Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Normaalipainoisen laihdutus?

Vierailija
16.03.2015 |

Nyt haluttaisi päästä kesäkuntoon, mutta miten? Joka tutista tulee tietoa siitä, kuinka ylipainoinen laihtuu, mutta normaalipainoiselle ei oikein vinkkejä löydy.

Olen 169cm ja tuonne kolmekolmoseksi saakka painoin noin 50kg. Tämän jälkeen paino nousi 58,8 kiloon muutamassa vuodessa, olen nyt nelikymppinen.

Haluaisin saada painon tippumaan kesään mennessä 55 kiloon, tai jopa hitusen alle sen. 

Nyt siis siskot vinkkejä kehiin!! <3

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatii tarkkaa kaloreiden laskua. Liity esimerkiksi keventäjiin: näin itse laihduin sen 10 kg muutamassa kuukaudessa. Sinne muistaakseni kirjattiin nykyinen paino, tavoitepaino, ja aika johon mennessä haluat saavuttaa tavoitepainon, ja palvelu kertoo, kuinka monta kaloria saat syödä päivässä. 

Vierailija
2/3 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalipainoinen laihtuu siinä missä ylipainoinenkin, toki hitaammin, koska pudotettavaa on vähemmän. Eli syöt vain vähemmän kuin kulutat.

Kannattaa varmaan aluksi laskea kaloreita, jotta saat syömiset ja energiansaannin kirjattua ylös. Selvitä oma kulutuksesi ja pidä päivän miinuskalorit noin 500:ssa. Voit toki pitää pienempääkin kalorivajetta, mutta sitten laihtuminen on tietenkin hitaampaa.

Liikuntakin lisää jonkin verran kulutusta, mutta ei kuitenkaan kovin paljon, joten ei kannata sen varaan laskea. Toki liikunnasta on paljon muuta hyötyä, ja kroppakin näyttää paremmalta, jos liikkuu.

Jos syöt epäterveellisesti (esim. paljon herkkuja), kannattaa muokata ruokavaliota. Ja opettele sietämään nälkää. Äläkä huijaa itseäsi (eli kirjaa ylös ihan kaikki syömiset & juomiset, koska niistä pienistäkin jutuista kertyy yllättävän paljon kaloreita).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla mitoilla ja iällä ei kannata laihduttaa, mittasi ovat just passelit. Salille mars, hanki kunnon ohjelma ja nostele raskaita painoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän