Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita kekä hakee Hel. teologiseen tänä vuonna?

Vierailija
16.03.2015 |

Elikäs onko täällä muita jotka hakevat Helsingin yliopiston teologiseen tiedekuntaan tänä vuonna?

Materiaalit tulee huomenna luettavaksi.

Onko joku jo siellä sisällä? Minkälainen on meno?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Tämän vuoden pääsykoekirja on Risto Saarisen oppi rakkaudesta kirja. Hyvin mielenkiintoinen aihe ja aika yllättävä.

Vierailija
22/33 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 09:02"]

Ainiin ja mielestäni tähän paksuun opinto-oppaaseen kannattaa tutustua.http://www.helsinki.fi/teol/tdk/pdf/oppaat/Teol_opas13-15_netti.pdf

Te jotka olette jo opinnoissa kiinni...kuinka paljon olette pystyneet opiskelemaan kotoa käsin? (Kuinka usein suurin piirtein on läsnäoloa vaativan luennon vaihtoehtona ns kirjatentti?)

Kieliopinnot on selkeästi läsnäoloa vaativia, sen olen ymmärtänyt.

- numero 27 -

[/quote]

Itse olen kyllä suosinut ihan sitä luennoilla istumista, mutta muistelen, että osa suoritti jo suurimman osan perusopinnoistakin kirjatenteillä. Tuolloin pitää yleensä lukea hieman enemmän(ehkä 1-2 kirjaa lisää pakettiin?) , kun taas luennoilla käydessä suoritetaan tentissä luennot+ kirjallisuus. Joillain kursseilla taitaa olla pakko olla ihan fyysisesti paikalla, esimerkkinä juuri ne kieliopinnot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 09:18"]

[/quote]

Helvetin teologinen?

Vierailija
24/33 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 13:02"]

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 09:18"]

[/quote]

no just se! Olitpas nokkela :)

Helvetin teologinen?

[/quote]

Vierailija
25/33 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti tiedosta.Kirjallisuustieto löytyi pitkän etsinnän jälkeen.:)sivut on todella epäselvät ja katoin ne varmaan kakskyt kertaa läpi.Tuntuu, ettei mun  tietokonekaan ollut päivittänyt sivuja. (No seliseli..).

Ite oon kans tilannu kirjan, mutta ihmettelin, että siinä on vain 200 sivua ? Kirja vaikuttaa kyllä kivalta. Ajattelis, että pääsykoekysymykset on vaikeita, kun on noin vähän luettavaa.Uskon, että aineistokoe tuottaa eniten vaikeuksia.Onko tietoa mistähän niitä aineistoja on yleensä otettu?(Teologisesta lehdestä tai jostain ).. on jotenkin jännä miten paljon teologia ylipäätänsä herättää ihmisissä tunteita..ajattelisin, että teologia on kuitenkin suhteellisen objektiivinen oppi/tiede.Vai mitä te olette mieltä?

Vierailija
26/33 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Yksi kirja vain. :) ...jollei ne ole sinne lisännyt eilen illalla niitä lisää. :D

Muistaakseeni se löytyi kohdasta Päävalinta: valintakokeeseen osallistuvat..sitä sivua kun rullaa alas päin niin löytyy. Mulla ei nyt Helsingin yliopiston sivut jostain syystä toimi niin en voi sitä varmistaa oliko se juuri tuolla se tieto.

http://www.eximia.fi/valmennuskurssi/teologia/valintakoetietoja/ täällä osoitteessa on muuten aika selkeästi tietoa itse teologiasta, valintakokeista ja sisäänpääsyprosenteista. tosin itse pääsykoekirjan nimeä siellä ei vielä ole näkyvillä.

Mun mielestä noi hesan yliopiston sivut on tosi epäselvät. Sieltä on todella vaikea löytää yhtä yksittäistä tietoa.

