Rokotteista kieltäytyneet Hoitajat eivät saa työttömyystukia ellei irtisanoudu ?
Lakiesityksen mukaan rokotteista kieltäytyneet hoitajat ei saisi työttömyystukia ellei irtisanoudu. Linkistä voi lukea
https://www.eduskunta.fi/FI/vaski/PoytakirjaAsiakohta/Sivut/PTK_148+202…
ja https://www.eduskunta.fi/FI/vaski/HallituksenEsitys/Sivut/HE_230+2021.a…
Kommentit (222)
Tulen kyllä eroamaan liitosta jolleivat ala saamaan suutaan auki ja puolustamaan jäseniään.
Otan ennemmin rokottamattoman hoitajan. Ovat vastuullisempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se on niin hemmetin vaikeaa ottaa se rokote? Hirveää uhrautumista ihan jatkuvasti hoitajilta, toiset vastaavat ikivalittajat ovat opettajat. Ottakaa se rokote tai vaihtakaa alas, ihan sama. Kyllä hoitajia maailmasta löytyy ja voidaan niitä kouluttaa lisääkin. Koko maailmassa ei nyt vain ole kyse ainoastaan teistä.
Koska rokotteessa on aina riskinsä. Itse koronassa ei välttämättä ole nuorelle terveelle normaalipainoiselle. Lisäksi suuri osa on jo immuuneja:
135 Research Studies Affirm Naturally Acquired Immunity to Covid-19: Documented, Linked, and Quoted
https://brownstone.org/articles/79-research-studies-affirm-naturally-ac…
THL:n tutkimus: sairastetun koronavirustaudin tuottamia vasta-aineita löytyi vielä vuoden päästä
https://thl.fi/fi/-/thl-n-tutkimus-sairastetun-koronavirustaudin-tuotta…
Joten jos sairastamisen tuonutta suojaa ei noteerata, niin eikö se jo kerro kaiken että tässä on kyse vain lääkejättien korruptiosta?
Sanna Marin vastustaa tätä hulluutta, juuri hänen RAHARIKAS LÄÄKETEOLLISUUS blogipostauksensa takia me häntä äänestettiinkin.
https://www.sannamarin.net/blogi/2010/08/10/34342/#
Muistakaa kaikki muistin virkistämisesksi lukea tämä Sanna Marinin legendaarinen blogipostaus, juuri tällä mandaatilla hän on pääministerinä nyt!
Alla pieni ote Sannan kynästä:
"Rokotevalmistajat saivat yksin Suomelta 100 miljoonaa euroa paksumman lompakon rokotteista, joiden vaikuttavuudesta terveyden laatuun ja tilaan on heikosti näyttöä. Euroopan tasolla possurokotekustannukset kipuavat miljardeihin. Pelko ja uhka ovat aina olleet tehokkaita markkinointikeinoja ja näiden varjolla on helppo myydä kansalle kuin kansalle palanen turvallisuudentunnetta. Massahysterian saavutettua kipupisteensä ei järjelle tai tosiasioille enää ole sijaa julkisessa keskustelussa. Päätöksenteosta tulee kiihotetun kansanjoukon lepyttämisen airut. Sanaparsi ”mitä jos” onkin yksi tehokkaimmista holtittoman rahanmenon oikeuttavista taikasanoista. Esirippu laskee ja lääketeollisuus kumartaa katsomossa töllöttäville aivottomille lampaille."
Takinkääntäjä! Nyt Marin haluaa pakkorokotukset kaikille työpaikoille. Ihan sanattomaksi vetää tämä perseily.
Ihmettelen kyllä miten Marinin moraali (?) sallii tämän, kun hän on itse niin rankasti kritisoinut aihetta aiemmin ja nyt kaikki tapahtuu hänen oman hallintonsa alaisuudessa vieläpä 1000 kertaa pahempana kuin vuosikymmen sitten?! On kyllä selvää että käskyt (tai ainakin jonkinlainen painostus) tulee Suomen ulkopuolelta.
