Millaisten ihmisten kanssa haluat ystävystyä?
Olen naimisissa ja kolmen lapsen äiti. Uusien ystävien saaminen on aikuisena yllättävän haastavaa, kun kaikilla tuntuu olevan omat kiireensä ja huolensa. Mielenkiinnosta perustan kyselyn tänne:
Millaisten ihmisten kanssa haluat ystävystyä?
Mitkä ovat mielestäsi tärkeimmät ominaisuudet ystävässä?
Ja mitkä ominaisuudet ovat sellainen nou nou, että jätät mielummin tutustumatta?
Kommentit (28)
Kaveripiirini on kertynyt elämän varrella koulusta ja työn kautta. Samanlainen elämäntilanne on yleensä ollut se yhdistävä asia.
Ei sitä voi täysin listata, sillä kaikki ystäväni ovat erilaisia. Heitä yhdistää samanlainen hyvä asenne elämään, luotettavuus ja elämänkokemukset.
Vierailija kirjoitti:
Kaveripiirini on kertynyt elämän varrella koulusta ja työn kautta. Samanlainen elämäntilanne on yleensä ollut se yhdistävä asia.
Minulla samanlainen elämäntilanne ei ole todellakaan ollut tärkeä, se ei tule edes kymmenen tärkeimmän asian joukossa. Vanhin ystäväni on minua 35 vuotta vanhempi.
Vierailija kirjoitti:
+ puhelias
+ aktiivinen ote elämään
+ pitää kulttuurista, esim. teatterissa käymisestä normaalioloissa
+ kouluttautunut ja samanlaiset mielenkiinnon kohteet
- valittaja
- alkoholisti
- passiivinen ihminen, jonka kanssa juttu ei luista
Eli sinulle koulutus ja raha ovat tärkeitä asioita, joista et tingi. Hienoa ystävyyttä, niin aitoa ja viisasta.
Vierailija kirjoitti:
+ puhelias
+ aktiivinen ote elämään
- valittaja
- alkoholisti
Narsistinen valehtelija sinä olet. Haluat tovereiksesi vain narkomaaneja.
Viihdyn ihmisten seurassa, jotka omaavat uteliaan ja tiedonhaluisen asenteen, ikä ei ole este tähän.
Toinen voi olla eri mieltä kuin minä, mutta jos pystymme keskustelemaan asioista kuin asioista, nin takuuvarmasti haluan jatkaa yhteydenpitoa. En jaksa jumittuneita ihmisiä ja mielipiteitä, jumittajia löytyy myös nuoristakin ihmisistä, sääli.
Tärkeimpiä minulle on
Luotettavuus
Empatiakyky
Rehellisyys
Huumorintaju
+ läsnäoleva
+ rauhallinen ja tyyni
+ hyväksyy itsensä, sinut itsensâ kanssa (= hyväksyy muut ja sinut muidenkin kanssa)
+ viisas, nähnyt elämä ja kypsynyt
+ näkee kauneutta ja rakkautta kaikkialla
+ puhuu harkitusti, puhui paljon tai vähän substanssi on tärkein
+ haluaa kokea ja olla aktiivinen ennemmin kuin istua, miettiä ja ajatella
+kehollinen eli elämä on kokemus ja seikkailu (eikä jokin ongelma ratkaistavaksi)
- analysoiva neurootikko joka on jumissa jossain rajallisissa ajatuskuvioissa
- pään sisällä elävä ihminen joka esim nähdessään ruokaa ajattelee ensin vain kaloreita ja sisältöjä, eikä ole elämyksellinen, kehollinen tai utelias
- arvosteleva ja rajoittuneesti ajatteleva
- epäesteettinen eli ei arvosta kauneutta omalla tavallaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla samanlainen elämäntilanne ei ole todellakaan ollut tärkeä, se ei tule edes kymmenen tärkeimmän asian joukossa. Vanhin ystäväni on minua 35 vuotta vanhempi.
Sama täällä. Elämäntilanteella ei ole tässä merkitystä. Kunhan on hyvä olla ja hauskaa yhdessä. Pitää myös voida keskustella kaikesta.
Kiinnostun ihmisistä jotka eivät epäile paljastaa sisintään aitoja, olematta silti narsistisia ja huomiota hakevia.
Mieluiten olisin tekemisissä itseäni vanhempien viisaiden ihmisten kanssa.
