Apua! Loukkaantunut marsu? :D
Meidän 7v tytölle otettiin lemmikiksi marsu. Tuli kaveriltani, joka ei voinut enää pitää marsua allergian vuoksi. Marsu, sanotaan nyt vaikka "Topi" on ollut meillä nyt noin 6 vkoa. Alussa se vaikutti ihan innokkaalta ja uteliaalta, mutta nyt ei halua ottaa ihmiskontaktia eikä olla sylissä, varsinkaan minun. Tyttäreni syli kelpaa. Kun menen katsomaan ja yritän kujerrella, se vain kääntää päänsä pois kuin loukkaantuneena. Olenko ehkä tulossa hulluksi, olen ollut nyt aika kauan kotona lasten kanssa ja mies epäili että aikuisten seura voisi tehdä mulle hyvää :D Mutta en saa tätä mielestäni. Olenko loukannut marsua jotenkin omalla käytökselläni? Onko se edes mahdollista, muistaako/ymmärtääkö eläimet tällaisia asioita? Auttakaa, en kehtaa kysyä asiasta eläinlääkäriltä :D
Kommentit (97)
ON ELÄINRÄÄKKÄYSTÄ PITÄÄ MARSUA YKSIN ILMAN LAJIKUMPPANIN SEURAA !!
"Topi" on elellyt yksin jo aiemmassa elämässään eli kaverini luona. Mutta kiitos vinkistä, yritän löytää sille kumppanin niin jospa se sitten suhtautuisi minuunkin suopeammin. Tosin "Topilla" on kuulemma aika vaativa maku, kuulemma edellinen marsukämppis ei kelvannut ja ne piti erottaa toisistaan. -ap
Hei ap, miten "Topi" voi? Vieläkö olet epäsuosiossa? Oletteko löytäneet "Topille" marsukaverin?
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 20:53"]
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 20:08"][quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 19:20"] Hahaha, jotenkin nauratti tuo "sanotaan vaikka että Topi". :D [/quote] Topi (nimi muutettu) [/quote] Iltalehti huomenna: Perheen Topi-marsu (nimi muutettu)avautuu: Elän tunnekylmiössä. Haisevaa heinää ja seisonutta vettä. (Kuvan marsu ei liity tapaukseen. )
[/quote]
"Tyytyväisestä ilmeestä huolimatta kuvan marsu on syytön tapahtuneeseen."
Aww, AV:n ilan eläintarinat, loukkaantunut marsu ja palloksi muuttunut partamonni <3
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 21:02"]
ON ELÄINRÄÄKKÄYSTÄ PITÄÄ MARSUA YKSIN ILMAN LAJIKUMPPANIN SEURAA !!
[/quote]
Tämä... :(
Mitähän Topille (nimi muutettu) nykyään kuuluu?
Olen aina oikeassa, sanot mitä sanot
Naurattaa tuo että mies sanonut aikuisseuran olevan tarpeen ap:lle :D
Ai että mikä ketju xD
Mitäs *Topille* kuuluu ??
Marsu on laumaeläin ja niitä pitäisi olla aina vähintään kaksi. Marsu on surullinen ja yksinäinen ja haluaisi marsuseuraa.
Topille marsunarttu, niin mielikin virkistyy. Paitsi jos se on pihi ja ahnetta sorttia.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 19:12"]
Joo, meillä oli hamsterin kanssa samantyyppinen kriisi kerran. Selvittiin siitä pariterapialla ja parilla pitkällä keskustelulla. Kyyneleitä tuli vuodatettua puolin ja toisin, mutta se puhdisti ilmapiiriä ja nyt välimme ovat paremmat kuin koskaan ennen.
Mut hamsterit onkin extrovertimpia ja valmiita selvittämään asiat keskustelemalla. Marsut jää märehtimään asioita omassa häkissään ja salaa toivovat, että joku ymmärtäisi heidän tunnekuohujaan. Marsun kanssa pitää mennä tunne ja teot edellä, ehdottomasti ei suoraan terapiaan.
Hamsterit on erakkoja. En kyllä liittäis niihin sana extrovertti. Luultavasti toi terapoitu hamsteri vaan teeskenteli päästäkseen mahdollisimman pian omaan häkkiinsä, olemaan yksin. Varoisin edellisenä kirjoittajana, hamsteri saattaa hautoa kostoa. Suojaa kaulasi kun käsittelet hamsteriasi.
Ihana ketju! Topi (nimi muutettu) on nyg jostain syystä varuillaan. Käytätkö hajuvesiä tai hajustettua käsirasvaa? Hajuilla ja äänensävyillä on iso merkitys marsupiireissä.
Yritä käyttäytyä kuin et huomaisi Topin mökötystä. Ota se mukaan juttuihin, viettäkää laatuaikaa yhdessä ja anna ajan kulua. Kasvata luottamusta. En lähtisi vielä terapiaan Topin kanssa, vaihda ensin se käsirasva.
Vierailija kirjoitti:
Marsu on laumaeläin ja niitä pitäisi olla aina vähintään kaksi. Marsu on surullinen ja yksinäinen ja haluaisi marsuseuraa.
Ei vaan *naisseuraa* ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan *naisseuraa* ;)
mitäs jos marsu oli nainen!?
Minulla itsellänion 2 marsua, minun sylissä ovat rentoja eivätkä arkaile,muiden syliin tai käsittelyyn eivät uskaltaudu. Uskon että oudot hajut vaikuttavat tähän.
Marsut eivät myöskään anna muiden kuin minun nostaa heitä häkistä pois.