Miehet! Mitä mieltä olette vapaaehtoisesti lapsettomistanaisista?
Mitä ajatuksia vela-naiset teissä herättävät ja voisitko ajatella seurustelevasi vapaaehtoisesti lapsettoman naisen kanssa?
Kommentit (104)
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 14:36"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 14:34"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 14:27"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 14:15"]
Ei nyt välttämättä suoranaisesti narsistista mielikuvaa anna mutta vähän jotain sen tyylistä, sillä se antaa kuvan, että nainen ei ole valmis tinkimään yhtään omista menoistaan, mukavuudestaan ja on itsekäs. En usko, että on myöskään kovin emotionaalinen ja empaattinen muutenkaan jos ei lapsia kestä. Lapsien hoitaminenhan vaatii oikeasti kunnon heittäytymistä tilanteeseen, toisen laittamista aina itsensä edelle, myötätuntoa, kasvatustaitoja, täydellistä epäitsekkyyttä, hoivaviettiä jne. Vela-naisesta tulee mieleen, että pitääkö hän kenties itseään niin tärkeänä ihmisenä, ettei ole valmis tinkimään mistään. Tämä heijastuu tietysti myös parisuhteeseen, pystyykö silloinkaan olemaan välillä epäitsekäs ja mennä oman mukavuusalueensa ulkopuolelle? M23
[/quote]
Sinä itse olisit siinä kuviossa myös vain empatian ja hoivan vastaanottajana? On myös itsestäänselvää, että se on nainen, joka jää kotiin hoitamaan lapisia? Miesvauva...
[/quote]
Se nyt on vain jokin sisäänrakennettu juttu meillä miehillä, että arvostetaan (itse ainakin) naista, joka on välittävä ja lempeä "hoivaajatyyppi". Katso vaikka muiden kulttuurien edustajia, vaikka Aasian tai Etelä-Euroopan naisia. Sellainen on monen miehen unelma, että nainen on lapsirakas ja perhekeskeinen, en ole koskaan ulkomailla törmännyt tähän samanlaiseen vela-muoti-ilmiöön, mikä Suomessa nyt tuntuu olevan meneillään ainakin jos av:tä lukee. Ja kyllä, minäkin toivon hellää hoivaa naiselta ja annan sitä myös takaisin. Tekeekö se minusta huonon ihmisen? M23
[/quote]
Niin ja persoonaton, luonteeton, mielipiteetön alistuja. Koriste-esine. Huomattu on.
[/quote]
Luetun ymmärtäminen ei taida olla sun vahvinta alaa tai sitten sulla on aika oudot näkemykset. Naisella SAA olla mielipiteitä siinä missä miehelläkin mutta kyse on vaan siitä että hyvässä parisuhteessa tunteet ja ajatukset välittyy tasapuolisesti kumpaankiin suuntaan. Esim jos mies välittää rakkautta jatkuvasti mutta naisella on keskitysleirin vartijan tunneskaala niin eihän siitä tule pidemmän päälle yhtikäs mitään, kumpikaan ei saa mitä toiselta odottaa. Ja sama tietysti toisinpäin. Ja tämähän on vain MINUN näkemys asiasta, oo eri mieltä ihan vapaasti mutta vältä ad hominemia.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 12:56"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 12:52"]
Mitä hiton väliä niillä miesten mielipiteillä on? Jospa AP koittaisit saada itsetuntos muuten kuntoon, ettei tarvi noin epätoivoisesti kalastella epäsuoria kehuja nettipalstalla. Olet arvokas omana itsenäsi huolimatta siitä, mitä mieltä miehet ovat yhdestä elämänvalinnastasi.
[/quote]
Minua kiinnostaa miesten mielipiteet siitä, kuinka he arvottavat naisen lasten tekemisen perusteella. Aika moni mies haluaa lapsia, joten vela-naiset ovat heille vain seksisuhteeseen kelpaavia välivaiheita, jotka hylätään jossain vaiheessa.
Ap
[/quote] Jaa. Onpas oudosti päätelty yhden ihmisen kirjoituksesta. Minä halusin velanaisen siksi että hän ei halua lapsia kuten en minäkään.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 13:35"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 13:19"]
Ne on oikeita naisia koska ne ei elä elämäänsä minkään lasten kautta.
Naisesta katoaa jonkin näkönen viehätys kun siitä tulee äiti.
[/quote]
Mielestäni äitiys lisää viehättävyyttä naisissa. Se tuo itsevarmuutta ja naisellisuutta ja vahvuuttakin. Ainahan äitejä on arvostettu Suomessa. Naiset nähdään ensisijaisesti äiteinä.
Ap
[/quote] Sain syövän tuosta kommentistasi.
