Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Loukkaantunut marsu? :D

Vierailija
15.03.2015 |

Meidän 7v tytölle otettiin lemmikiksi marsu. Tuli kaveriltani, joka ei voinut enää pitää marsua allergian vuoksi. Marsu, sanotaan nyt vaikka "Topi" on ollut meillä nyt noin 6 vkoa. Alussa se vaikutti ihan innokkaalta ja uteliaalta, mutta nyt ei halua ottaa ihmiskontaktia eikä olla sylissä, varsinkaan minun. Tyttäreni syli kelpaa. Kun menen katsomaan ja yritän kujerrella, se vain kääntää päänsä pois kuin loukkaantuneena. Olenko ehkä tulossa hulluksi, olen ollut nyt aika kauan kotona lasten kanssa ja mies epäili että aikuisten seura voisi tehdä mulle hyvää :D Mutta en saa tätä mielestäni. Olenko loukannut marsua jotenkin omalla käytökselläni? Onko se edes mahdollista, muistaako/ymmärtääkö eläimet tällaisia asioita? Auttakaa, en kehtaa kysyä asiasta eläinlääkäriltä :D

Kommentit (97)

Vierailija
41/97 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marsuja pitää aina olla kaksi! Ne voivat kuolla yksinäisyyteen.

Vierailija
42/97 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 19:20"]

Hahaha, jotenkin nauratti tuo "sanotaan vaikka että Topi". :D

Topi (nimi muutettu)

Apua 😂🤣😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/97 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Topi" on elellyt yksin jo aiemmassa elämässään eli kaverini luona. Mutta kiitos vinkistä, yritän löytää sille kumppanin niin jospa se sitten suhtautuisi minuunkin suopeammin.  Tosin "Topilla" on kuulemma aika vaativa maku, kuulemma edellinen marsukämppis ei kelvannut ja ne piti erottaa toisistaan. -ap

"Topi" on siis vastikään eronnut? Mitäpä jos hän on homoseksuelli? Tässä on nyt jo aika paljon draaman aineksia. Testaa, tykkäileekö pinkistä ja glitteristä? Jos makuhuulikiilto houkuttelee, niin homma on selvä!

Vierailija
44/97 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marsu on laumaeläin, ottakaa sille urospoikanen kaveriksi tai kastroikaa Topi ja varoajan jälkeen tyttöpuolinen kaveri.

Ja huom! Hamsteri ja marsu on kaksi täysin eri lajia.

Vierailija
45/97 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muistanutkaan enää tätä vanhaa ketjua:) Vieläköhän Topi on hengissä?

Vierailija
46/97 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettet vaan ole vahingossa kehunut naapurin hamstereita marsun kuullen. Marsut tuppaavat olemaan äkkipikaisia ja pitkävihaisia.

Nyt joudut lepyttelemään marsua ensinnäkin selityksillä ja toiseksi mukavilla herkkuruoilla, esim. omena tai mansikka. 

Vierailija
47/97 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marsu kiintyy hoitajaansa. Todnök. Ikävöi entiseen kotiinsa. Mun marsu oli pari viikkoa kaverilla lomahoidossa ja voi sitä jälleennäkemisen riemua kun hain marsuni kotiin.

Vierailija
48/97 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marsuilla on herkkä kuulo ja hajuaisti. Jos haiset tupakalle, saattaa vierastaa. Samoin hajuvedet yms. Ja koska kuulo on herkkä, kannattaa puhua hiljempaa.

Mutta ihana ketju tosiaan, kyllä naurattaa!

Vierailija
49/97 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää hirnuko. Elukka voi oikeasti pahoittaa mielensä, ellei sille rakkain ihminen leiki ja vuorovaikuta sen kanssa tarpeeksi.

Monien ihmisten tunne-elämä ja äly ovat huonommat kuin eläinten, jotka tuntevat täysillä.

Voi myös epäillä kipuja, jos sen käytös äkkiä muuttuu. "Emolle" sen voi näyttää, muille ei.

Vierailija
50/97 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö se. Hiiligrillattuna marsu on erinomaista.

Vierailija
51/97 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän ihanin. Pusut aloittajalle ja hauskoille vastaajille.

