Miksi alkoholistit takertuvat ihmisiin?
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 19:40"]Ja on tärkeää rakastaa itseään sen verran, ettei alistu alkoholistin kusetuksen kohteeksi. Suosittelen, että välit pistetään poikki alkkikseen. Jos hän raitistuu, asioita voi harkita uudestaan. Alkoholistin kanssa ei kannata rakentaa mitään.
Kannattaa paeta. Ei kannata yrittää pelastaa alkoholistia, koska se ei onnistu koskaan.
9
[/quote]
mun mies onnistui pelastamaan minut.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 21:23"]Olen itse narkomaani, lyhyitä puhtaita jaksoja ollut kolmesti aikuiselämäni aikana.. olen itse hyvin läheisriippuvainen etenkin parisuhteessa. No, seurustellut en ole vähään aikaan, en pysty olemaan kenenkään kumppani tässä elämäntilanteessa.
Muista ihmisistä en koe olevani kovin riippuvainen, kahteen vakipanooni joskus huomaan tarkertuvani vähän liikaa (soittelen liian usein, "hoivaan", jne). Äitini (alkoholisti) taas takertuu kovasti minuun ja ystäviinsä.
Olen ehkä muutenkin vähän erakkotyyppiä mutta ymmärrän kyllä mistä moinen takertuminen voi johtua. Pelot omasta riittämättömyydestä, yksin jäämisestä/hylätyksi tulemisesta jne. Näitä piirteitä mitä päihteidenkäyttäjillä yleensä on.
[/quote]
Onpa ikävää. Toivottavasti pääset aineista eroon. Vaikeaa se on. Itsekin oon vetänyt huumeita, mut en niihin koukkuun jäänyt.
Tosi moni alkoholistiin jollain lailla pettynyt ihminen luulee että jokainen juomari on samanlainen. Outoa.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 19:37"]Juova alkoholisti käyttää valitettavasti kaikkia ihmisiä hyväkseen, enemmän tai vähemmän.
Kun viina on elämän ykkösarvo, ihmissuhteet ovat sen mukaiset.
Raitistuminen on tie rehelliseen elämään, vastuullisiin ihmissuhteisiin ja rakkauteen. Juova alkoholisti ei pysty rakastamaan.
T. Raitistunut alkkis
[/quote]
Joo olen huomannut että juova alkkis ei pysty rakastamaan, eikä meillä näköjään seksiinkään. Itse juon noin kerran kuussa muutaman siiderin, niin ärsyttää katsoa kun toinen vetää lärvit monta kertaa viikossa. Jaksaisin varmaan muuten, jos hän tyydyttäisi mut, mutta ei, ei riidoistakaan huolimatta.
Olen nuorekas ja kaunis, ja nyt lähden etsimään seksisuhdetta muualta. Sanoinkin tämän miehelle, muttei näköjään välitä. Haluaa vain asua mun kanssa.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 19:37"]Juova alkoholisti käyttää valitettavasti kaikkia ihmisiä hyväkseen, enemmän tai vähemmän.
Raitistuminen on tie rehelliseen elämään, vastuullisiin ihmissuhteisiin ja rakkauteen. Juova alkoholisti ei pysty rakastamaan.
T. Raitistunut alkkis
[/quote]
Joo olen huomannut että juova alkkis ei pysty rakastamaan, eikä meillä näköjään seksiinkään. Itse juon noin kerran kuussa muutaman siiderin, niin ärsyttää katsoa kun toinen vetää lärvit monta kertaa viikossa. Jaksaisin varmaan muuten, jos hän tyydyttäisi mut, mutta ei, ei riidoistakaan huolimatta.
Olen nuorekas ja kaunis, ja nyt lähden etsimään seksisuhdetta muualta. Sanoinkin tämän miehelle, muttei näköjään välitä. Haluaa vain asua mun kanssa.
T. Raitistunut alkkis
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 19:43"][quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 19:40"]
Ja on tärkeää rakastaa itseään sen verran, ettei alistu alkoholistin kusetuksen kohteeksi. Suosittelen, että välit pistetään poikki alkkikseen. Jos hän raitistuu, asioita voi harkita uudestaan. Alkoholistin kanssa ei kannata rakentaa mitään.
Kannattaa paeta. Ei kannata yrittää pelastaa alkoholistia, koska se ei onnistu koskaan.
9
[/quote]
koska olet "asiantuntija", niin kerrotko mistä tunnistaa alkoholistin? Niinkuin seurusteluvaiheessa. Koska eihän kaikki alkoholin suurkuluttajat ole alkoholisteja, eikä heistä sellaisia tule.
[/quote]
Kyllä se äkkiä selviää. Toki ei kannata vihille heti ekan viikon surustelun jälkeen juosta, niinkuin nyt on tapana.
T. Raitistunut alkkis
[/quote]
Itsekkin olen raitistunut alkkis, mutta en mä käyttänyt juovana muita hyväkseni ja rakastuin nyk.mieheeni aikana jolloin kännääminen oli päivittäistä, mutta hänen avullaan pääsin juomisesta. :)