Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi ammatti 37-vuotiaalle naiselle

Vierailija
15.03.2015 |

Olen IT-alalla, mutta YT-neuvotteluita on ollut melkoisen taajaan viime aikoina, joten olen miettinyt, olisiko turvallisempaa sittenkin vaihtaa jo tämän ikäisenä alaa johonkin varmempaan ja turvallisempaan alaan. Olen hieman introvertti ja lisäksi perheessämme on pieniä lapsia, joten en ole mikään työnantajan unelma siinäkään mielessä. Mikä voisi olla minulle sopiva ala? Itselläni on sekä yliopistotutkinto että AMK-tutkinto. Kouluaikoina olin kympin oppilas käytännössä kaikissa aineissa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ehkä paras henkilö auttamaan, mutta pari kysymystä heräsi aloituksestasi: Miltä aloilta tutkintosi ovat? Mitä sinua kiinnostaisi tehdä työksesi paitsi IT-alaa?

Vierailija
2/6 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Help. Olen tosiaan panikoinut aiheen vuoksi jo pari vuotta, mutta elämäntilanteeni on hieman estänyt uusia opiskeluja. Mieheni ehdotti minulle sairaanhoitajan tai lähihoitajan opintoja, sillä ne voisi suorittaa myös ilta-aikaan töiden jälkeen sekä niissä ei menisi "liian" monta vuotta. Lisäksi niissä voisi tehdä myös viikonloppu- ja yövuoroja, joten voisin hyvässä lykyssä tehdä niitä töitä kakkostöinä nykyisten töitteni lisäksi. Toisaalta en koe välttämättä hoiva-alan olevan minulle kaikkein omin juttu, sillä tosiaan olen vähän introvertti ja enemmän teoreettinen ihminen. Aikaisemmat koulutukseni ovat tietotekniikkaan sekä yhteiskuntatieteisiin liittyviä. Mieheni mielestä minun pitäisi jo pikaisesti päättää, sillä alan olla pian jo liian vanha alanvaihtajaksi. T. AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 22:26"]

En ole ehkä paras henkilö auttamaan, mutta pari kysymystä heräsi aloituksestasi: Miltä aloilta tutkintosi ovat? Mitä sinua kiinnostaisi tehdä työksesi paitsi IT-alaa?

[/quote]

Tosiaan insinööritieteet/tietotekniikka sekä yhteiskuntatieteet ovat minulla pohjalla tällä hetkellä. Itseäni kiinnostaisi oikeasti hieman luovempi ala, joka voisi liittyä tuotesuunnitteluun tms. (myös arkkitehtuuri kiinnostaisi), mutta mieheni mielestä ne ovat käytännössä mahdottomia minun ikäiselleni, joten ilmeisesti hoiva-ala olisi se varmin valinta. Yksi vaihtoehto olisi toki muuttaa ulkomaille sellaiseen maahan, jossa olisi helpompi työllistyä, mutta sekin vaatisi hieman suunnittelua. Yksi ajatus voisi olla myös oman yrityksen perustaminen, mutta se vaatisi erinomaisen liikeidean ja liiketoimintasuunnitelman sekä hieman ylimääräisä rahaa. T. AP

Vierailija
4/6 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi röntgenhoitaja tai bioanalyytikko? Nekin ovat terveydenhoitoalaa, mutta voisivat sopia luonteellesi paremmin.

Vierailija
5/6 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuotesuunnittelu tai arkkitehtuuri olisivat mahdottomia sinun ikäisellesi? Ethän sinä mikään ikäloppu ole ja älyä ja motivaatiota näyttää riittävän. Jos et tunne vetoa hoitotyötä kohtaan, ei sinne kannata lähteä. Palkka on huono ja työ on raskasta. Rohkeasti vaan kohti alaa, joka oikeasti kiinnostaa!

Vierailija
6/6 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sinulla on yhteiskuntatieteellinen tutkinto, olet kiinnostunut hoiva-alasta ja kuvailet itseäsi introvertiksi, niin miten vaikka joku työ terveyspalveluiden hallinnossa / henkilöstöpuolella?

Minusta hieman erikoinen kommentti mieheltäsi, että et voisi päästä tuotesuunnittelu- tai arkkitehtuurialalle ikäsi vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme