kerro sairautesi/vaivasi
Kommentit (63)
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 02:43"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 02:39"]Epävakaa persoonallisuus, toistuva keskivaikea masennus/dystymia. :( [/quote] voimia <3
[/quote]
Kiitos sinulle, kuka lienetkin. Yksi sana, ja mulla nousi liikutuksenkyyneleet silmiin!
- Se epävakaa
Mullakin vaikea masennus, paniikkihäiriö, atooppinen iho ja vulvodynia.
MS -tauti jo 18 vuotta, tämän kanssa menen hautaan
Täällä on jo aika monta masennusta ja paniikkihäiriötä, miten ne vaikuttavat teidän arjessa? Oletteko työelämässä? t. tuo ms-tautinen
Masentunut epävakaa täällä opiskelee yliopistossa minkä pystyy, että pääsis joskus toivottavasti haluamiinsa töihin. Kelan kuntoutuspsykoterapialla koitetaan saada työ- ja opiskelukykyseks (tai nyt pidettyä sitä yllä jotenkin).
Millä tolalla sun ms-tauti on, jos diagnoosi on ollu jo kauan?
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 02:52"]Mullakin vaikea masennus, paniikkihäiriö, atooppinen iho ja vulvodynia.
[/quote] sullekkin voimia<3 miten hoidat atopiaa?
- se si nivel, atopia ja masennuksesta parantumassa :)
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 02:47"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 02:43"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 02:39"]Epävakaa persoonallisuus, toistuva keskivaikea masennus/dystymia. :( [/quote] voimia <3
[/quote]
Kiitos sinulle, kuka lienetkin. Yksi sana, ja mulla nousi liikutuksenkyyneleet silmiin!
- Se epävakaa
[/quote]
laitetaan yhessä hyvä kiertämään <3
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 02:55"]MS -tauti jo 18 vuotta, tämän kanssa menen hautaan
[/quote] tämä on ikävä.. miten jaksat? mitkä asiat tuottaa iloa? :)
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 03:00"]Masentunut epävakaa täällä opiskelee yliopistossa minkä pystyy, että pääsis joskus toivottavasti haluamiinsa töihin. Kelan kuntoutuspsykoterapialla koitetaan saada työ- ja opiskelukykyseks (tai nyt pidettyä sitä yllä jotenkin).
Millä tolalla sun ms-tauti on, jos diagnoosi on ollu jo kauan?
[/quote]
tsemppiä sullekkin <3 uskoisin, että joku päivä heräät aamulla ja huomaat ettei tee enää niin kipeetä, ja asiat on ehkä helpottanut vähän. niin mullekkin kävi, vaikka en ois koskaan uskonut :) mitä opiskelet?
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 03:03"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 02:55"]MS -tauti jo 18 vuotta, tämän kanssa menen hautaan
[/quote] tämä on ikävä.. miten jaksat? mitkä asiat tuottaa iloa? :)
[/quote]
Kiitos kysymästä :) Nytkin valvon kun en jalkojen hermojuilimiselta pysty nukkumaan :( Sitten nukutaan kun tuo helppaa. Mutta kysymykseesi vastaten, monikin asia tuo mulle iloa, mm. perheeni (erityisesti lapseni), ystävät, kevään ja kesän tuleminen, kissat, hyvä ruoka ja lasillinen punaviiniä, jäätelö, meri, kauniit maisemat ja esineet yleensäkin, siinä muutamia. En koe olevani masentunut enkä toivoton. Mielestäni elän tilanteeni huomioonottaen yllättävän rikasta ja hyvää elämää. Suren toki sitä, että en pysty enää mm. kävelemään ja neurologinen väsymys vaivaa ajoittain paljonkin. Jokaisella meillä on oma ristimme kannettavana, kenellä se sitten mikäkin on ja missä vaiheessa elämää tulee. Lisäksi saan tosi paljon voimaa siitä, että uskon elämään taivaassa kuoleman jälkeen. Siellä näen joku päivä kaikki edesmenneet rakkaani.
Astma, basedow ja yliliikkuvat nivelet. Ensimmäinen ja viimeinen vaatii jatkuvaa liikuntaa ja keskimmäisen vuoksi olen liikuntakiellossa. Aargh!
Skitsofrenia, paniikkihäiriö ja sydänvika. Ikää alle 20v, mutta silti nuo riesana.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 02:42"]
10, kerro sun tukholman syndroomasta??
[/quote]
Olen vaan niin kiintyneen rakastuneen pökkelöinen. Tilannetta ei paranna tämä touretten ja frotterismin aiheuttamat käytöshäiriöni. Hän, ibrahim vaan suuttuu ja kun hän raivostuu, niin hän on tosi söpö.
Miksi basedowin takia olet liikuntakiellossa? Pahoja sydänoireita? :(Mulla kanssa tuo, lääkityksellä saatu hyvin kuriin. Oireet oli alkuun kyllä hurjat!
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 03:01"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 02:52"]Mullakin vaikea masennus, paniikkihäiriö, atooppinen iho ja vulvodynia.
[/quote] sullekkin voimia<3 miten hoidat atopiaa?
- se si nivel, atopia ja masennuksesta parantumassa :)
[/quote]
Kiitos! Tsemppiä sullekin <3
Tällä hetkellä perusvoidetta 2 kertaa päivässä ja suihkun jälkeen myös kortisonia kahen viikon jaksoissa. Lisäksi sokeriton, vehnätöntä ja maidoton ruokavalio (myös ton vulvodynian takia.) Nää vuodenajan vaihtumiset on aina pahinta aikaa :(
Tyypin 1 diabetes. Hoitotasapaino kohtuullinen, kymmenen vuotta takana. Liitännäissairauksia ei ole, ainakaan vielä.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 20:16"]Miksi basedowin takia olet liikuntakiellossa? Pahoja sydänoireita? :(Mulla kanssa tuo, lääkityksellä saatu hyvin kuriin. Oireet oli alkuun kyllä hurjat!
[/quote] Vaikea liikatoiminta kolmatta kertaa, lepopulssi 140. Radiojodi odottaa... Beetasalpaajaa maximiannos, ei auta tarpeeksi.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 02:39"]Epävakaa persoonallisuus, toistuva keskivaikea masennus/dystymia. :(
[/quote] voimia <3