainoon ei oikeastaan ollenkaan eli vissiinkin ihan hyvä tilanne senkin kanssa =) Lääkäri oli taas se sama inhottavuus, mutta kyllähän tuon kesti... Sydänäänet oli 140 paikkeilla ja sf-mitta 27 cm eli oli nyt tipahtanu sentään sen yläkäyrän alapuolelle. Kohdunsuun pituus tais olla 2 cm ja oli edelleen kiinteä ja kiinni. Pissanäytteessä oli leukosyytit yhellä plussalla mutta siitä ei kuulemma tarvi välittää kun yhellä plussalla voi olla vaikkei olisikaan mitään... Hätäkastenimetkin tuli jo päätettyä kun täytin ja jätin sairaalaan lähetettävätkin laput. Pääsinpäs miettimään tyttönimiäkin =)
Mullakin on nyt viimeaikoina alkanu maha kovettumaan jos rehkii liikaa eli vissiinkin minäkin voin nyt sanoa että on supistellu. Ei kuitenkaan onneksi mitään kivuliaita supistuksia vaan tosiaan vain mahan kovettumista ja välillä tuntuu vatsalihaksissa. Liitoskivuista ei tietoakaan, mutta niska-, hartia- ja selkäkivut ovat sen verran inhottavia että niissä onkin ihan tarpeeksi kestämistä =/ Mies yrittää kyllä hieroa aina kun jaksaa, mutta välillä tuntuu siltä ettei mikään auta... Vaavi potkii ja touhuaa päivittäin -varsinkin iltaisin on hauskaa katsella mahan hyppimistä kun makoilee sohvalla =) Yöllä ei sitten olekkaan enää niin hauskaa mammalla kun pitäisi saada nukuttuakin =)
Nyt pitää kyllä lopettaa tämä kirjan kirjoittaminen että ehin linkkuun... Pitäis opetella kirjottamaan vähän useammin kun tulee näin paljon tekstiä =)
pimmi 28+6
Olipas rankka päivä :( Töissä selvisi ettei mun tilalle oteta ketään vaan työni jaetaan jo ennestään ylityöllistetyille kavereille... *potee turhaa syyllisyyttä* :(( Ilmapiiri oli aikas painostava koko päivän ja pomo raahasi mulle omia töitään tehtäväksi - - siinä laitoin stopin: tehkööt ite kun parempaa palkkaakin saa - nih! Eteeni tuotiin valtavat pinot papereita jotka pitää käsitellä pika pikaa ja uutta tunkee joka päivä postissa... Ajattelevat varmaan ottaa musta kaiken irti kunnes jään pois. Huoh... 5vko ja 2pv vielä kun jaksaisi...
Selvisi myös että Kelan paperit eivät ole vielä lähteneet työnantajalta eteenpäin joten turha odotella äippäpakkausta kovinkaan pikaisesti :( Inventaariota tein vauvan tavaroista ja alu- sekä pussilakanoita pitäisi ommella. Ja tuttipulloja, tutteja sekä sideharsoja ostaa. Ei paha lista. 62cm toppapuvun saan ostaa kirppishintaan veljeni vaimolta: heillä syntyi poika vuosi sitten.
Toukan yksiössä kaikki ennallaan: seinät eivät ole kiukutelleet eikä portti auennut :) Verensokeria olen nyt mittaillut kotona ja aina arvot olleet suositusta alle (ja ilman mitään ruokailumuutoksia). Luulenpa että maanantaina äippäpolilla annetaan lupa lopettaa koko mittailu :))
Jääkiekon liiga alkoi tänään ja meillä huutaa radio: ukko on kotosin tämän nykyisen kaupunkimme suurimmasta vihakaupungista ja nämä pelit on sitten totisinta totta :o (huoh siihenkin).
Jo riittää natina... huomenna on kaikki taas toisin :) ainakin on perjantai ja irti töistä viikonlopun :)) jee jee!!
Mukavaa iltaa kaikille
RauPotar ja toukka 27+5
Mietin vain (toivottavasti en liian henkilökohtaisia) että olikohan Kultsi juuri pienen tyttönsä kanssa siinä haastateltavana. Neiti oli syntynyt viikolla 24+3, eikös Kultsin tyttökin syntynyt silloin?
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=&m=8335513&p=2&tmode=…
Huomenta. Vauva myllää ankarasti aamupalan jälkeen, johtuu varmaan soittain edelleen epäergonomisesta " tilapäistoimistosta" , tänään sentään saadaan työpöytä tuotua uuteen kotiin reilun vuoden lainassaolon jälkeen. Apua, vaikka muutimmekin isompaan, eivät läheskään kaikki varastoissa (!) olevat huonekalut tännekään mahdu... Jokohan olisi aika luopua osasta?
Eilen tuli postissakin KELAn päätös äitiyspäivärahasta, minimi, kuten jo tiesinkin. Ensimmäiseen maksupäivään on vain niin kauan aikaa, kääks. Vaan eiöhän tässä miehen tilipussilla ole pärjättävä, kuten jo toukokuusta saakka :P
Dementian lisäksi vaivaa flunssa ja orastava poskiontelontulehdus, joten lähden tästä huuhtelemaan nenääni. Josko ne aivotkin samalla huuhtoutuisivat virkeiksi :D
Tinuri ja Itu rv 26+5