Jouluaattona baariin
Ensimmäinen joulu sinkkuna 12 vuoteen. Kannattaako lähteä baariin? Olen 32, eksä ottaa lapsen jouluksi, enkä yhtään halua lapsuuden idyllijouluun ilman lasta, yksin 😥
Kommentit (43)
Kakarat on baareissa Jouluaattona. Kai aikuinen nyt jotenkin muuten osaa aaton viettää.
Vierailija kirjoitti:
Ei jouluna kuulu baariin mennä! Ihan sama oletko sinkku vai mikä!
Uljas on teko, kun kunnioitat itseäsi ja vapautta päättää itsenäisesti ilman koronapeikkoa.
- Baariin vaan
Vierailija kirjoitti:
No mitä pitäis tehdä? Olen kuullut että baarissa on jouluna jotenkin lämmin tunnelma. En ole ikinä ollut, edes joulupäivänä.
En kestä sitä sukujoulua just nyt. Mietin että laittaisin tonttulakin, tiukan mekon ja kihartaisin hiukset, eiköhän sieltä joku lohtu tarttuis mukaan 😂
Ap
Ehdottomasti baariin, tonttulakki hieman kallelleen, tiukka, lyhyt mekko ja pitkät, mustat saappaat ja lievästi yliampuva make up ja kunnon pohjat. Niin ja ei liikaa punaista väri vaikka on joulu eikä vihreää.😍
Vierailija kirjoitti:
Saa mennä. Paras viettämäni jouluaatto oli muuten pubissa, Lontoossa.
Viettäisitkö aaton suomalaisessa lähiöbaarissa?
Ulkomailla kaikki vaikuttaa helposti kivalta, kun on turisti ja kaikki vähän erilaista.
Siittävaan:
https://www.hel.fi/helsinki/korona-fi/sote-palvelut/korona-tilanne/mahd…
ja hauskaa iltaa. ps. älä ota maskia
Sinkkujouluni menee aina samalla lailla. Jouluaattona saunon, syön kinkkua, juon sahtia, örvellän humalassa ja sammun lopulta.
Vierailija kirjoitti:
No mitä pitäis tehdä? Olen kuullut että baarissa on jouluna jotenkin lämmin tunnelma. En ole ikinä ollut, edes joulupäivänä.
En kestä sitä sukujoulua just nyt. Mietin että laittaisin tonttulakin, tiukan mekon ja kihartaisin hiukset, eiköhän sieltä joku lohtu tarttuis mukaan 😂
Ap
Hyi yök.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ehdottomasti baariin, tonttulakki hieman kallelleen, tiukka, lyhyt mekko ja pitkät, mustat saappaat ja lievästi yliampuva make up ja kunnon pohjat. Niin ja ei liikaa punaista väri vaikka on joulu eikä vihreää.😍
Ai Erika Vikman tonttulakilla?
Huikean omaperäistä, täytyy sanoa.
No hei, jos haluat viettää joulun baarissa niin tietty menet hyvillä joulumielin baariin! Eiköhän ne 31 perinteistä, luultavasti aika samanlaista joulua ole jo ihan riittävästi kokemusta siihhen, että voit nyt rohkeasti luottaa omiin toiveisiisi! :)
Ja ei mun mielestä jouluna baariin menemisessä tai muussakaan "vaihtoehtoisessa" joulun viettotavassa ole mitään surullista tai kauhisteltavaa, jos sen tekee omasta halusta. Surullistahan on vaan se, että jos joulu viettää niin miten ei oikeastaan haluaisi, mutta tekee niin koska mitään muutakaan vaihtoehtoa ei ole - ja näitähän tilanteita maailmassa riittää paljon, mikä ei ole kivaa :( Eikä se huonoin vaihtoehto ole baari, vaan esim humaltuneet, stressaantuneet ja lasiset joulut ihan omassa olohuoneessa, joiden keskeltä monet joutuu joulutunnelmaa etsimään.