Mä olen hakemassa ensimmäistä kertaa yliopistoon ja ilman lukio pohjaa ja vielä lievällä lukihäiriöllä varustettuna....että tämmöinen "tyhmyri" on sinne myös pyrkimässä. :D

Vierailija
27/33 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin ja mielestäni tähän paksuun opinto-oppaaseen kannattaa tutustua.http://www.helsinki.fi/teol/tdk/pdf/oppaat/Teol_opas13-15_netti.pdf

Te jotka olette jo opinnoissa kiinni...kuinka paljon olette pystyneet opiskelemaan kotoa käsin? (Kuinka usein suurin piirtein on läsnäoloa vaativan luennon vaihtoehtona ns kirjatentti?)

Kieliopinnot on selkeästi läsnäoloa vaativia, sen olen ymmärtänyt.

- numero 27 -

Vierailija
29/33 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään pitäis tulla kirja kotiin! :)

Kyllä näin romantikkona ja eräänlaisena taivaanrannanmaalarina toi "oppi rakkaudesta" -aihe tuntuu just eikä melkein mun kirjalta...:D "Pehmeet touhuu!" :D

Tsemppiä meille kaikille hakijoille pääsykoe lukemiseen! :)

- numero 27 -

Vierailija
30/33 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 00:27"]

Kiitti tiedosta.Kirjallisuustieto löytyi pitkän etsinnän jälkeen.:)sivut on todella epäselvät ja katoin ne varmaan kakskyt kertaa läpi.Tuntuu, ettei mun  tietokonekaan ollut päivittänyt sivuja. (No seliseli..).

Ite oon kans tilannu kirjan, mutta ihmettelin, että siinä on vain 200 sivua ? Kirja vaikuttaa kyllä kivalta. Ajattelis, että pääsykoekysymykset on vaikeita, kun on noin vähän luettavaa.Uskon, että aineistokoe tuottaa eniten vaikeuksia.Onko tietoa mistähän niitä aineistoja on yleensä otettu?(Teologisesta lehdestä tai jostain ).. on jotenkin jännä miten paljon teologia ylipäätänsä herättää ihmisissä tunteita..ajattelisin, että teologia on kuitenkin suhteellisen objektiivinen oppi/tiede.Vai mitä te olette mieltä?

[/quote]

Täältä löytyy aikaisempien vuosien valintakoekysymykset ja niistä löytyy myös joka vuoden aineistokokeet. Kun klikkaa sitä aineistokoe kohtaa, niin siellä näkyy, mistä teksti on peräisin: http://www.helsinki.fi/teol/tdk/opiskelu/opiskelijaksi/valintakoekysymykset.htm

Kieltämättä tuntuu hieman oudolta, että tänä vuonna täytyy lukea vain yksi kirja, joka on 200s. En tosin yhtään tiedä, millainen tuo kirja on. Teologinen todella herättää monissa hyvin kirjavia tunteita. Ja kaikkein yleisin ajatus tuntuu olevan, että jos opiskelee teologisessa, täytyy olla uskovainen ja aikeissa valmistua papiksi. Tämä välillä ärsyttää, koska itse en ole uskovainen enkä todellakaan tahdo papiksi, vaikka teologisessa opiskelenkin. Enpä olisi edes lukion alussa  voinut kuvitellakaan, että tulen joskus opiskelemaan täällä. Ja kyllä täällä teologisessakin ihan tiedettä tehdään ja nimenomaan objektiivisesti. Muuten en täällä opiskelisi.

Vierailija
31/33 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 19:10"]

onko toi Saarisen kirja ainut? Mistä sinä löysit pääsykoekirjallisuustiedot?

[/quote]

Ensimmäinen testi on se, että löytääkö itsenäisesti pääsykoekirjallisuuden. Myönnän että koko yliopiston ja teologisen tiedekunnan nettisivut ovat aika sekavat, mutta kyllä tuon tiedon aika helposti löytää, kun osaa käyttää googlea.

Vierailija
32/33 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo.mä oon vähän tyhmä, mutta eikö teologinen ala ollutkin vähän tyhmille ;)

Vierailija
33/33 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko toi Saarisen kirja ainut? Mistä sinä löysit pääsykoekirjallisuustiedot?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi