Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttö tuo poikakaverin kotiin

Vierailija
10.12.2021 |

13v. tyttö tulee tänään koulusta poikakaverin 15v. kanssa kotiin. Ne on kulkenut yhdessä kaveriporukassa koko syksyn ja nyt poika tuodaan kotiin ekaa kertaa.
Kertokaa kokemuksia teidän teinien seurustelusta ja minkäikäisiä? Onko kestänyt kuinka kauan vai vaihtuuko kaveri usein?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon ikäisten ei kuulu seurustella, huono kasvatus kotona, antaa lasten olla lapsia ja seurustelun aika on aikuisiässä, myös koulunkäynti tulee kärsimään. Typerät vanhemmat eivät osa laittaa rajoja.

Aika harhaista kuvitella, että sinä tuolle pystyt vanhempana pistämään mitenkään loppua. Sitten tapaavat muualla ja vanhempien kielto ei saa tuollaisessa asiassa mitään muuta aikaan, kun se vain vahvistaa suhdetta. 

Vierailija
22/42 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja millä te estätte sen?

Minä estin ihan kotikasvatuksella. Kun ihan pienestä pitäen tekee selväksi, että maailmassa on paljon mielenkiintoisia asioita ja paljon sellaista, mikä kannattaa kokea ja tehdä ja että kaikelle on oma aikansa ja paikkansa, niin onnistuin kasvattamaan lapsen, jolla on paljon kavereita, harrastetuttuja jne., mutta ei poikakaveria 13v iässä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sanoa että tyttö on 14v. Kaksi kuukautta niin täyttää.

Vierailija
24/42 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne ovat ongelmanuoria, jotka tuon ikäisenä seurustelevat.

Hah, ja tämä perustuu?

Vierailija
25/42 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja millä te estätte sen?

Minä estin ihan kotikasvatuksella. Kun ihan pienestä pitäen tekee selväksi, että maailmassa on paljon mielenkiintoisia asioita ja paljon sellaista, mikä kannattaa kokea ja tehdä ja että kaikelle on oma aikansa ja paikkansa, niin onnistuin kasvattamaan lapsen, jolla on paljon kavereita, harrastetuttuja jne., mutta ei poikakaveria 13v iässä

Joo, kannattaahan se sanoa. Ei silti voi taata että toimii kaikissa tapauksissa vaikka juuri sinulla on näin mennyt. Vähän laajempi näkemys nyt kun vaan se oma napa. 

Vierailija
26/42 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja millä te estätte sen?

Mukava, jos voit näin antaa itsellesi tunnustusta kasvattajana :-) , mutta totuus on kuitenkin se, että joillekin nuorille näin käy ja joillekin ei.  Joillekin tulee yläasteaikana ihastumisia ja kaveri-/seurustelusuhteita, useimmille ehkä ei. Riippuu siitä, keitä tapaa ja ihan silkasta sattumasta.   Kaikkeen ei voi kasvattajana vaikuttaa, varsinkaan kodin ulkopuolella saatuihin kokemuksiin. Myös saman perheen ja aivan saman kasvatuksen saaneilla nuorilla voi olla tästä asiasta aivan erilainen kokemus. Näin ainakin meillä. 

Vierailija
27/42 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 15v tyttö kun tuo tyttö syntyi ja hirveässä puutteessa. Tuntuu kyllä väärältä että sekin saa ennen minua.

Vierailija
28/42 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on hyvä että poikkis tuodaan kotiin. Mieluummin niin kun se että tyttö menee pojan kotiin. Nuoriso on tervetullut meille.

Ja eihän tuonikäisten seurustelu ole samaa kun vanhemmalla iällä. Jos vähän kädestä pidetään niin hyvä.

Kyllä piparia on jo maistettu. :)

Vierailija
29/42 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut tiukka kuri nuorena. Mihkään ei olis saanu mennä ja kavereita ei saanut tavata. Isä oli ihan tyranni. Tämä johti siihen et murkkuiässä kapinoin täysillä. Mikään aresti ei auttanut. Karkailin kotoa, en pitänyt mistään sovitusta kiinni, poltin, join kaljaa ym.