Vierailija
52/97 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marsut <3

Vierailija
53/97 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marsut on muuten mahtavia lemmikkejä. Kun kerron, että mulla oli niitä kolme, ihmiset luulevat että lapsena. Ei, vaan 25-vuotiaana :D.

Marsu on tylsä vain jos laittaa sen yksin kyyhättämään 80cm häkkiin (mikä muuten on laitonta). Sitten ihmetellään, että onpas tyhmä eläin, ei se edes tee mitään.

Mulla oli kolme tyttöä, jotka asuivat 3 x 1 m aitauksessa, sekä jaloittelivat huoneessa päivittäin. Niillä oli tarkka arvojärjestys, laumanjohtaja päätti kuka nukkuu missäkin. Mutta alemmat olivat pirullisen viekkaita opportunisteja ja varastivat kyllä herkut myös johtajan suusta, jos tilaisuus siihen aukeni. Ne oppivat tuntemaan minut, tiesivät minne ei saa mennä, ja selvittivät monia älypelejä.

Possujuna eli peräkkäin juoksevat puksuttavat marsut on parasta :).

Vierailija
54/97 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marsut on muuten mahtavia lemmikkejä. Kun kerron, että mulla oli niitä kolme, ihmiset luulevat että lapsena. Ei, vaan 25-vuotiaana :D.

Marsu on tylsä vain jos laittaa sen yksin kyyhättämään 80cm häkkiin (mikä muuten on laitonta). Sitten ihmetellään, että onpas tyhmä eläin, ei se edes tee mitään.

Mulla oli kolme tyttöä, jotka asuivat 3 x 1 m aitauksessa, sekä jaloittelivat huoneessa päivittäin. Niillä oli tarkka arvojärjestys, laumanjohtaja päätti kuka nukkuu missäkin. Mutta alemmat olivat pirullisen viekkaita opportunisteja ja varastivat kyllä herkut myös johtajan suusta, jos tilaisuus siihen aukeni. Ne oppivat tuntemaan minut, tiesivät minne ei saa mennä, ja selvittivät monia älypelejä.

Mitä, puksuttelivatko marsut toisiaan? Ja vielä junassa? Ettei kuitenkin olisi ollut kyse poikamarsuista? Osoittivatko kiinnostusta myös koppalakkeja ja nahkahousuja kohtaan?

Vierailija
55/97 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä, puksuttelivatko marsut toisiaan? Ja vielä junassa? Ettei kuitenkin olisi ollut kyse poikamarsuista? Osoittivatko kiinnostusta myös koppalakkeja ja nahkahousuja kohtaan?

Äläs nyt. Marsuilla on oikeus omiin alakulttuureihinsa. Rusettimarsuillakin on omat fetissinsä. Ei kannata jättää rusetteja esille.

Vierailija
56/97 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa marsu murjottaa?

Mulla oli nuorena marsu ja kun tulin koulusta kotiin, se ilahtui  korvin kuullen nimenomaan minun saapumisestani ja seurastani vinkumalla marsumaisesti. Eli kaipa ne kiintyvät joihinkin toisia enemmän ja saattavat jopa murjottaa toisille. 

Vierailija
57/97 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaahas, taitaa olla jokin murre ero, nimittäin meilläpäin puksuttaminen on ääntelyä - juna puksuttaa. Marsut siis ääntelevät peräkanaa juostessaan. :D

Vierailija
58/97 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marsut on arkoja eläimiä. Todennäköisesti olet aiheuttanut huomaamattasi marsulle kipua tai muuta epämukavuutta?

On myös mahdollista että marsu on sairas. Sairastuessaan eläinten käytös muuttuu. Marsuilla yleisiä vaivoja on esim. ripuli tai ummetus jotka johtuu väärästä ravinnosta.

Vierailija
59/97 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marsut ovat valtavan herkullisia voissa ja rosmariinissa paistettuna. Suolistakaa se. Pää irti, jalat ja häntä poikki ja viipaleina pannulle. Uskomattoman hyvää!

Perussa söin Marsua. Oli hyvää.

Vierailija
60/97 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyi....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi