Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka meinanneet jäätyä tällä viikolla?

Vierailija
09.12.2021 |

Todella kylmää pakkaskeliä, varmaan se kosteus teki sen hyytävyyden.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Kävin eilen uimassakin, vaihdoin vaatteet ulkona avannon jälkeen ja hyvä olo tuli!

Vierailija
2/30 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaan piipahtanut postilaatikolla...sisällä on lämmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään, kun vein keittiöstä roskia ulos. Keittiössä lämmintä liki 30 ja ulkona pakkasta 25.

Vierailija
4/30 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siinä jo jäätyy.

Vierailija
5/30 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siinä jo jäätyy.

Eikä jäädy...olihan mulla vaatteet päällä.

Vierailija
6/30 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivonesteet alkavat jäätymään jo -5 asteesta eteenpäin, muista tämä ap.

Vierailija
7/30 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen, omassa kodissa. Nytkin on päällä neljä paitaa ja kahdet housut. Sormet ihan kohmessa. Ei täällä pärjää, ellei ole peiton alla. En tajua, miksi tämä asunto on näin kylmä, vaikka patterit toimii.  

Vierailija
8/30 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja viime viikollakin. Onneksi kohta lauhtuu. Hirveää kun on pitänyt pakkautua moneen neuleeseen ja pitkähihaiseen talvitakin alle ja laittaa miljoonat housut ja sukat päällekkäin.

Vierailija
9/30 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja olen meinannut jäädyttää lapset ja muutaman niiden kaverinkin. Yhtäkkiä tuli niin kovat pakkaset, enosannut oikein arvioida että kuinka kovat kun kuitenkin vasta ensilumia. En katsonut sitten mittaria ja pistin esikoisen kavereineen pihalle pulkkailemaan kun eipä kehtaisi sanoa koko päivää sisällä olleen sitten sen kaverin äidille... sen jälkeen vähän syötiin välipalaa ja raahasin sitten kaikki muksut pulkalla lähikauppaan valitsemaan pillimehut niin loppui se pleikkarin kinuaminen. Ai saamari että pisteli naamaa ja näppejä 🥶 mutten vieläkään tajunnut että oli yli 20 pakkasta koska tuuli ja tuumasin vain mielessäni, että kovemmalla pakkasella sentään harvoin tuulee.... (tuntui sitten vissiin -30) ja sitten illalla käytin vielä mielijohteesta esikoisen ja toisen kylään ilmestyneen kaverinsa luistelemassa kun mietin, että kenttä voi tuosta vielä sulaa - ensilumethan aina sulaa. Pikkaisen kirveli reisiä leggingseissä.

Vierailija
10/30 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julistan ilmastohätätilan 🤣🤣

Vierailija
11/30 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiih0ttav@t legginsit,näkyikö k@m€linvarv@s ?

Vierailija
12/30 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käynyt ulkona ollenkaan näillä pakkasilla. Mies vei roskat töihin mennessään ja kävi kaupassa töistä tullessaan. 

Vierailija
13/30 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkanen tekee sairaaksi. Kuvottavaa missä sitä joutuu elämään. Muina vuodenaikoina olen aina ulkona, omalla terassilla tai liikun joka päivä, käyn meren rannalla, metsälenkillä ym. Jos olisi edes lauhempaa, niin menisin hiihtämään.

Vierailija
14/30 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on pukeutumisesta kiinni.

Ehkäpä teillä eteläisen Suomen ihmisillä ei  edes ole kunnon talvivaatteita.

Oikeasta villasta tehtyjä villpaitoja ja villatakkeja.  Tarpeeksi paksuja sukkahousuja, n. 60 den.

Tai lämpimiä pitkiä naisten kalsareita.   Entä teidä takkinne.  Kestävätkö ne tuulta, viimaa ja pakkasta.

Miten päänsuojaus?   Onko oikeia villamyssy, villahattu, tai lippalakki tai mikä tahansa lämmin päähine.

Entä onko teillä turkisvuoriset talvikengät, tai muut pakkaselta suojaavat kengät?

Miten käsineiden laita.

Olette siellä etelässä tottuneet lauhkeisiin talviin, jolloin tuskin lunta näkyy, yli 10 asteen pakkasesta puhuttamattakaan.

Täällä Lapissa, jo Rovaniemen korkeuksilla meillä täytyy todellakin olla kaikki Suomen neljän vuodenajan vaatteet.

