Auttakaa suolisto-oireista!
Nyt tarvitsen henkistä tukea...
Minulla alkoi viimeisimmän synnytyksen jälkeen, n. 3½ vuotta sitten, erilaiset vatsaoireet. Vatsa oli löysällä, monesti piti juosta äkkiä vessaan kun alkoi kouristaa ihan yhtäkkiä. Suolistossa tuntui myös pientä nykimistä, aivan kuin vauva olisi hiljaa potkinut. Pikkuhiljaa oireet alkoivat tasaantua, mutta minulle jäi ns. jännitysvatsa: aina kun pelotti tai ahdisti, vatsaa alkoi kouraista ja piti juosta vessaan.
Kun aloitin uuden työn vuosi sitten, mukaan tuli ajoittainen ummetus ja silloin tällöin vatsaan koski navan vasemmalla puolella. Lääkärissä kävin, suositeltiin vain ruokavalion muutosta, ja ummetuskin meni ohi. Nyt sitten on parin viime viikon jälkeen vatsa alkanut kurista, se on taas löysällä, välillä ihan vesiripulilla, koskee ajoittain taas siihen navan vasemmalle puolelle, ja ulosteet on muuttaneet väriä: ne olivat ennen vaalenruskeita, nyt tummempia (eivät mustia eivätkä kirkkaanpunaisia.)
Olen muutenkin luulosairas ja nyt pelkään syöpää ja kaikkea. Soitin äsken lääkärille, puhelimessa vaan suositeltiin seuraamaan tilannetta ja syömään vain tiettyjä ruokia. Olen joutunut käymään syksyllä lääkärillä muiden vaivojen takia, ja pelkään ettei minua oteta siellä vakavasti.
Olen hermoraunio. Pelkään joutuvani tähystykseen ja muutenkin pelottaa syöpä ja kaikki.
Kommentit (2)
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 08:47"]
Sulla on nyt joku stressi ja hermoilet siksi. Raskauden jälkeen sisäelimet palaa entisille paikoilleen ja hormonaaliset muutokset tekee omiaan. Käy hakemassa apteekista vaikka precosaa, ota sitä 10 päivää aamuin illoin. Se rauhoittaa vatsan. Naiset ovat taipuvaisia epäilemään aina sairautta oireiden takana.
[/quote]
Kiitos sinulle! Otin äsken kaksi precosaa, ehkä ne vähän rauhoittaisivat. Muuten säikähdin, kun oireeni ovat aika samat kuin täällä eilen ketjun aloittaneella ihmisellä, paitsi että eivät ole kestäneet yhtä kauan eivätkä ole yhtä vaikeita.
Sulla on nyt joku stressi ja hermoilet siksi. Raskauden jälkeen sisäelimet palaa entisille paikoilleen ja hormonaaliset muutokset tekee omiaan. Käy hakemassa apteekista vaikka precosaa, ota sitä 10 päivää aamuin illoin. Se rauhoittaa vatsan. Naiset ovat taipuvaisia epäilemään aina sairautta oireiden takana.