Jos tuo lakiesitys menee läpi ja menetän kaikki tuloni sosiaaliturvaa myöten, teen lupauksen etten tee enää päivääkään töitä koko loppuelämäni aikana. Olen 36-vuotias ja perusterve, mutta tämän myötä ottaisin ainoaksi tavoitteekseni työkyvyttömyyseläkkeen, tarvittavine toimenpiteineen. Juuri eilen kyselytunnissa Saarikko mainosti yhteiskunnan pitävän huolta omistaan, joten täytyypä hyödyntää tämä turva ja laittaa lupaus testiin. Rokotetut maksakoot sitten elämiseni.
Joo, olen ottanut 2 rokotetta, mutta kolmatta ja tulevia en todellakaan ota.
Sen sijaan ostin Pfizerin osakkeita :)
Vierailija kirjoitti:
Miksi se on niin hemmetin vaikeaa ottaa se rokote? Hirveää uhrautumista ihan jatkuvasti hoitajilta, toiset vastaavat ikivalittajat ovat opettajat. Ottakaa se rokote tai vaihtakaa alas, ihan sama. Kyllä hoitajia maailmasta löytyy ja voidaan niitä kouluttaa lisääkin. Koko maailmassa ei nyt vain ole kyse ainoastaan teistä.
No hyppäätkö itse pää edellä kaivoon, kun joku vaatii, kiristää ja uhkailee?
Rokote suojaa tartunnalta. Jos ei saa tartuntaa, ei myöskään levitä virusta. Mikään rokote ei ole satavarma. Jos kuitenkin saa tartunnan, sairastuu itse lievemmin ja levittää tartuntaa heikommin kuin rokottamaton. Rokote siis suojaa sekä itseä että muita.
Vierailija kirjoitti:
Rokote suojaa tartunnalta. Jos ei saa tartuntaa, ei myöskään levitä virusta. Mikään rokote ei ole satavarma. Jos kuitenkin saa tartunnan, sairastuu itse lievemmin ja levittää tartuntaa heikommin kuin rokottamaton. Rokote siis suojaa sekä itseä että muita.
Harmi, että tälle hokemalle ei ole olemassa mitään tieteellistä näyttöä. Meillä on nytkin runsaasti aareista saatuja koronatartuntoja, joissa tartuttaja ja tartunnan saanut on rokotettu ja samaan aikaan muutama satatuhatta täysin tervettä rokottamatonta, jotka eivät tautia levitä, mutta joiden syyksi koko pandemia laitetaan.
Haluatko sinä hoitajaksesi virusta kantavan ja sitä tartuttavan rokotetun vai terveen rokottamattoman?
Vierailija kirjoitti:
Kui uuno olet. Tänään juuri uutisoitu että iso läjä rokotettuja on sairastunut koronaan norjassa. Että hiton hyvä rokote on. Ja kaiken lisäksi tämä meidän koronarokote ei ole edes rokote
Me emme pandemia-aikana tarvitse yhtäkään hoitajaa, joka vaarantaa aatteellaan ja itsekkyydellään potilasturvallisuuden ja joka ei selvästikään usko rokotuksiin. Voi tulla hoitajapulaa joksikin aikaa, mutta mieluummin ollaan ilman niitä heikoimpia lenkkejä kuin pidetään epäkelpoja työsuhteessa. Tämä rokotejupakka paljasti hyvin mädät omenat terveydenhoidossa.
Ja kun joku tärkeä hoitaja tähän nyt kuitenkin tulee päsmäröimään, että kyllä se hymy kohta hyytyy... Ei hyydy. Saatiin siivottua hoitajapuolta laadukkaammaksi ja uusia saadaan tilalle ajan mittaan. Aasian maista sitten jos ei muualta. Mutta hymy voi hyytyä kyllä niillä, jotka saavat potkut tai irtisanotaan. Rokottamaton hoitaja on alinta kastia työmarkkinoilla. Ei riitä ymmärrys ihmisillä teille, etenkin kun valtaosa ihmisistä on itse hoitanut yhteisvastuunsa ja ottanut rokotteen.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on just oppikirjojen mukaan, mitä media meille opettaa, mutta totuuspohja puuttuu.
Kannattaa seurata muutakin kun il, is, yle, thl...
Thl:kin vain arvelee ja olettaa ja ohjeistukset muuttuvat kokoajan, ei herätä luottamusta..