Ei puukota selkään ja omassa elämässään on sen verran meneillään, ettei ehdi kärsiä kateudesta. Kohtelee ystäviä samalla tavalla kuin perhettä tai sukua eli hyvät välit ja kunnioitus. Kaikki eivät tietenkään elä niin. Ei ole tylsä, ei jätä kaikkea suunniteltua tekemättä kaverin kanssa siksi että tekeekin ne perheen kanssa. Hieman spontaani, mutta ymmärtää, jos kaveri ei pysty tavata. Puhuu asioista rehellisesti.
Rehellinen, aito, elämänmakuinen, hyväsydäminen, sivistynyt. Siinäpä tärkeimmät.
Vierailija kirjoitti:
+ läsnäoleva
+ rauhallinen ja tyyni
+ hyväksyy itsensä, sinut itsensâ kanssa (= hyväksyy muut ja sinut muidenkin kanssa)
+kehollinen eli elämä on kokemus ja seikkailu (eikä jokin ongelma ratkaistavaksi)
- pään sisällä elävä ihminen joka esim nähdessään ruokaa ajattelee ensin vain kaloreita ja sisältöjä, eikä ole elämyksellinen, kehollinen tai utelias
Tämän luettuani lisään omaani, että minäkin arvostan tuollaista kehollisuutta. Elämä on seikkailu ja pidän ihmisistä, joiden kanssa tehdään asioita eikä vain istuta ja jauheta.
Itse olen vela, mutta mielellään tutustuisin uusiin ihmisiin. Tuntuu että kaikki opiskelukaverit ovat muuttaneet pois eikä sukulaisiakaan ole. Minulle on ok jos jollain on lapsia tai ei ole. Pääasia että luonteet ja kiinnostuksen kohteet osuu yhteen, ja pidän myös muiden lapsista.
Tykkään eniten vähän kummallisista, epäsovinnaisista ja omanarvontuntoisista tyypeistä, jotka kokeneet tai vähintääkin lukeneet paljon, joilla on kiinnostavia ja lennokaita kulmia monenlaisiin keskusteluihin. Omahyväisiä ihmisiä en voi sietää, enkä ilkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään eniten vähän kummallisista, epäsovinnaisista ja omanarvontuntoisista tyypeistä, jotka kokeneet tai vähintääkin lukeneet paljon, joilla on kiinnostavia ja lennokaita kulmia monenlaisiin keskusteluihin. Omahyväisiä ihmisiä en voi sietää, enkä ilkeitä.
:)
Tunnistin itseni! Toivottavasti tämä ei ole omahyväinen heitto, mutta toivottavasti tavataan joskus. Hyvää Joulunodotusta ja nauti tulevasta viikonlopusta.
Sosiaalinen ja lämmin. Sellainen joka osaa ottaa muutkin huomioon ja jolla on hyvät sosiaaliset taidot. Ujous ei haittaa minua, olen itsekin ujo.
Sellainen joka osaa olla hyvä ystävä, toimia proaktiivisesti porukassa ja on aito.
Vierailija kirjoitti:
+ läsnäoleva
+ rauhallinen ja tyyni
Öööh.. jestas mikä vaatimuslista. Ettet vain itse olisi analysoiva neurootikko joka on jumissa rajallisissa ajatuskuvioissa...?
Vierailija kirjoitti:
Ei puukota selkään ja omassa elämässään on sen verran meneillään, ettei ehdi kärsiä kateudesta. Kohtelee ystäviä samalla tavalla kuin perhettä tai sukua eli hyvät välit ja kunnioitus. Kaikki eivät tietenkään elä niin. Ei ole tylsä, ei jätä kaikkea suunniteltua tekemättä kaverin kanssa siksi että tekeekin ne perheen kanssa. Hieman spontaani, mutta ymmärtää, jos kaveri ei pysty tavata. Puhuu asioista rehellisesti.
"Kohtelee ystäviä samalla tavalla kuin perhettä tai sukua eli hyvät välit ja kunnioitus." Ystävyys on mielestäni paljon enemmän kuin hyviä välejä.
"Ei ole tylsä, ei jätä kaikkea suunniteltua tekemättä kaverin kanssa siksi että tekeekin ne perheen kanssa." Oletko kateellinen muille heidän perheistään ja ajasta, jota he viettävät perheensä kanssa? Silti kirjoitat, että toisen pitää ymmärtää, jos sinä et pysty tavata.
En ymmärrä miten voit edes sanoa muita selkäänpuukottajiksi tai kateelliseksi, kun itse selvästi olet molempia. :/
+ puhelias
+ aktiivinen ote elämään
- valittaja
- alkoholisti