Miehet! Mitä mieltä olette vapaaehtoisesti lapsettomistanaisista?
Mitä ajatuksia vela-naiset teissä herättävät ja voisitko ajatella seurustelevasi vapaaehtoisesti lapsettoman naisen kanssa?
Kommentit (104)
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 13:13"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 12:55"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 12:44"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 12:38"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 12:20"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 11:54"]
Pidemmän päälle en voisi seurustella, koska itse haluan lapsia vielä joskus. Ei olisi millään muotoa reilua valehdella tästä asiasta itselleni tai kumppanille, kun perustarve kuitenkin on olemassa ja tiedostettu. En myöskään ole saarnaajatyyppiä, joten velan "käännyttämiseen" mulla ei ole mitään mielenkiintoa.
Mutta kevyempään (lue: seksi-) suhteeseen tuollainen nainen olisi kuin unelma! Ei tarvitsisi ikinä koskaan pelätä mitään "vahinkoraskautumisia", kun naisellakin olisi aito intressi vältellä niitä.
M30
[/quote]
Eli olet niin charmantti mies, että ikään kuin käyttäisit vela-naisia hyväksesi kunnes löytäisit tarpeeksi tyhmän naisen, joka suostuu isopäisen lapsesi synnyttämään? Olet jo aika vanhakin, että sinuna pitäisin kiirettä sen perheen perustamisen kanssa. Ikäisilläsi naisilla on jo lapsia.
[/quote]
Kaksi ihmistähän ei voi ihan yhteisymmärryksessä ja ilman hyväsikäyttöä harrastaa seksiä jos ei tavoitteena ole ydinperhe ja yhteinen hautapaikka?
[/quote]
Tämän miehen mukaan ainakaan ei voi. Hänhän nimenomaan haluaa ydinperheen! Miksi ihmeessä hän haluaisi seksiäkään tai yhtään mitään aivan vastakkaista mieltä olevan naisen kanssa. Voin sanoa, että vela-nainen ei ainakaan halua jos saa tietää miehen todelliset ajatukset. Vain miehet kykenevät tuollaiseen logiikkaan.
[/quote]
Kuten tiedätte hyvin, meillä miehillä on naisiin nähden mm. se ero, että voimme onnistuneesti tulla vanhemmiksi vielä neljä-viisikymppisinäkin. Siinä ei ole mitään outoa, että mies harrastaa vielä kolmekymppisenä kevyitä seksisuhteita, vaikka haluaakin myöhemmin lapsia: meidän on biologian puolesta mahdollista tehdä näin.
Lisäksi suomalaiset naiset tuntuvat olevan kyllä halukkaita mainitunlaisiin suhteisiin, joten miksi me emme käyttäisi tällaista tilaisuutta?
Vielä huomauttaisin, että tämän toiminnan samaistaminen vela-naisten hyväksikäytöksi on ajattelua suoraan 1800-luvulta. Seksisuhde voi olla valinta naisenkin osalta, kuunnelkaa vaikka nykyfeministejä.
[/quote]
Minulle, vela-naiselle, on outo ajatus, että harrastaisin seksiä miehen kanssa, jolla on aivan erilainen suhtautuminen asioihin. Isukkimiehet ja sellaiseksi haluavat ovat epäseksikkäitä ja kiinnostus lopahtaa heti jos saan tietää asian oikean laidan.
Näköjään miestä ei niin haittaa vaikka kumppani olisi epäkiinnostava. Minua se haittaa enkä halua seksiä epäseksikkään miehen kanssa. Miehen ajatusmaailmalla on mulle suuri merkitys ja joku ydinperhettä ja lapsia ihaileva Taavi Tavismies ei vastaa mielikuvaani miehestä, jonka kanssa voisin kivuta hekuman huipulle. Ei pahalla...
[/quote]
Niinno kaipa siinä on vähän kyse kuinka paljon se lapsettomuus tai lapsellisuus ihmistä sattuu kenenkin mielestä määrittämään. Minulle naisen lapsettomuus tai lapsellisuus ei sinänsä ole sellainen ominaisuus, joka tunnetasolla vaikuttaisi paljonkaan siihen, onko nainen kiinnostava vai ei, vaan lähinnä vain realiteetti joka täytyy ottaa huomioon jos vakavampaa suhdetta harkitsee. Toki jos nainen osaa puhua ainoastaan lapsista(an) niin se on kyllä ylipääsemätön turn-off.
