Tuntuu että elämällä ei ole enää merkitystä, kun ei ole enää nuori
Elämä ei enää tunnu yhtä kivalta ja jännältä kuin nuorena, kaikki päivät ovat tasaisen harmaita. Kaverit joiden kanssa aikoinaan tuli tehtyä kaikke hauskaa, ovat nykyään perheellisiä eikä heillä ole aikaa nähdä. Tekisi mieli seikkailla ja tehdä kaikkea hullua/hauskaa, mutta se tuntuu jotenkin merkityksettömältä. Lisäksi oman kropan rapistuminen ahdistaa. Onko muita, joista tuntuu että elämästä meni ilo kun nuoruus loppui?
T. 25v
Kommentit (17)
Tuossa iässä lähdin itse opiskelemaan uutta alaa, menin naimisiin, lähdin vaihto-oppilaaksi. Ja monta muuta seikkailua tullut sen jälkeen vielä.
Taidat asua jossain pikkupaikkakunnalla, jos kaikki on jo perheellistymässä ympärillä. Tule pois sieltä ja ala tekemään jotain mistä itse nautit.
Pääministeri hakee nuoruuttaan, vaikka on vankasti Keski-ikäinen.
Sinä olet oikeasti nuori.
Olet vielä nuori. Suosittelen myös uusia opintoja ja ulkomailla asumista, kun koronalta taas voi.
Mitä helvettiä, kaksvitonen ON vielä nuori!
Näin nelikymppisen näkökulmasta vanhoja ovat vasta päälle kuuskymppiset.
Joo, ja kaikissa tv ohjelmissa ja mainoksissakin vain nuoria alle 30v ihmisiä. Aivan kuin meitä vanhempia +30v ihmisiä ei olisikaan olemassa.
Voi raasu, myötätuntohali sulle. On varmasti ihan hirveää
Vierailija kirjoitti:
Joo, ja kaikissa tv ohjelmissa ja mainoksissakin vain nuoria alle 30v ihmisiä. Aivan kuin meitä vanhempia +30v ihmisiä ei olisikaan olemassa.
Ja mietippä jotain yli viiskymppisiä! Niistä ei aina oikein erota, onko ne eläviä vai kuolleita
No apua! Nyt tarvitset repäisyn ja elämänmuutoksen! Mitä se voisi olla? Opiskelu, muutto, uusi työ? Vai oletko masentunut kenties? Mitä toivot tulevaisuudesta?
Olen yli 50 eikä minusta tunnu tuolta. Mutta toisaalta, tein paljon ratkaisuja sinun iässäsi, onneksi. Muutin pois pikkupaikkakunnalta, opiskelin kiinnostavaa alaa, ja kävin myös terapiassa.
Ota elämästä kiinni.
Kuulostaa hyvältä, jos tosiaan 25-vuotiaan kaikki ikätoverit ovat perheellistyneet ja on lapsia. Ehkä tällä maalla on toivoa vielä. Itse huomasin saman ilmiön vasta pari vuotta sitten ja olen kohta 40. Taitaa olla niin että ikäluokallani ei mennyt elämä yhtä putkeen kuin nuoremmilla.
Vierailija kirjoitti:
Ja kuusikymppisen näkökulmasta vasta yli 80-vuotiaat. Mitä enemmän itselle tulee ikää, niin sitä kauemmaksi vanhuuden alkaminen siirtyy...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kuusikymppisen näkökulmasta vasta yli 80-vuotiaat. Mitä enemmän itselle tulee ikää, niin sitä kauemmaksi vanhuuden alkaminen siirtyy...
No näinpä. Enkä nyt nelikymppisenä edes tunne itseäni juurikaan vanhemmaksi ku 20 vuotta sittenkään.
Voi kiesus mitä valittamista! Sun toiset 25-vuotiaat kaverit eivät läheskään kaikki ole parisuhteessa! Itse taidat olla mielenterveysongelmasta kärsivä vetäytyvä onneton, jonka pitäisi mennä hoitoon eikä tänne kirjoitella!
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa hyvältä, jos tosiaan 25-vuotiaan kaikki ikätoverit ovat perheellistyneet ja on lapsia. Ehkä tällä maalla on toivoa vielä. Itse huomasin saman ilmiön vasta pari vuotta sitten ja olen kohta 40. Taitaa olla niin että ikäluokallani ei mennyt elämä yhtä putkeen kuin nuoremmilla.
Perheellistyminen ja lastenhankinta EI liity mitenkään ikäluokkaan tai sukupolveen! Se johtuu asuinpaikasta. Maaseudulla kaikki ovat naimisissa ja lastenvanhempia parikymppisinä. Kaupungeissa myöhemmin. Sinunkin maaseudulla asuva ikäluokkasi on tehnyt lapset parikymppisenä.
Muuta kaupunkiin ja ala elää niinkuin ikäisesi.
Vierailija kirjoitti:
Pääministeri hakee nuoruuttaan, vaikka on vankasti Keski-ikäinen.
Sinä olet oikeasti nuori.
Sanna on 36, pikemminkin keski-ikää lähestyvä. Vankasti keski-ikäinen on joku 40+
Minusta työnteko on paljon mukavampaa ja helpompaa kuin opiskelu. Lisäksi on rahaa ja aikaa toteuttaa haaveitaan tosin kuin opiskelujen ohella ilta- ja viikonlopputöissä raataessa.
Naisetkin ovat aloitteelisempia kuin parikymppisenä. On ollut mahdollisuus asua ulkomailla ja uusia kavereitakin on löytynyt vanhojen lisäksi.