Eikö rokotepakko koske vain heitä, jotka työskentelevät riskiryhmien kanssa?
Onhan heille muitakin hommia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi, että tälle hokemalle ei ole olemassa mitään tieteellistä näyttöä. Meillä on nytkin runsaasti aareista saatuja koronatartuntoja, joissa tartuttaja ja tartunnan saanut on rokotettu ja samaan aikaan muutama satatuhatta täysin tervettä rokottamatonta, jotka eivät tautia levitä, mutta joiden syyksi koko pandemia laitetaan.
Haluatko sinä hoitajaksesi virusta kantavan ja sitä tartuttavan rokotetun vai terveen rokottamattoman?
Rokotettu on todennäköisemmin terve.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on just oppikirjojen mukaan, mitä media meille opettaa, mutta totuuspohja puuttuu.
Thl:kin vain arvelee ja olettaa ja ohjeistukset muuttuvat kokoajan, ei herätä luottamusta..
Thl kertoo tutkittua ajantasaista tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Me emme pandemia-aikana tarvitse yhtäkään hoitajaa, joka vaarantaa aatteellaan ja itsekkyydellään potilasturvallisuuden ja joka ei selvästikään usko rokotuksiin. Voi tulla hoitajapulaa joksikin aikaa, mutta mieluummin ollaan ilman niitä heikoimpia lenkkejä kuin pidetään epäkelpoja työsuhteessa. Tämä rokotejupakka paljasti hyvin mädät omenat terveydenhoidossa.
Ja kun joku tärkeä hoitaja tähän nyt kuitenkin tulee päsmäröimään, että kyllä se hymy kohta hyytyy... Ei hyydy. Saatiin siivottua hoitajapuolta laadukkaammaksi ja uusia saadaan tilalle ajan mittaan. Aasian maista sitten jos ei muualta. Mutta hymy voi hyytyä kyllä niillä, jotka saavat potkut tai irtisanotaan. Rokottamaton hoitaja on alinta kastia työmarkkinoilla. Ei riitä ymmärrys ihmisillä teille, etenkin kun valtaosa ihmisistä on itse hoitanut yhteisvastuunsa ja ottanut rokotteen.
Rokottamattomia hoitajia kysellään jo nyt yksityisissä yrityksissä tehtäviin, joissa ei olla tekemisissä potilaiden kanssa. Esimerkiksi digihoitajiksi tullaan ottamaan vain rokotamattomia, rokotetut menevät suoraan potilastyöhön. Joten alin kasti on kovin kysyttyä ja toivottua väkeä, koska he ovat töissä silloinkin, kun rokotettujen immuunipuolustus on ajettu alas.
Hoitajille sympatiat. Pitäkää päänne ja oma päätöksenne. Jokaisella pitää olla oma päätäntä valta omaan kehoon. Toivon että hoitajat näyttävät nyt ettei voida painostaa tällä tavoin. Mikä farssi nyt käynnissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Thl:kin vain arvelee ja olettaa ja ohjeistukset muuttuvat kokoajan, ei herätä luottamusta..Thl kertoo tutkittua ajantasaista tietoa.
Esimerkiksi sikainfluenssapiikillä ja narkolepsialla ei ole yhteyttä!
Jos aiotte irtisanoutua rokotteen takia, tehkää ennakoiva peliliike ja hankkikaa jostain vähintään 3 kk määräaikainen työ niin vältätte karenssin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kui uuno olet. Tänään juuri uutisoitu että iso läjä rokotettuja on sairastunut koronaan norjassa. Että hiton hyvä rokote on. Ja kaiken lisäksi tämä meidän koronarokote ei ole edes rokote
Että ihan läjä on joutunut sairaalaan. Millä perusteella rokote ei ole rokote?
Jos olisin hoitaja irtisanoutuisin nyt heti. Ottaisin määräaikaisen työsopparin vaikka postilta tai hotelli- ja ravintola-alalta. Sen jälkeen sitten liiton rahoille pariksi vuodeksi. Sen jälkeen voi esim. Olla työttömänä tai hakeutua sellaiseen työhön missä työnantaja ei määrää onko otettu rokotteita.