Itse en tee samaa virhettä mun teinien kanssa, vaan annan heille vapauden kulkea muiden nuorten kanssa ja luotan heihin. Ja heidän kaverit niin tytöt kun pojatkin saa aina tulla meille. Tietysti on sovituttu säännöt etukäteen, mutta ei niin tiukat kun itselläni on ollut.

Vierailija
30/42 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on hyvä että poikkis tuodaan kotiin. Mieluummin niin kun se että tyttö menee pojan kotiin. Nuoriso on tervetullut meille.

Ja eihän tuonikäisten seurustelu ole samaa kun vanhemmalla iällä. Jos vähän kädestä pidetään niin hyvä.

Kyllä piparia on jo maistettu. :)

Tuskinpa. Nuoriso on nykyään fiksumpia mitä me ollaan oltu.

Vierailija
31/42 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut tiukka kuri nuorena. Mihkään ei olis saanu mennä ja kavereita ei saanut tavata. Isä oli ihan tyranni. Tämä johti siihen et murkkuiässä kapinoin täysillä. Mikään aresti ei auttanut. Karkailin kotoa, en pitänyt mistään sovitusta kiinni, poltin, join kaljaa ym.

Itse en tee samaa virhettä mun teinien kanssa, vaan annan heille vapauden kulkea muiden nuorten kanssa ja luotan heihin. Ja heidän kaverit niin tytöt kun pojatkin saa aina tulla meille. Tietysti on sovituttu säännöt etukäteen, mutta ei niin tiukat kun itselläni on ollut.

Mä oon taas ylpeä siitä että meillä oli kova kuri eikä hyväksytty mitään tatuointeja ja lävistyksiä, ja aion viedä eteenpäin sen kovan kurin seuraavaan polveen.

Vierailija
32/42 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat alle 16v. - > laitonta!

Vierailija
33/42 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon ikäisten ei kuulu seurustella, huono kasvatus kotona, antaa lasten olla lapsia ja seurustelun aika on aikuisiässä, myös koulunkäynti tulee kärsimään. Typerät vanhemmat eivät osa laittaa rajoja.

Ja miltä vuosisadalta olet kotoisin? Hormoonit hyrrää ja teinien lehtolapsia on aina ollut, kuten äitini vuosimallia 1930. Onneksi syntyi hyvään (äitinsä) perheeseen jossa kasvatettiin kunnolla, jopa akateemiseksi. Eikö ole parempi että poikakaveri tuodaan näytille? Eikö ole parempi että asioista puhutaan ja nuorillekin seurustelijoille selvitetään esimerkiksi seksiasiat?

Vierailija
34/42 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teineillä vaihtuu useasti. Toki poikkeuksiakin on. Käyttäytykää normaalisti ettei teinin tarvitse hävetä teitä.

Vierailija
35/42 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tyttösi juttelee koulussa myös niille hiljaisemmille pojille? :(

Vierailija
36/42 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ihan oikeasti, ennen kuin ollaan teiniäitejä. 15v poika ei todellakaan tyydy pitää vaan kädestä.

Mistä sä pojan tunnet?

Vierailija
37/42 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teineillä vaihtuu useasti. Toki poikkeuksiakin on. Käyttäytykää normaalisti ettei teinin tarvitse hävetä teitä.

Ja jotkut teinit ei seurustele ollenkaan.

Vierailija
38/42 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

13v liian nuori. 15 v seurustelu on jo ok

Vierailija
39/42 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen kalkkiksia täällä on palsta täynnä? Anna nuorten viettää aikaa toistensa kanssa jos haluavat kun ovat kerran järkeviä ja normaaleja ihmisiä.

Vierailija
40/42 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja millä te estätte sen?

Joo, kannattaahan se sanoa. Ei silti voi taata että toimii kaikissa tapauksissa vaikka juuri sinulla on näin mennyt. Vähän laajempi näkemys nyt kun vaan se oma napa. 

Olet oikeassa. Sinunkin vanhempasi epäonnistuivat kanssasi, joten sinulla on oikeus olettaa, että kaikki muutkin ovat sairaalla tavalla huomionhakuisia ja läheisriippuvaisia.