Jos työpaikalla ei ole yksityisellä työterveydenhuoltoa, miten saikkua viikonloppuna?
Ei meillä päin ainakaan ole terveyskeskus auki la-su. Tuntuu aika hullulta päivystykseen lähteä siksi että on vähän flunssaa ja tarvitsisi sairaslomatodistuksen. Meillä se pitää olla ekasta päivästä alkaen
Kommentit (23)
Ja 16 lisää, että meillä ei vkonlopuista tietenkään tarvitse mitään sairaslappusia eikä ylipäänsä todistustakaan ennenkuin jos sairaspoissaolo kestää yli 5vrk.
16
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soitto päivystykseen ja hoitaja kirjoittaa saikkulapun etänä.
Meillä ei kelpaa hoitajan kirjoittama lappu, pitää olla lääkärintodistus. Jos se on digilääkäriltä saatu, pitää lappu tuoda itse työpaikalle samantien ja varmistetaan, pystyykö muihin kuin omiin töihin.
Teillä on selvästi valtavan tyytyväisiä työntekijöitä kun tämmöinen on tarpeen :D Olen töissä insinööritoimistossa, eikä kukaan ole tässä muutaman vuoden aikana saikutellut turhaan. Omalla ilmoituksella saa olla pois kolme päivää, palkallisesti tottakai. Ei ole kylläkään tullut käytettyä tässä kolmen vuoden aikana tuota mahdollisuutta kertaakaan, kun en ole sairastunut mihinkään. Varmaan osittain siksi, että kun oma ilmoitus riittää, ihmiset eivät tuo omia tai lastensa flunssapöpöjä toimistolle.
Sain keväällä aivan kaamean flunssan ja tietysti sai pelätä onko korona. Ei onneksi ollut, mutta olin aivan älyttömän kipeä, en mitenkään työkykyinen.
Töihin piti olla lääkärintodistus, työterveys se minimi eli todistusta ei sieltä saanut. Soitin terveyskeskukseen ja sain sieltä sellaiset terveiset ja madonluvut pomolle, että nyt järki käteen tällaisena aikana, heillä on muutakin tekemistä kuin kirjoitella lippulappusia (idiooteille) työnantajille flunssan takia.
Kerroin terveiset 😄😄😄 ja lippulappusia ei sitten enää tarvittukaan.