Vela-mies
Jos itsenäinen, työssä käyvä nainen sanoo yllättäen haluavansa lapsia niin ajattelen että hän haluaa sisimmässään olla kotona makaava lusmu eikä hän enää vaikuta yhtä mielenkiintoiselta kumppanilta ja koen ettemme ole samalla tasolla enää henkisesti. Siksi suhteeni ovat kariutuneet ja hyvä niin. Haluan että olemme tasavertaisia enkä halua olla mikään maksumies, elättäjä, vaipanvaihtaja, lasten harrastuksiin kuskaaja joka etääntyy vaimosta lasten takia.
Työssäkäyvä, matkustava, itsestään huolehtiva velanainen on seksikäs ja pitää mielenkiintoa yllä ja antaa minulle sopivasti huomiota. Sellaisen kanssa voi matkustella ja seikkailla missä vaan, ei tarvitse miettiä lapsiystävällisiä matkakohteita.
Olen naimisissa sellaisen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 13:28"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 12:55"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 12:44"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 12:38"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 12:20"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 11:54"]
Pidemmän päälle en voisi seurustella, koska itse haluan lapsia vielä joskus. Ei olisi millään muotoa reilua valehdella tästä asiasta itselleni tai kumppanille, kun perustarve kuitenkin on olemassa ja tiedostettu. En myöskään ole saarnaajatyyppiä, joten velan "käännyttämiseen" mulla ei ole mitään mielenkiintoa.
Mutta kevyempään (lue: seksi-) suhteeseen tuollainen nainen olisi kuin unelma! Ei tarvitsisi ikinä koskaan pelätä mitään "vahinkoraskautumisia", kun naisellakin olisi aito intressi vältellä niitä.
M30
[/quote]
Eli olet niin charmantti mies, että ikään kuin käyttäisit vela-naisia hyväksesi kunnes löytäisit tarpeeksi tyhmän naisen, joka suostuu isopäisen lapsesi synnyttämään? Olet jo aika vanhakin, että sinuna pitäisin kiirettä sen perheen perustamisen kanssa. Ikäisilläsi naisilla on jo lapsia.
[/quote]
Kaksi ihmistähän ei voi ihan yhteisymmärryksessä ja ilman hyväsikäyttöä harrastaa seksiä jos ei tavoitteena ole ydinperhe ja yhteinen hautapaikka?
[/quote]
Tämän miehen mukaan ainakaan ei voi. Hänhän nimenomaan haluaa ydinperheen! Miksi ihmeessä hän haluaisi seksiäkään tai yhtään mitään aivan vastakkaista mieltä olevan naisen kanssa. Voin sanoa, että vela-nainen ei ainakaan halua jos saa tietää miehen todelliset ajatukset. Vain miehet kykenevät tuollaiseen logiikkaan.
[/quote]
Kuten tiedätte hyvin, meillä miehillä on naisiin nähden mm. se ero, että voimme onnistuneesti tulla vanhemmiksi vielä neljä-viisikymppisinäkin. Siinä ei ole mitään outoa, että mies harrastaa vielä kolmekymppisenä kevyitä seksisuhteita, vaikka haluaakin myöhemmin lapsia: meidän on biologian puolesta mahdollista tehdä näin.
Lisäksi suomalaiset naiset tuntuvat olevan kyllä halukkaita mainitunlaisiin suhteisiin, joten miksi me emme käyttäisi tällaista tilaisuutta?
Vielä huomauttaisin, että tämän toiminnan samaistaminen vela-naisten hyväksikäytöksi on ajattelua suoraan 1800-luvulta. Seksisuhde voi olla valinta naisenkin osalta, kuunnelkaa vaikka nykyfeministejä.
[/quote]
Minulle, vela-naiselle, on outo ajatus, että harrastaisin seksiä miehen kanssa, jolla on aivan erilainen suhtautuminen asioihin. Isukkimiehet ja sellaiseksi haluavat ovat epäseksikkäitä ja kiinnostus lopahtaa heti jos saan tietää asian oikean laidan.
Näköjään miestä ei niin haittaa vaikka kumppani olisi epäkiinnostava. Minua se haittaa enkä halua seksiä epäseksikkään miehen kanssa. Miehen ajatusmaailmalla on mulle suuri merkitys ja joku ydinperhettä ja lapsia ihaileva Taavi Tavismies ei vastaa mielikuvaani miehestä, jonka kanssa voisin kivuta hekuman huipulle. Ei pahalla...
