Muutto Helsinkiin, minne alueelle lasten kanssa?
Eli sekä ala-asteikäinen että yläasteikäisen muuttavat mukana. Mikä asuinalue olisi paras kouluja ajatellen. Haluaisimme muuttaa luonnon lähelle rauhalliselle alueelle.
Kommentit (76)
Helsinkiläinen kirjoitti:
Hassua kysyä, minne muuttaa kertomatta taloudellisia reunaehtoja. Hyvät koulut ja luonnonläheisyys ei oikein kohtaa. Suosittelen Lehtisaarta, jos on ylimääräisiä miljoonia.
Hyvä peruskoulu ja luonnonläheisyys kohtaavat täydellisesti esim. Paloheinässä. Koulut pisa-parhaimmistoa, oppilaat puhuvat suomea.
Pysyisin siellä missä olette ja hankkisin jonkun pienen luukun jostain jos pk-seudun palveluita ihan väkisin tarvitsee.. Itse suosin hotellia tosin.
T: entinen pk-mies
Olen hoitoalalla, joten työpaikan voin käytännössä valita hyvän alueen perusteella. Ja työsuhdeasuntoa todellakin hakemassa. Tuo Oulunkylä kyllä kiinnostaa. Sukulaiset asuvat lähettyvillä ja kehuivat sitä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Pupuhuhta
Se on Jyväskylässä.
Paloheinä, Suutarila, Oulunkylä. Miksei Kannelmäki.
Pakila tai Suutarila. Näistä tykkäsin itse.
Vierailija kirjoitti:
Lauttasaari kuulostaa kalliilta. Ap
Kaikki jonne kannattaa muuttaa ovat kalliita. Olethan tutustunut Helsingin asuntojan hintoihin?
Vierailija kirjoitti:
Varissuo
Turussa
Vierailija kirjoitti:
Hassua kysyä, minne muuttaa kertomatta taloudellisia reunaehtoja. Hyvät koulut ja luonnonläheisyys ei oikein kohtaa. Suosittelen Lehtisaarta, jos on ylimääräisiä miljoonia.
No minusta esimerkiksi Oulunkylä täyttää kaikki ehdot. Ap voi muuttaa vaikka työsuhdeasuntoon.
Onko niitä tarjolla kaikille?
Maunula. Itse ainakin tykkäsin asua.
Vierailija kirjoitti:
Olen hoitoalalla, joten työpaikan voin käytännössä valita hyvän alueen perusteella. Ja työsuhdeasuntoa todellakin hakemassa. Tuo Oulunkylä kyllä kiinnostaa. Sukulaiset asuvat lähettyvillä ja kehuivat sitä. Ap
Jos et kaipaa palveluja, niin Paloheinä- Pakila(t) varmaan kaikken rauhallisemmat alueet.
Eikun siis - vuokralle olitkin menossa. No sit joku Kannelmäki? Vuokramestat voi valitettavasti olla kyl aika levottomia.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä peruskoulu ja luonnonläheisyys kohtaavat täydellisesti esim. Paloheinässä. Koulut pisa-parhaimmistoa, oppilaat puhuvat suomea.
Onko Paloheinässä tarjolla paljon edullisia vuokra-asuntoja ulkopaikkakunnalta muuttaville perheille?
Voi olla, että minulta on mennyt asia ohi silmien. Pahoittelut väärinymmärryksestäni.
Siis Lehtisaaressa on mielestäsi hyvät koulut? Oletko varmasti helsinkiläinen?
Vierailija kirjoitti:
Siis Lehtisaaressa on mielestäsi hyvät koulut? Oletko varmasti helsinkiläinen?
Joo itsekin kiinnitin tähän huomiota. Ymmärsin, että siellä on vain pari ekaa luokkaa, ja sitten pitää mennä Munkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et kaipaa palveluja, niin Paloheinä- Pakila(t) varmaan kaikken rauhallisemmat alueet.
Eikun siis - vuokralle olitkin menossa. No sit joku Kannelmäki? Vuokramestat voi valitettavasti olla kyl aika levottomia.
Työsuhdeasuntoja on kyllä tarjolla aika laajasti. Tiedän ainakin Oulunkylässä on niitä. En tiedä sitten, ovatko perheasuntoja. Jos olet ap sairaanhoitaja, niin todellakin voit valita alueen, jos kelpaa esimerkiksi työ palvelutalossa.
Vuokralle ollaan muuttamassa. Ap