Mikä on mielestäsi hyvä alennus% (tuotteesta)?
Mikä on mielestäsi
- pieni alennus/jonkin verran alennusta (prosentteina hinnasta)
- hyvä alennus
- huippuhyvä alennus
? Noin niin kuin karkeasti.
Kommentit (30)
No 2 haluaa kamansa näköjään ilmaiseksi...
30% ei vielä kiinnosta, 50% ja 70% tulee selattua
Pieni: 20%
Hyvä: 30-50%
Huippu: yli 60% (tällä alennuksella ostan kyllä yleensä vain sellaisia tuotteita, jotka ovat niin kalliita että alennettukin hinta kirpaisee. Esim. laadukkaat ulkoiluvaatteet/kengät, silmälasit, kodinkoneet)
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 20:06"]
No 2 haluaa kamansa näköjään ilmaiseksi...
[/quote]
rehellinen vastaus vaan
Riippuu ihan tuotteesta, ja sen saatavuudesta. Esim. joitakin tuotteita ei meinaa saada ikinä kunnon alennuksesta... Mutta ostankin saman tuotteen sitten esim. käytettynä Torista/Huutonetistä tmv. Mutta kyllä minusta jo 50 % on jo hyvä alennus uudesta (siis käyttämättömästä) huonekalusta... Esim. sohvamallisto poistuu ja myydään 50 % alessa, ovh. 3000 eur, nyt 1500 eur.
50% väintään pitää olla. salered.comista katson yleensä enkä edes viitsi selailla tuotteita jos liian pienet alennukset.. Jotkut -20% ei kiinnosta..
-90 prosenttia sitten ostan, muuten en
Ruokatavaraa voin ostaa -30% alella jos tarvitsen sitä muutenkin tai haluan kokeilla jotain uutta tuotetta.
Vaatteet ja käyttötavarat poikkeuksetta vähintään -50%, yleensä mielummin -70%. Siis uutena kaupasta. Kirppiksellä on maksa käytetystä kuin neljäsosan tai alle sen hankintahinnasta.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 20:15"]
[/quote]
En nyt ihan -90 odottaisi, mutta jos yli -40% niin ehkä.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 20:12"]Riippuu ihan tuotteesta, ja sen saatavuudesta. Esim. joitakin tuotteita ei meinaa saada ikinä kunnon alennuksesta... Mutta ostankin saman tuotteen sitten esim. käytettynä Torista/Huutonetistä tmv. Mutta kyllä minusta jo 50 % on jo hyvä alennus uudesta (siis käyttämättömästä) huonekalusta... Esim. sohvamallisto poistuu ja myydään 50 % alessa, ovh. 3000 eur, nyt 1500 eur.
[/quote]
Jep, kaupalle se puoleen hintaan vaan on jo lähes hankintahinta.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 20:17"]
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 20:15"]
[/quote]
En nyt ihan -90 odottaisi, mutta jos yli -40% niin ehkä.
[/quote]
Onko silloin liian halpa? Lopahtaako kiinnostus?
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 20:18"]
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 20:12"]Riippuu ihan tuotteesta, ja sen saatavuudesta. Esim. joitakin tuotteita ei meinaa saada ikinä kunnon alennuksesta... Mutta ostankin saman tuotteen sitten esim. käytettynä Torista/Huutonetistä tmv. Mutta kyllä minusta jo 50 % on jo hyvä alennus uudesta (siis käyttämättömästä) huonekalusta... Esim. sohvamallisto poistuu ja myydään 50 % alessa, ovh. 3000 eur, nyt 1500 eur. [/quote] Jep, kaupalle se puoleen hintaan vaan on jo lähes hankintahinta.
[/quote]
Kaupan ostohinta on yleenä 5 % tuotteen ovh hinnasta, jos tavaroista kyse. Ruuassa hankintahinta on korkeampi
Eiköhän kaupan ostohinta ainakin vaatteissa ole vähän korkeampi?
Ei lopahda kiinnostus, raja-arvona vaan tuo 90 ehkä liian korkealla.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 20:31"]
[/quote]
Sukkaparin ostohinta kiinassa on vain muutamia senttejä, yleensä 3-7 senttiä.
Amazonista voitte todeta sen myös itse.
Dokkari joka tuli vähän aikaa sitten, näytti tehtaan jossa untuvatakkeja valmisteltiin. Hankintahinta yritykselle joka niitä osti oli 2,5 euroa.
Itse olen ollut yhdessä erikoistavaraliikkeessä muutama vuosi sitten töissä, ja siellä ei todellakaan pätenyt "osta markalla, myy kahdella" hinnoittelu, vaan hinnaksi laitettiin n. 10 kertainen hinta ostohntaan verrattuna, ja kauppa kävi!
Tuo avasi omat silmäni, vaikka kaupasta oli myös kuluja (tila maksaa, samoin työntekijät jne.) mutta ihan mielettömiä voittoja tuli, saatan itse avata vastaavan liikkeen jossain vaiheessa elämääni. Ja avasi silmiä myös siihen suuntaan, että enää paljon shoppaile kun suoraan sanottuna v***taa tietää että tämäkin varmaan maksaa "sentin" ja kuitenkin myydään "satasella".
Mutta jos alennuksista puhutaan, niin ostan suurimma osan jutuista aletangoista, ja hintaa on yleensä -50% tai jopa -70%. Yhä enemmän olen siirtynyt ostamaan/tilaamaan jutut ulkomailta (EU-maista), jos tekee esim. Saksaan viikonloppumatkan saa ostettua vaatteita edullisesti, ja aika hyvin näkee netistä valikoimat etukäteen, eli googlaa kauppoja ja katsoo mitä niissä on ja tekee noiden pohjalta suunnitelmia missä käy ja mitä etsii mistäkin.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 20:57"]
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 20:31"]
[/quote]
Sukkaparin ostohinta kiinassa on vain muutamia senttejä, yleensä 3-7 senttiä.
Amazonista voitte todeta sen myös itse.
Dokkari joka tuli vähän aikaa sitten, näytti tehtaan jossa untuvatakkeja valmisteltiin. Hankintahinta yritykselle joka niitä osti oli 2,5 euroa.
[/quote]
Tuo varmasti ihan totta jos saat ne teleportilla ilmaiseksi kauppaasi ja vapaaehtoistyöntekijät hyllyttävät ne ja myyvät
Mutta siis oikeasti jokainen voi määritellä itse omat rajansa.. lähinnä kiinnostaa mistä niitä alennuksia löytää
-80 silloin rupean katsomaan mitä löytyy.
-30 ei ikinä
-50 toodella harvoin
-70 rupee jo kiinnostamaan
-80 katsomisen arvoista