Nyt kiireesti apua! Paljonko miehen omaisuudesta kuuluu minulle?
Eli siis menimme juuri naimisiin ja heti on tullut riitaa kun mies ei suostu antamaan minulle avio-oikeuttani! Hän on paljon rikkaampi kuin minä eli laskujeni mukaan hänen kuuluu antaa minulle noin 150.000 euroa mutta hän haluaakin pitää kaiken itse? Mitä ihmettä teen? En tajunnut meneväni naimisiin huijarin kanssa! Kannattaako vielä yrittää puhua hänelle vai otanko suoraa yhteyttä poliisiin tai oikeuslaitokseen?
Kommentit (29)
Miksi ajattelet että pitäisi antaa? Omaisuutta ei tarvitse jakaa avioliiton aikana.
sun pitää ensin erota miehestä että saat puolet sen omaisuudesta
Menit naimisiin miehen kanssa vain rahan takia? Harmi, että mies ei tajunnut miten bimbo olet ja ottanut avioehtoa.
Provo. Mutta siltä varalta, että jollekulle tulee oikeasti tällainen tilanne niin vaimolle ei kuulu senttiäkään miehen rahoja missään vaiheessa. Nykyaikaisessa tasa-arvoisessa Suomessa nainen tienaa itse omat rahansa eikä miehen lompakolle ole mitään asiaa eikä tarvetta.
" Emmä menny naimisiin rahasta! :O "
Ensi kerralla panosta trolliisi enemmän. Tämä oli huono.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 09:10"]
Miksi ajattelet että pitäisi antaa? Omaisuutta ei tarvitse jakaa avioliiton aikana.
[/quote]
Miten niin? Avio-oikeus!
Miten tyhmä voi nainen olla? Mä en suostunut rikkaan mieheni kanssa edes vihille ennenkuin omaisuus oli järjestelty osin mulle. Ensin rahat ja vasta sitten papin aamen! Jos ei rahoja, ei avioliittoakaan. Helppoa ja yksinkertaista.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 09:13"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 09:10"]
[/quote]
Miten niin? Avio-oikeus!
[/quote]sulle on nyt sattunut pikku väärinkäsitys....
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 09:13"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 09:10"]
[/quote]
Miten niin? Avio-oikeus!
[/quote]
http://www.nettilaki.com/a/avio-oikeus-on-puolison-oikeus-toisen-puolison-omaisuuteen
Avio-oikeus ei konkretisoidu vielä liiton aikana, vaan vasta liiton purkauduttua joko eron tai kuoleman vuoksi.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 09:16"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 09:13"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 09:10"] Miksi ajattelet että pitäisi antaa? Omaisuutta ei tarvitse jakaa avioliiton aikana. [/quote] Miten niin? Avio-oikeus! [/quote]sulle on nyt sattunut pikku väärinkäsitys....
[/quote]
Edelleen miten niin? Perheellä kuuluu olla sama elintaso = yhtä paljon rahaa kummallakin! Rikkaamman varat jaetaan niin että molemmilla sama elintaso. Miksi avioliitto muuten olisi keksitty?
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 09:20"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 09:16"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 09:13"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 09:10"] Miksi ajattelet että pitäisi antaa? Omaisuutta ei tarvitse jakaa avioliiton aikana. [/quote] Miten niin? Avio-oikeus! [/quote]sulle on nyt sattunut pikku väärinkäsitys....
[/quote]
Edelleen miten niin? Perheellä kuuluu olla sama elintaso = yhtä paljon rahaa kummallakin! Rikkaamman varat jaetaan niin että molemmilla sama elintaso. Miksi avioliitto muuten olisi keksitty?
[/quote]Lue nyt tuo lakikohta joka tuolla ylempänä on linkin alla. Ei rikkaamman varoja jaeta yhtään mihinkään.
Porvoossa voi olla hyviä avio(ero)juristeja, ei muuta kuin Keltsistä etsimään.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 09:21"]Porvoossa voi olla hyviä avio(ero)juristeja, ei muuta kuin Keltsistä etsimään.
[/quote]Soita Lampelan Heikille
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 09:20"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 09:16"]
[/quote]
[/quote]
jos vaikka ap aloittaisi yhteisestä taloudesta, sen jälkeen pyytelemään 150 000... Varmaan ap on jo päässyt ja pääsee nauttimaan rikkaasta miehestään. Edellyttäen ettei apn mies pistä apta pihalle tällaisen rahanahneuden takia. jos olisin apn mies, huolehtisin avioehdosta ja pistäisin apn kävelemään toiseen suuntaan.
On rikos olla antamatta vaimolle kuuluvia rahoja! Yritätte vaan höynäyttää! Kaikki tuntemani rikkaiden miesten vaimot on saaneet oman osuutensa taistelematta. Tunnen itseni niin petetyksi!
Eikö kellään ole oikeaa tietoa? Miehen omaisuus noin 300.000 eli eikös puolet siitä ole minun? Olemme naimisissa.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 09:30"]
On rikos olla antamatta vaimolle kuuluvia rahoja! Yritätte vaan höynäyttää! Kaikki tuntemani rikkaiden miesten vaimot on saaneet oman osuutensa taistelematta. Tunnen itseni niin petetyksi!
[/quote]
Lyllerrähän trolli jo metsään siitä.
Asianajajasi neuvoo kyllä.
Sinun oma omaisuutesi vaikuttaa. Ja avio-oikeuden perusteella saat sitten eron jälkeen osuutesi, et ennemmin. Jos / kun sinulla itselläsi ei ole omaisuutta ollenkaan, voit todella saada puolet. Mutta vasta avioeron jälkeen.
Miksi minä en ollenkaan epäile, että aloittaja ei olisi aivan tosissaan?
Ota heti kovat otteet ja soita poliisille.