Ei nyt välttämättä suoranaisesti narsistista mielikuvaa anna mutta vähän jotain sen tyylistä, sillä se antaa kuvan, että nainen ei ole valmis tinkimään yhtään omista menoistaan, mukavuudestaan ja on itsekäs. En usko, että on myöskään kovin emotionaalinen ja empaattinen muutenkaan jos ei lapsia kestä. Lapsien hoitaminenhan vaatii oikeasti kunnon heittäytymistä tilanteeseen, toisen laittamista aina itsensä edelle, myötätuntoa, kasvatustaitoja, täydellistä epäitsekkyyttä, hoivaviettiä jne. Vela-naisesta tulee mieleen, että pitääkö hän kenties itseään niin tärkeänä ihmisenä, ettei ole valmis tinkimään mistään. Tämä heijastuu tietysti myös parisuhteeseen, pystyykö silloinkaan olemaan välillä epäitsekäs ja mennä oman mukavuusalueensa ulkopuolelle? M23
[/quote]
Sinä itse olisit siinä kuviossa myös vain empatian ja hoivan vastaanottajana? On myös itsestäänselvää, että se on nainen, joka jää kotiin hoitamaan lapisia? Miesvauva...
[/quote]
Se nyt on vain jokin sisäänrakennettu juttu meillä miehillä, että arvostetaan (itse ainakin) naista, joka on välittävä ja lempeä "hoivaajatyyppi". Katso vaikka muiden kulttuurien edustajia, vaikka Aasian tai Etelä-Euroopan naisia. Sellainen on monen miehen unelma, että nainen on lapsirakas ja perhekeskeinen, en ole koskaan ulkomailla törmännyt tähän samanlaiseen vela-muoti-ilmiöön, mikä Suomessa nyt tuntuu olevan meneillään ainakin jos av:tä lukee. Ja kyllä, minäkin toivon hellää hoivaa naiselta ja annan sitä myös takaisin. Tekeekö se minusta huonon ihmisen? M23
[/quote]
Haluat naisen, joka uhraa elämänsä muiden vuoksi. Selvä.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 11:41"]
Loistavaa
[/quote]
Mikä siinä on loistavaa?
ap
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 11:42"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 11:41"]
Loistavaa
[/quote]
Ei tarvitse hoitaa hänen lapsiaan edellisestä liitosta.
Mikä siinä on loistavaa?
ap
[/quote]
En. Mä haluun lapsia joskus. M21
Tottakai, olisin ikionnellinen, jos olisi tällainen nainen.
Pidemmän päälle en voisi seurustella, koska itse haluan lapsia vielä joskus. Ei olisi millään muotoa reilua valehdella tästä asiasta itselleni tai kumppanille, kun perustarve kuitenkin on olemassa ja tiedostettu. En myöskään ole saarnaajatyyppiä, joten velan "käännyttämiseen" mulla ei ole mitään mielenkiintoa.
Mutta kevyempään (lue: seksi-) suhteeseen tuollainen nainen olisi kuin unelma! Ei tarvitsisi ikinä koskaan pelätä mitään "vahinkoraskautumisia", kun naisellakin olisi aito intressi vältellä niitä.
M30
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 11:54"]
Pidemmän päälle en voisi seurustella, koska itse haluan lapsia vielä joskus. Ei olisi millään muotoa reilua valehdella tästä asiasta itselleni tai kumppanille, kun perustarve kuitenkin on olemassa ja tiedostettu. En myöskään ole saarnaajatyyppiä, joten velan "käännyttämiseen" mulla ei ole mitään mielenkiintoa.
Mutta kevyempään (lue: seksi-) suhteeseen tuollainen nainen olisi kuin unelma! Ei tarvitsisi ikinä koskaan pelätä mitään "vahinkoraskautumisia", kun naisellakin olisi aito intressi vältellä niitä.
M30
[/quote]
Toivottavasti olet heti alkuun rehellinen tuosta halustasi saada lapsi ettei kukaan päädy seurustelemaan kanssasi turhaan. Seksiä löydät kyllä mammaksi haluavista ja miksipä edes menisit sänkyyn naisen kanssa, josta et pidemmän päälle ole kiinnostunut.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 11:51"]
Niuhoja. M27
[/quote]
Kuinka niin? Perustele.
Ap
Ajattelen niin että vaihdetaanko numerot niin tulen käymään.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 12:12"]
Ajattelen niin että vaihdetaanko numerot niin tulen käymään.
[/quote]
Miksi päättelet minun olevan vela-nainen? Minulla on lapsia.
Ap
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Niin ja persoonaton, luonteeton, mielipiteetön alistuja. Koriste-esine. Huomattu on.