Mutta nyt kuulostaa, että nimenomaan haluat mennä kokemaan baarijoulun, etkä mennä esim. sukuloimaan tai jäädä katsomaan netflixiä - niin just hyvä, tonttulakki kiharien päälle ja unelmien joulupukkia etsimään :)
Jouluaattona olen ollut aina baarissa. Paitsi kun pari viimeistä koronan takia ollut meidän paikallinen suljettu.
Päivällä ehtii katsoa joulurauhan julistuksen, käydä haudoilla, saunoa pitkän kaavan mukaan, ja sitten illalla jutustelemaan pubiin. Pikkujouluista jättänevät tunnelmaksi jouluvalot yms paikalleen.
"Olenkohan uutena vuotena hengissä, kun örisen jo jouluaattona kännissä." - Leevi
Samanlainen päivä se jouluaatto on kun kaikki muutkin. Jo ysärillä baareissa ja yökerhoissa oli porukkaa, kun kaikki eivät jaksaneet möllöttää koko iltaa mättämässä ruokaa tauluun ja laulamassa hoosiannaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ai Erika Vikman tonttulakilla?
Huikean omaperäistä, täytyy sanoa.
Tämä Erika vertaus oli kyllä hyvä kuvaus mutta lohtutonttuhan pitäisi löytyä joten kyllä markkinoitiin ja näkyvyyteen kannattaa panostaa. Kätevässä emännässäkin (TV sarja) sanottiin pikkujouluista ja niiden valmisteluista, että mielummin överit kun vajarit. Tonttulakki takana ja aattoilta edessä 😂
Vierailija kirjoitti:
Kakarat on baareissa Jouluaattona. Kai aikuinen nyt jotenkin muuten osaa aaton viettää.
Miten yksin oleva voisi sen ajan viettää esim klo 20 - 24?
Leffaa voi katsoa päivälläkin. Lenkillä käyn päiväsaikaan.
Minusta baari on hyvä mahdollisuus rupatella jonkun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa mennä. Paras viettämäni jouluaatto oli muuten pubissa, Lontoossa.
Viettäisitkö aaton suomalaisessa lähiöbaarissa?
Ulkomailla kaikki vaikuttaa helposti kivalta, kun on turisti ja kaikki vähän erilaista.
Miksi just se lähiöbaari? Voi sitä mennä keskustaan baariin, jossa muutoinkin enemmän ihmisiä.
Minun mielestäni voit ihan hyvin mennä. Ja tulet ihmeessä kotiin jos et tykkääkään. Saahan sitä nyt hyvänen aika surra. Ja tehdä voitavansa sen eteen että tulisi parempi mieli.
Aikojen saatossa tuo baarijoulu on kuitenkin vain joulu muiden seassa. Tyhmin joulu on sellainen missä hampaat irvessä suoritetaan joulua. Sellainen nyt voi kaatua vaikka lumettomuuteen. Tai siihen kun kruunukynttilät unohtuivat ostaa. Katsoin muuten mtvltä kuningatar Elisabethin joulunviettokalaasit. Tulipa ahdistava olo. Minuuttiaikataulu ja krumeluureja. Käyn kuppiloissa ehkä kerran kymmenessä vuodessa, mutta kyllä minä väittäisin että jos siellä Englannissa olisin, valikoisin mieluummin sen pubin joulun jota joku kuvailikin. Ei tämä elämä nyt niin ryppyotsaista saa olla vaikka suruakin joskus tulee.
Joillakin on teemajouluja. Ainakin kauppiaitten mukaan. Vietä sinäkin sellaista osittain. Vaikka lisääntyvän valon kunniaksi.
Vierailija kirjoitti:
Siis ei sinua sinne pyydetty. Koita nyt hieman avartaa ajatustasi.
Olen käynyt vissiin kerran joulupäivänä baarissa.. se oli ihan omituista. Miehet pörräsi kimpussa ihan hulluna. (Vaikka olin tyyliin lippis päässä ja rennoilla vaatteilla).. tiedä sitten johtuuko siitä,että enemmistö oli miehiä.🤷
Nyt muistan.. olin toisenkin kerran myöhemmin. Heti löytyi yksi mies noin 4kk:si.
En tiedä. Mitä lue tekee tuo joulun aika sinkkumiehille.
Aattona en ole ollut.