[/quote]
Niinno kaipa siinä on vähän kyse kuinka paljon se lapsettomuus tai lapsellisuus ihmistä sattuu kenenkin mielestä määrittämään. Minulle naisen lapsettomuus tai lapsellisuus ei sinänsä ole sellainen ominaisuus, joka tunnetasolla vaikuttaisi paljonkaan siihen, onko nainen kiinnostava vai ei, vaan lähinnä vain realiteetti joka täytyy ottaa huomioon jos vakavampaa suhdetta harkitsee. Toki jos nainen osaa puhua ainoastaan lapsista(an) niin se on kyllä ylipääsemätön turn-off.
Vela-mies
[/quote]
No, mulle lapsista intoilevat miehet ovat selvä turn off eikä pelkästään realiteetti ja seksi ei kyllä ole ensimmäisenä mielessä kun tapaa isukkimiehen.
[/quote]
Sama.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 13:19"]
Ne on oikeita naisia koska ne ei elä elämäänsä minkään lasten kautta.
Naisesta katoaa jonkin näkönen viehätys kun siitä tulee äiti.
[/quote]
Mielestäni äitiys lisää viehättävyyttä naisissa. Se tuo itsevarmuutta ja naisellisuutta ja vahvuuttakin. Ainahan äitejä on arvostettu Suomessa. Naiset nähdään ensisijaisesti äiteinä.
Ap
No eipä ole ollut kriteerinä se haluaako joku lapsia tai ei. Ainakin omalla kohdalla ne kiinnostavimmat naiset ovat olleet sellaisia jotka eivät ole asiasta olleet yhtä mieltä suuntaan eikä toiseen. Aika monelle se mieli muutenkin selkiytyy vasta lähemmäs 30v kun on elämää vähän nähty ja koettu. Tämä toki koulutetummissa piireissä. Pelkästä perhe-elämästä haaveileva parikymppinen on melko turn off, tahdon naiseltani muutakin.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 13:25"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 12:45"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 12:40"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 12:33"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 12:18"]
Miksi teit tämän ketjun?
[/quote]
Käänteisesti kysymys paljastaa miesten näkemyksiä äidiksi haluavista naisista. Ja ylipäätään naisista, kuinka heihin suhtaudutaan.
Tässä vaiheessa on kuultu, että äidiksi haluavat eivät ole niuhoja eivätkä takakireitä ja että heidän kanssaan halutasn enemmän kuin pelkkä seksisuhde
Ap
[/quote]
Haha! :D Eli oman egon pönkittämistä :) Mut ei se väärin ole, mikä vain toimii kenelläkin! :)
[/quote]
Näin saa miesten ajatukset hyvin esiin.
Ap
[/quote]
Miksi haluat saada miesten ajatukset esiin?
[/quote]
Koska minua kiinnostaa miten eri tavoin äidiksi haluavia ja vela-naisia kohdellaan miesten taholta. Äitejä kunnioitetaan ja vela-naisia kohdellaan kuin miehiä.
Ap
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 13:35"]
[/quote]
Mielestäni äitiys lisää viehättävyyttä naisissa. Se tuo itsevarmuutta ja naisellisuutta ja vahvuuttakin. Ainahan äitejä on arvostettu Suomessa. Naiset nähdään ensisijaisesti äiteinä.
Ap
[/quote]
Halusitko sä nyt niitä eri miesten mielipiteitä vai itse äitinä toistella omia käsityksiäsi?
Ei vapaaehtosesti lapsettomat naiset yleensä edes tykkää miehistä. Kaappilesboja taitaa olla suurin osa. Harmi ettei voi tulla ulos kaapista vaan pitää esittää jotain sellasta mitä ei ole.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 11:48"]
Löytyisipä....vela M47
[/quote]
Täältä löytyy N40
[/quote]
Hyi helvetti! Ei nyt noin vanhaa kuitenkaan. Max. 25! M47
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 13:40"]
Miksi teit tämän ketjun?
[/quote]
Käänteisesti kysymys paljastaa miesten näkemyksiä äidiksi haluavista naisista. Ja ylipäätään naisista, kuinka heihin suhtaudutaan.
