Mikä tällainen silmän turvotuskohtaus voi olla?
Eilen illalla toisen silmän yläluomi yhtäkkiä turposi oikein kunnolla ja oli kipeä ja punoitti. Silmä sinänsä oli ihan ok, vika oli luomessa vain. Ehdin ajatella että joku kauhea tulehdus tullut luomen sisään tai näärännäppy tms. Silmä puoliksi muurautui umpeen.
Mutta aamulla silmä ja luomi oli täysin ok. Eli ei mitään luomitulehdusta ainakaan. Mikä tämä voi olla?
Kommentit (12)
Ei ole mitään injektioita. En ole edes kuukauteen meikannut eli ei voi olla mitään meikkiallergiaakaan. Ap
Minulla liittyi munuaisten vajaatoimintaan silmien turpoaminen
Vierailija kirjoitti:
Joku allerginen reaktio?
Mikä allerginen reaktio voisi turvottaa vain yhden silmäluomen? Etenkin kun en ole pitkään aikaan laittanut silmiin mitään meikkiä tms.
Ap
Näärännäppy puhkesi nopeasti ja rauhoittui?
Mulla on tuollaista kosketusallergiaa. Jos olen pilkkonut omenaa, kuorinut porkkanaa tms. ja hipaisen samoilla käsillä silmäluomeani, luomi turpoaa.
Tutulla oli tuota. Loppui kun sai kilpirauhasen vajaatoimintaan lääkityksen.
Ootko käyttänyt jotain meikkiä/voiteita mille ois voinut tulla allerginen reaktio.
Myös pakkanen on nyt nii kovaa että voi aiheuttaa iho-oireita.
Kuivat silmät voivat varsinkin pakkasella oireilla noin. Usein oiretta vain toisessa silmässä voimakkaammin. Kuivasilmäisyys oireilee myös silmien vuotamisena mikä tuntuu aivan järjen vastaiselta.
Oire todennäköisesti uusii niin koita silloin kosteuttavia silmätippoja tai suihketta.
Ota kuva silmästä jos oire uusii ja varaa aika silmälääkäriin. Oire kun todennäköisesti on jo poissa kun pääset lääkäriin jos kyse kuivista silmistä mutta kuva auttaa diagnoosin teossa.
Mulla on ollut noin monesti. Samalla on kutissut. Olen aatellut että se on joku pieni ötökkä joka on purrut.
Oletko flunssassa? Kälyllä on flunssa ja hänellä oli paisunut molemmat silmäluomet. Kävi lääkärissä ja ei ollut koronaa.
Onko injektiot alla? Se saa katos aikaan kehossa mitä ihmeellisempiä reaktioita.