Juon tässä olkkarissa mieheltä salaa alkoa, kysyttävää ?
Mies siis pelaa selkä muhun päin tietokoneella, eikä tiedä että juon.
Kommentit (61)
Onpas täällä minimaalisesti juovia alkoholisteja. Itse juon paljon enemmän ja useammin, en tiedä olenko holisti vai en? Todennäköisesti olen, mut työni olen pystynyt hoitaan hyvin silti. Terveys menee sen tiedän, mutta mullan alle tässä kaikki lopulta päädytään.
Tyypillinen alkoholistin piirre on kuvitella juovansa muilta salaa.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 22:44"]
[quote author="ExoPol" time="15.03.2015 klo 22:38"]Miten piilottelet tölkin avaamisen äänet? Minne laitat tyhjät tölkit ne juotuasi? Missä pidät keskeneräisen tölkin sitä juodessasi? [/quote] Kuten jo sanoin, avaan tölkin peiton sisällä silloin, ku mies huutelee kuulokkeiden kautta pelikavereilleen. Tyhjät tölkit jätän sohvan alle, oon muutenki ainoa, joka täällä siivoo. Ja avattu ja keskeneränen tölkki on tossa sohvapöydän jalan takana (mies siis selkä muhun päin mua vastapäätä, sohvapöytä meidän välissä. Ja te, jotka puhuitte, et 2-3 pulloa viiniä on teille liikaa... jokaisella on omat rajansa. Näin ääneen sanottuna se kuulostaa toki isolta määrältä, monille varmasti onkin, mut juon kyllä todella hitaasti, toi yks viinipulloki menee tunnissa tai puolessatoista. Ap
[/quote]
Hä, mitä helvettiä, onko pullo tunnissa sinun mielestä hitaasti? Itselläni kestää monta tuntia lipittää yksi pullo.
Aikamoisia peiteoperaatioita olet kehitellyt. Btw, alkoholismista ei voi parantua. Jos olet totuttanut keskushermostosi alkoholiin siten, että muutos on pysyvä, on sen takaisin muuttaminen ihan fyysisestikin mahdotonta. Puhumattakaan alkoholismin psyykkisistä oireista.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 21:14"]
Mies siis pelaa selkä muhun päin tietokoneella, eikä tiedä että juon.
[/quote]
Jopas on keskustelu.
Alkoholismista voi toipua, eli oppia elämään sen kanssa, mikä tarkoittaa ehdotonta abstinenssia. Vähän niinkuin keliaakikon, on alkoholistinkin tarkkailtava sitä, mitä pistää suustaan alas. Alkoholi ei sovi, se sekoittaa mielialan, mutta ilman alkoholia voi elää täysin normaalia elämää.
Ap on todennäköisesti (vielä "vain") suurkuluttaja, joka hakee huomiota. En suosittele menemään suutelemaan poikaystävääsi nyt, haiset kamalalta.
Ei me täällä voida tietää, mitä ap:n päässä tapahtuu, joko se on lapsellinen tai luisumassa riippuvuuteen. Maneerit sopii molempiin. Onneksi ap on selvästi seuraillut juomistottumuksiaan, ja toivottavasti pystyy pitämään juomisensa hallinnassa. Ei kaikki suurkuluttajat ole riippuvaisia, ne vaan tykkää ryypätä ja hnadlaa sen homman ja elämänsä ihan hyvin. Eivätkä kaikki riippuvaiset ole syrjäytyneitä, elämän syrjässä saattavat roikkua pitkäänkin, ennen kuin kukaan lähimmäinen tajuaa huonon tilanteen.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 21:15"]
Ei
[/quote]
Hei,mäkin juon salaa. Teemukiin on hyvä laittaa esim viiniä niin ei se näe mitä siellä astiassa on. Minä olen hidas juoja ja haluan juoda esim punkkua ruoan kanssa. Yleensä vapaapäivänä ostan pullollisen jotain viiniä testattavaksi, tapahtuu siis suunnilleen kerran viikossa.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 04:14"]
Hei,mäkin juon salaa. Teemukiin on hyvä laittaa esim viiniä niin ei se näe mitä siellä astiassa on. Minä olen hidas juoja ja haluan juoda esim punkkua ruoan kanssa. Yleensä vapaapäivänä ostan pullollisen jotain viiniä testattavaksi, tapahtuu siis suunnilleen kerran viikossa.