Tässä vaiheessa on kuultu, että äidiksi haluavat eivät ole niuhoja eivätkä takakireitä ja että heidän kanssaan halutasn enemmän kuin pelkkä seksisuhde
Ap
[/quote]
Haha! :D Eli oman egon pönkittämistä :) Mut ei se väärin ole, mikä vain toimii kenelläkin! :)
[/quote]
Ap
[/quote]
[/quote]
Koska minua kiinnostaa miten eri tavoin äidiksi haluavia ja vela-naisia kohdellaan miesten taholta. Äitejä kunnioitetaan ja vela-naisia kohdellaan kuin miehiä.
Ap
[/quote]
Ei hemmetti mä menin tähän! Miksi oi miksi, vaikka olen provoja täältä monesti bongannut, meni näin kauan tajuta näin selvä provo. Tän vikan jälkeen tuli oikeesti huutonaurua. Osittain omasta häpeästä, kun en tajunnut aiemmin tässä ketjussa tän tällainne Porvoolainen tapaus :D :D
[/quote]
Ap
[/quote]
Naisesta tulee äiti ja sen jälkeen hän leimautuu vain äidiksi eikä häntä enää ajatella naisena vaan hän on jonkun äiti ja ehkä vaimo. Sen jälkeen hän ei enää välttämättä kelpaa äitinä uudelle miehelle erotessaan koska usea mies hakee puhdasta naista.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 13:43"]
Miksi teit tämän ketjun?
[/quote]
Ap
[/quote]
[/quote]
Ap
[/quote]
[/quote]
Ap
[/quote]
Ei hemmetti mä menin tähän! Miksi oi miksi, vaikka olen provoja täältä monesti bongannut, meni näin kauan tajuta näin selvä provo. Tän vikan jälkeen tuli oikeesti huutonaurua. Osittain omasta häpeästä, kun en tajunnut aiemmin tässä ketjussa tän tällainne Porvoolainen tapaus :D :D
[/quote]
Miksi ihmeessä luulet tätä provoksi? Kyllä mielestäni näissäkin mielipiteissä täällä on tullut selväksi miten vela-naisia pidetään enemmän itsenäisinä tmv eli enemmän miehekkäämpinä kuin äitejä. Äitejä on aina Suomessa arvostettu enemmän kuin lapsettomia naisia. Koska viimeksi joku lapseton nainen on muka saanut valtakunnallisen palkinnon kuten vuoden äiti?
Ap
Miksi teit tämän ketjun?
[/quote]
Ap
[/quote]
[/quote]
Ap
[/quote]
[/quote]
Ap
[/quote]
Mikäs nyt on hätänä? Lapset kiukuttelee ja mies kohtelee kuin kodinkonetta, joten ajattelit tulla tänne helpon itsetunnon kohotuksen toivossa?
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 13:42"]
Ei vapaaehtosesti lapsettomat naiset yleensä edes tykkää miehistä. Kaappilesboja taitaa olla suurin osa. Harmi ettei voi tulla ulos kaapista vaan pitää esittää jotain sellasta mitä ei ole.
[/quote]
Hah! Useampi tuntemani hetero velapariskunta pysynyt yhdessä pitkään, mutta lapsiperheelliset eronneet helposti. Itseasiassa kaikki tuntemani lapsiperheelliset parit.
Yleensä lesbo/homopariskunnat niitä lapsia haluavatkin :)
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 13:41"]
[/quote]
Ap
[/quote]
Halusitko sä nyt niitä eri miesten mielipiteitä vai itse äitinä toistella omia käsityksiäsi?
[/quote]
Sekä että. Haluan myös osallistua keskusteluun.
Ap
Vuoden äiti on säälipalkinto, koska äitiys on uralla haitaksi ja siten kaikkien muiden palkintojen saaminen on äideille vaikeampaa.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 13:47"]
Koska viimeksi joku lapseton nainen on muka saanut valtakunnallisen palkinnon kuten vuoden äiti?
[/quote]
Niin Einstein, miksiköhän ei ole saanut???
Onko aivot lähteneet istukan mukana, mitä häh??!
Pääsee maailmalla (muuttamaan ja asumaan) pois Suomesta. Näkemään muutakin kolkkaa tästä pallosta kuin paikka Suomi.
Lapset ja talovelka Suomessa = 20-40 vuotta pakkollisessa työssä (orjatyössä) ilman hyvää mahdollisuutta maailmalle muuttamiseen/asumiseen.