Pakkasta on ollut nytkin ollut rankasti, mutta eipä palele.  On lämmin toppatakki ja toppahousut.

Lämpimät kengät ja turkisvuoriset kintahat käsissä. Sekä lämmin lakki päässä.

Kyllä tarkenee. 

Eikä pakkaset pelota.  Voi olla sekin, että olemme täällä tottuneet pakkasiin, rankoihin kevättulviin, kuumiin ja kylmiin ja hyttysiä ja jopa sääskiä täynnä oleviin kesiin.

Syksykin on viileistä viilein jo näilläkin korkeuksella, mutta syksyinen ruska upea.  Ja vielä upeampi se on syvemällä Lapin tuntureissa.

Joskus sitä miettii ja aattelee, miten pienistä asioista ihmiset valittavat ja vaikertavat.

Kuten pohjoisen maan, Suomen sääolosuhteista!

Vierailija
15/30 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon fillaroinut näillä pakkasilla paikasta paikkaan. Naama jäätyy (ainaskin ripseni), mutta mielikin on ollut osallisena siihen, että tuntuuko nämä pakkaset missään muuten. Mä oon saanut pakkas-energiaa youtube kanava Turbosta ja Eskimo Call Boy:sta. Energinen musiikki saa jotenkin kehon fiiliksiin, vaikka vaan fillaroisi hytkymättä ollenkaan matkan aikana. On sillä asenteellakin edes hiukan osuutta pakkas-jaksamiseen.

Vierailija
16/30 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pukeutunut lämpimästi ja ulkoillut jokapäivä kauniissa talvisessa kelissä ja nauttinut.

Vierailija
17/30 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on pukeutumisesta kiinni.

Ehkäpä teillä eteläisen Suomen ihmisillä ei  edes ole kunnon talvivaatteita.

Oikeasta villasta tehtyjä villpaitoja ja villatakkeja.  Tarpeeksi paksuja sukkahousuja, n. 60 den.

Tai lämpimiä pitkiä naisten kalsareita.   Entä teidä takkinne.  Kestävätkö ne tuulta, viimaa ja pakkasta.

Miten päänsuojaus?   Onko oikeia villamyssy, villahattu, tai lippalakki tai mikä tahansa lämmin päähine.

Entä onko teillä turkisvuoriset talvikengät, tai muut pakkaselta suojaavat kengät?

Miten käsineiden laita.

Olette siellä etelässä tottuneet lauhkeisiin talviin, jolloin tuskin lunta näkyy, yli 10 asteen pakkasesta puhuttamattakaan.

Täällä Lapissa, jo Rovaniemen korkeuksilla meillä täytyy todellakin olla kaikki Suomen neljän vuodenajan vaatteet.

Pakkasta on ollut nytkin ollut rankasti, mutta eipä palele.  On lämmin toppatakki ja toppahousut.

Lämpimät kengät ja turkisvuoriset kintahat käsissä. Sekä lämmin lakki päässä.

Kyllä tarkenee. 

Eikä pakkaset pelota.  Voi olla sekin, että olemme täällä tottuneet pakkasiin, rankoihin kevättulviin, kuumiin ja kylmiin ja hyttysiä ja jopa sääskiä täynnä oleviin kesiin.

Syksykin on viileistä viilein jo näilläkin korkeuksella, mutta syksyinen ruska upea.  Ja vielä upeampi se on syvemällä Lapin tuntureissa.

Joskus sitä miettii ja aattelee, miten pienistä asioista ihmiset valittavat ja vaikertavat.

Kuten pohjoisen maan, Suomen sääolosuhteista!

Se on tottumus kysymys. Itse olen koetellut itseäni näillä pakkasilla ja ensimmäisinä kunnon pakkaspäivinä tunsin kauheaa pakkasta, mutta seuraavina päivinä pakkasiinkin olin tottunut.

Vierailija
18/30 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nyt ole edes ollut kylmä. Sitten kun on viikkokaupalla pakkasta 30-40 niin sitten on kylmä.

Vierailija
19/30 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoritan vain pakolliset kaupassa käynnit kovilla pakkasilla. Onneksi alkaa lauhtua. 

Vierailija
20/30 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä meinasin jäätyä, mutta älykkäänä ihmisenä tietysti tajusin laittaa tarpeeksi vaatteita päälle.

Joten en jäätynyt ;D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi