Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi karanteenissa (oireeton), saanko minä liikkua?

Vierailija
10.12.2021 |

Sain tiedon että lapsi on altistunut koronalle kolme päivää sitten. Näin hänet viimeksi tänä aamuna ja nyt ovat toisen vanhemman luona viikon tästä eteenpäin. Hän on oireeton.
Itsellä olis yks toimenpide maanantaina (en siis ole altistuneen kanssa ollenkaan tekemisissä tässä välissä). Voinkohan mennä? Kyseisen klinikan kyselyssä puhutaan vaan siitä jos oirehtii itse tai on ollut tekemisissä koronapositiivisen kanssa, niin ei pitäisi tulla.
Tätä toimenpidettä on odotettu kuukausia, enkä tiedä mitä tehdä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kirjoittelet tänne? Ota selvää asioista ja käytä luotettavia lähteitä!

Vierailija
2/14 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat liikkua ja mennä toimenpiteeseen. Varsinkin jos sinulla on rokotteet ja lapsi on oireeton. Altistus ei välttämättä tarkoita vielä, että lapsi olisi koronan saanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä kirjoittelet tänne kun sinulla ei ole mitään asiaa?

Vierailija
4/14 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten IL, Seiska, Verkkouutiset.

Vierailija
5/14 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan, kiitos huolenpidosta. Käsittääkseni asioiden selvittäminen JA mielipiteiden kysyminen eivät sulje toisiaan pois.

Ap.

Vierailija
6/14 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinulle ole soitettu? Minulle ainakin soitettiin. Voit liikkua vapaasti. Lapsen kuuluu pysyä huoneessaan ja olet mahdollisimman vähän tekemisissä. Mutta sinua ei liikkumisrajoitus koske, voit käydä kaupassa ja töissä normaalisti.

Vierailija
7/14 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat liikkua ja mennä toimenpiteeseen. Varsinkin jos sinulla on rokotteet ja lapsi on oireeton. Altistus ei välttämättä tarkoita vielä, että lapsi olisi koronan saanut.

Jep. Rokotteet on, eikä lapsi oirehdi vielä ainakaan. Ei olla saatu lisäohjeita, että pitääkö viedä testiin joka tapauksessa karanteenin loppupäässä, vaikka ei olisi oireita. Itse ehkä haluaisin varmistuksen asialle, kun joulukin on tulossa.

Ap.

Vierailija
8/14 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja voit mennä toimenpiteeseen. Virus ei idä näin nopeasti, eli lapsi ei ole voinut tartuttaa. Häntä ei olisi saanut kylläkään siirtää toiselle vanhemmalle. Nyt sieltä ei voi tulla pois ennen kuin karanteeni loppuu.

Vierailija
9/14 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinulle ole soitettu? Minulle ainakin soitettiin. Voit liikkua vapaasti. Lapsen kuuluu pysyä huoneessaan ja olet mahdollisimman vähän tekemisissä. Mutta sinua ei liikkumisrajoitus koske, voit käydä kaupassa ja töissä normaalisti.

Lapsen toiselle vanhemmalle oli soitettu, ei terveydenhuoltohenkilöstön toimesta kuitenkaan. Lapsi ei ole täällä luonani nyt viikkoon muutenkaan, eli emme ole tekemisissä karanteenin aikana.

Hän oli kuitenkin täällä oletetun altistumisen aikaan + noin 2 vuorokautta sen jälkeen, riippuen miten lasketaan.

Ap.

Vierailija
10/14 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja voit mennä toimenpiteeseen. Virus ei idä näin nopeasti, eli lapsi ei ole voinut tartuttaa. Häntä ei olisi saanut kylläkään siirtää toiselle vanhemmalle. Nyt sieltä ei voi tulla pois ennen kuin karanteeni loppuu.

Ei tulisi muutenkaan takaisin ennen karanteenin loppumista.

Ap.

Vierailija
11/14 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itse koronapikatesti. Maksoi 8,90e apteekissa.

Vierailija
12/14 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karanteenissa olevan perheenjäsenet saavat elää ihan normaalisti. Hehän eivät itse ole altistuneet koronalle, pelkästään se karanteeniin määrätty on.

Vierailija
13/14 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivusta kommentoin, että aina nämä soitot ei tule ajallaan. Puolisoni sai virallisen soiton karanteenista 1 pv ennen sen loppumista. Onneksi hän oli toista kautta saanut tiedon omasta altistumisestaan ja osasi pysytellä kotona. Nolo puhelu se oli, kun soittivat ja kyselivät, onko puoliso sattumoisin ollut karanteenissa edelliset 2 vko... :D

Vierailija
14/14 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karanteenissa olevan perheenjäsenet saavat elää ihan normaalisti. Hehän eivät itse ole altistuneet koronalle, pelkästään se karanteeniin määrätty on.

Näinhän tämä menee. Mutta tuntuu jotenkin vähän oudolta, että mahdollista jatkoaltistumista perheen sisällä ei huomioida mitenkään. Kai on sitten ajateltu, että liian paljon porukkaa joutuisi karanteeniin?