[/quote]jatkoa.....mies kittaa sokeroituja limuja ja mässyttää leivoksia päivittäin, huonommin sillä on asiat itsellään.
Kaksi tai kolme viinipulloa kerralla???? Järjetön määrä! Eihän kukaan voi noin paljon vetää!
Minusta pahinta tuossa on a kertakäytön määrä, b putki jää päälle c viinan himo niin kova, että salaa täytyy juoda ja d tämä kaikki yhdistettynä entiseen alkoholismiin. Terv työssään alkolisteja kohtaava
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 22:32"]
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 21:50"]
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 21:46"]Paljonko juot kerralla/illassa? [/quote] Juon noin kaksi - kolme viinipulloa, tai kaksi sixpackia lonkeroa. Kaljaa harvemmin, siiderissä sama ku lonkerossa. Ja juon nykyään siis kaksi, harvemmin kolme kertaa kuukaudessa. Ap
[/quote]
Huhu, ihan mielettömän suuri kerta-annos! Mulle liikaa olis jo pullo punaviiniä.
[/quote]
Mä mietin myös, että tuohon on huikea määrä miehellekin. Ap tais ohimennen mainita olevansa nainen, niin tuo määrä ihan käsittämätön. Suattaapi alkaa maksa tms. ilmoittaa olemassaolostaan noilla määrillä.
Olen nainen. Nyt juonu sixpackin lonkeroa, se riittänee. Ei oo mies huomannu, ei ainakaan puhunu. Tai vihjannu. Yhdessä käydään tupakalla, noin 3mX1,5m.
Ap
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 01:04"]
Minusta pahinta tuossa on a kertakäytön määrä, b putki jää päälle c viinan himo niin kova, että salaa täytyy juoda ja d tämä kaikki yhdistettynä entiseen alkoholismiin. Terv työssään alkolisteja kohtaava
[/quote]
Tuskin olet päihdehoitoalalla. On vain juovia alkoholisteja ja raittiita, eli juomisen lopettaneita. Alkoholismista ei parane. Se on krooninen sairaus, kuten ykköstyyåin diabetes.. Jos puhutaan entisestä alkohoistista, on hän mullan alla.
t. Päihdetyötä tekevä
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 02:37"]
Olen nainen. Nyt juonu sixpackin lonkeroa, se riittänee. Ei oo mies huomannu, ei ainakaan puhunu. Tai vihjannu. Yhdessä käydään tupakalla, noin 3mX1,5m. Ap
[/quote]
Aika paljon juot noin vain sunnuntai-iltana ja vielä salaa kun viinahammas kolotti ja hävettää. Siinä on alkoholismia jo kerrakseen. Jos et näitä merkkejä näe itse, niin kuset itseäsi silmään. Sinuna olisin varovainen alkoholin kanssa. Mielellään lopettaisin kokonaan. Mutta kukin valitsee itse. Siksihän siihen alkoholismiin lipsutaankin ja sairastutaan vaikka ei haluttais itse (eikä läheiset) koska se on niin salakavala tauti. Alkoholisti vähättelee määriä ja nopeutta, omaa tarvitsevuuttaan ja alkaa salailemaan. Eikö sinua edes se huolestuta, että olet kehittänyt keinoja miten juoda salaa? Vuosien kuluessa määrät vain kasvaa ja lopulta paluuta ei enää ole.
Ja en ole kukkahattu. Menetin isäni alkoholille. Tiedän nuo kaikki merkit joita sinulla jo on.
Olin suurkuluttaja, 12 tölkkiä perjantaisin, joskus tölkki kaksi illalla. Koskaan ei loiventavia. Eli riippuvuutta ei ollut, mutta liikaa kuitenkin. 10 vuoden jälkeen väheni itsestään. Ei sitä aina ole alkoholisti, vaikka joisi nopeammin ja enemmän kuin jokin 50-kiloinen kukkahattu. Ohis
Et muuten juo salaa, sen todellakin haistaa. Sekä uuden että vanhan viinan.
Tölkkien piilottelu ja muu säätäminen viittaavat toki vahvasti alkoholismin suuntaan. Mut ok, oot parantunut.