Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tapahtuu jos käyttää Consertaa vaikka ei ole oikeasti ADHD?

Vierailija
16.03.2015 |

Eli mitä vaikutuksia lapselle tai aikuiselle tulee, jos lääkäri määrää Concertaa (tai muuta saman vaikuttavan aineen lääkettä) mutta välittäjäaineissa ei olekaan vikaa vaan levottomuus johtuu jostain muusta? Eikö tapahdu mitään, tuleeko extra-rauhalliseksi vai tuleeko joku päinvastainen vaikutus?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa voida keskittyä paremmin tai sitten tulee ylivilkkaaksi ja rauhattomaksi. Verenpaine voi nousta.

Vierailija
2/14 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysypä lääkäriltäs. Tai marssi apteekkiin ja haastattele farmaseuttia aiheesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kaverin joka kokeili ja tuntu kuulema ihan ku olis lähteny jalat alta. Ei kannata kokeilla, ei toimi toivotulla tavalla muilla kun niillä kenellä adhd.

Vierailija
4/14 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajatellut itse kokeilla, lapsella vaan epäillään ADHD:ta ja ollaan tutkimuksiin menossa. Olen kuitenkin kuullut että usein diagnosoidaan jostain muusta syystä johtuva levottomuus ADHD:ksi vaikka se ei sitä ole. Lääkäri alustavasti sanoi että mahdollisesti myöhemmin kokeillaan Concertaa. Seuraava aika on vasta kuukauden päästä mutta tällaista nyt jäin vähän miettimään. Näkeekö siitä lääkekokeilusta että onko ADHD vai ei, rauhoittuuko sellaisen levottomuus jolla ei ole välittäjäaineissa vikaa? Sitä mietin. Tai voiko siitä olla kovin haittaa jos ei sitten olekaan todellista tarvetta lääkkeelle.

ap

Vierailija
5/14 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi auttaa tervettäkin keskittymään tai sitten tehdä levottomaksi. Mutta jos annostusohjeen mukaan ottaa niin ei siihen kuole eli kannattaa kokeilla jos auttaisikin.

Vierailija
6/14 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytin sitä ulkomailla "kovassa paikassa" töissä ollessani keskittymiskyvyn tehostamiseen. Sain sillä jonkinlaisen super-keskittymiskyvyn ja työtehon. En väsynyt ollenkaan, en tarvinnut taukoja, pystyin ihan yli-inhimillisiin suorituksiin älyllisesti vaativassa työssäni. 

Vierailija
7/14 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähä samanlaiset tärinät tulee ku amfetamiinista. Multa ainaki katoo ajantaju, mutta muuten oon tosi skarppina. Levoton, puhelias, mutta keskittymiskyky huipussaan. Yöunet lähtee myös ainaki pariks yöks. Kiva lääke. Anna mulle ne jos lapselles ei sovi.

Vierailija
8/14 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko conserta myös amfetamiinijohdannainen, kuten se toinen adhd-lääke(en nyt muista nimeä). Niitähän nuo pirinistit vetää ja toimii kuten piri. Eli aiheuttaa unettomuutta ja yliaktiivisuutta.

Vierailija
9/14 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ADHD:ta. Pieninä annoksina parantaa keskittymistä ja hieman piristää, isompina annoksina piristää, vaikutuksen loppua kohden tekee rauhattomaksi.

Vierailija
10/14 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen tarkoitus on stimuloida. Eli stimuloi kaikkia ihmisiä, myös adhd-potilaita. Heillä se stimulointi vain aiheuttaa ulkoisen rauhoittumisen. Tuo adhd on vähän paradoksaalinen juttu.

Vierailija
11/14 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 14:15"]Onko conserta myös amfetamiinijohdannainen, kuten se toinen adhd-lääke(en nyt muista nimeä). Niitähän nuo pirinistit vetää ja toimii kuten piri. Eli aiheuttaa unettomuutta ja yliaktiivisuutta.
[/quote]

No ei kyllä toimi sillä tavalla, Concerta on nimenomaan valmistettu huumekäyttöön kelpaamattomaksi tai erittäin huonosti kelpaavaksi.

Vierailija
12/14 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain ainakin siivottua aika saatanan tehokkaasti, olin tarmokas ja keskittymistä riitti monta tuntia. Hiukan huimasi ja olo tuntui jännältä. Olen ajatellut että voisi useamminkin hyödyntää siivouspäivänä.

Lapselle älä missään nimessä anna jos ei varmuutta diagnoosista.

Vierailija
13/14 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 14:15"]

Onko conserta myös amfetamiinijohdannainen, kuten se toinen adhd-lääke(en nyt muista nimeä). Niitähän nuo pirinistit vetää ja toimii kuten piri. Eli aiheuttaa unettomuutta ja yliaktiivisuutta.

[/quote]

Dekstroamfetamiinin vaikutus on pieninä annoksina aika rauhallinen, lisää tarkkuutta ja keskittymiskykyä eikä valvota. Selvä ero tavalliseen piriin ja olen kokeillut kumpaakin hyötykäytössä. Metyylifenidaatistakin saan herkemmin yliaktiivisuutta.

Vierailija
14/14 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 14:19"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 14:15"]Onko conserta myös amfetamiinijohdannainen, kuten se toinen adhd-lääke(en nyt muista nimeä). Niitähän nuo pirinistit vetää ja toimii kuten piri. Eli aiheuttaa unettomuutta ja yliaktiivisuutta.
[/quote]

No ei kyllä toimi sillä tavalla, Concerta on nimenomaan valmistettu huumekäyttöön kelpaamattomaksi tai erittäin huonosti kelpaavaksi.
[/quote] no tasan tarkkaan toimii kuin piri. Siitä pilleristä pitää syödä vain se toinen puoli. Toinen puoli vain tasaa vaikutusta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän