Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ala-asteen opettajan törkeä käytös yöelämässä!

Vierailija
08.03.2015 |

Muutin aikoinani pieneltä paikkakunnalta suuren kaupunkiin ollessani 9-vuotias. Menin ala-asteelle, jossa opettaja otti silmätikuksi ja yritti monesti jätättää luokalle. Ajattelin silloin lapsena että tämä on pelkkää omaa kuvitelmaani, etteihän se opettaja voi oikeasti ketään oppilasta vihata.

Kuitenkin tässä viikonlopun pintaan pyörin opiskelijahaalari päällä pitkin keskustaa ja lähdin sitten baariin vessaan. Jonossa edessä seisoi vanhempi naishenkilö ja sitten puhelin soi johon vastasin koko nimellä. Lopetettuani puhelun tämä naishenkilö kääntyi ja paljastui juuri täksi opettajaksi! Olin siinä ihan monttu auki, että miten mahdollista törmätä kun todennäköisyys on pieni. 

Pian opettaja alkoi vaahtoamaan että olenko minä juuri se tyhmä pikkuinen tyttö, joka tuli paikkakunnalta x. Siinä myönnyttelin, että olinhan luokallasi. Pian opettaja sanoi ettei ikinä uskonut että pääsisin edes peruskoulusta läpi, olinhan jo lapsena tyhmä. Siinä sitten äimisteli miten älykääpiöstä tulikin fysiikan opiskelija. Mainitsi myös että perhetaustani on erittäin huono ja että molemmat vanhempani olivat "kunnon elämän koululaisia". Oli niin lähellä etten käynyt päälle siinä olotilassa, mutta kuitenkin vain viivasuuna jäin odottamaan vuoroani vessaan. 

Käsittämätöntä! En olisi ikinä uskonut, että jälkeen päin kuulen totuuden siitä mitä lapsena uskottelin epätodeksi. Ei tapahtunut Porvoossa valitettavasti. Opettaja sitten pystyi pahoittamaan mieleni kunnolla, varsinkin että uskalsi alkaa haukkumaan vanhempiani. 

Ei ole ihan totta etteikö opettaja voisi vihata oppilastansa. Itse olin ihan normaali oppilas ala-asteella ja yläasteella sain jopa stipendin hyvästä käytöksestä ja tunnollisuudesta koulutyöhön. Hämmentää opettajan asenteellisuus. Raivostuttaa. Miten te toimisitte tässä tilanteessa? Tekisi mieli laittaa kopio ylioppilastodistuksesta, jossa on pitkä matematiikka L! Voi että kun voi saada ihmisen raivostumaan tuollainen...

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 18:38"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 18:37"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 17:11"]

Ihan ohi aiheen, mutta oliko siinä edes totuuden siementä, että olit huono oppilas ja vanhemmatkin elämänkoululaisia?

[/quote]

Huonot oppilaat harvoin pääsevät lukemaan fysiikkaa, oli tämä provo tai ei.

[/quote]

http://yle.fi/uutiset/abiturientti_katso_alat_joille_paaset_helpoimmin_ja_vaikeimmin/6536298 Tähän on pakko puuttua, sillä fysiikkaa on aika helppo päästä lukemaan.

[/quote]

Heh! Hakeneista niin ja niin monta prosenttia pääsee sisään, on tässä tilastossa. Fysiikkaa lukemaan ei tosiaankaan hae kovinkaan moni nuori. Kotimaisia kieliä lukevat oli laitettu tilastoihin alimmaksi. Tämä tarkoittaa sitä, että hakijoita on prosentuaalisesti ja lukumäärältään enemmän kuin fysiikkaa lukemaan. Opiskelupaikkoja on kuitenkin todennäköisesti suurinpiirtein sama molemmilla aloilla, n. 20/lukuvuosi. 

Vierailija
2/67 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olipa ikävä kohtaaminen. Jos hyviä puolia tuosta voisi repiä, niin nyt ainakin voit olla varma, että et ole kuvitellut mitään siitä, että sinua on kohdeltu epäasiallisesti uudessa koulussasi alaluokilla. Valitettavasti jotkut ihmiset eivät osaa käyttäytyä asiallisesti, oli ammatti mikä hyvänsä. Opettajalta kyllä voisi kohtuudella odottaa asiallista ja tasapuolista kohtelua kaikkia oppilaita kohtaan, oli heidän koulumenestyksensä tai vanhempien koulutus, arvo tai ammatti mikä tahansa. Myöskään huonosti kohtelevia oppilaita pitää kohdella asiallisesti, mutta tästäkään ei ollut tässä kyse. Ap vaikuttaa ihan fiksulta tytöltä. 

Annankin neuvoksi, että jätät vanhan opettajasi omaan arvoonsa. MInä en sinuna antaisi hänelle sitä iloa, että hän huomaisi onnistuneensa yrityksessään lytätä sinut maanrakoon.

Ymmärrän kyllä kiukkusi ja halusi lähettää opettajalle jäljennöksen todistuksesta, mutta mitä se loppujen lopuksi auttaa? Hän on jo muodostanut käsityksensä sinusta eikä se siitä muutu miksikään. Todistusjäljennöksenkin lähettämisen hän kääntäisi jotenkin kummallisesti sinua vastaan. 

Jatkat vain elämääsi yhdellä kokemuksella rikastuneena ja jätät sen ihmisen elämään omaa pientä elämäänsä. Loppujen lopuksi säälittävähän hän on henkisessä pienuudessaan. Hänen sanansa kuvaavat enemmän häntä itseään kuin sinua. Tämä kannattaa aina muistaa. 

Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä niin vanha nainen tekee teinien baarissa

Vierailija
4/67 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 22:01"]

mitä niin vanha nainen tekee teinien baarissa

[/quote]

Ratakiskoja:

19-vuotias opiskelijatyttö oli menossa juhlimaan kavereiden kanssa, kun pissahätä yllätti. Hän puikahti ensimmäiseen ravintolaan vessaan, joka matkanvarrella oli. Vessajonossa tyttö vastasi puheluun ja edessä oleva nainen (ravintolan asiakas) oli tytön alakoulun opettaja. Tyttö kävi pissalla ja lähti kavereiden kanssa jatkamaan matkaa. 

Myöhemmin tyttö teki aloitteen AV:lle, koska kaipasi lohdutusta entiseltä opettajalta saamansa ikävän kohtelun vuoksi. Myötätuntoa täältä ei kuitenkaan kannata hakea, sillä tyttökin sai yhden tai kaksi nettitrollia kiusakseen. He kyseenalaistivat tytön ja hänen tarinansa täysin halpamaisin keinoin. (Kannattaisi mennä hoitoon, pojat. Ensin kuitenkin olisi hyvä mennä nukkumaan, sillä huomennakin pitää jaksaa mennä kouluun.)

Vieläkö jotakin jäi ymmärtämättä? 

Vierailija
5/67 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 22:01"]mitä niin vanha nainen tekee teinien baarissa
[/quote]

Olen 21-vuotias ja jos käyn ulkona niin käyn pubissa missä ikähaarukka on n. 20-70, teinipaikat tuli koluttua jo 18v, eikä enää kiinnosta, vaan haluan istua ja jutella rauhassa. Olen suhtpieneltä paikkakunnalta, joten baareja ei montaa ole. Tämä niille, jotka ihmettelevät mitä 20v ja 40-50v tekee samassa baarissa.

Vierailija
6/67 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jäin kerran ala-asteella välitunnilla salaa sisälle kavereiden kanssa kun oli pakkasta ulkona. Mentiin piiloon koulun ullakolle kunnes ullakon oven taakse tuli opettaja ja kouluavustaja juttelemaan. Harmi vain, että aihe sattui olemaan meikeläinen... Paasasi koko välitunnin kuinka kamala olen ja kaiken kruunasi kommentti "semmoista se on kun ei ole isää"!

Kuljin sitten tämän kotkan luokan ohi kun palasin tunnille ja huusin luokanovesta "sellaista se on kun ei ole miestä!" Tuli sitten kesken tunnin meidän luokkaan, ja luokanvalvoja oli aivan hölmistynyt mitä tämä on kun alkoi selittää "meidän opettajien nyt välillä pitää käydä tällaisia kehityskeskusteluja oppilaista" (ei opettanut btw mitään ainetta minulle) ja sitten rupesi raivoamaan kuinka olin luvatta sisällä. Hiljeni siinä vaiheessa kun tajusi että olin rehtorin suosikkioppilaita ja jos olisi antanut jälkkää niin olisi varmaan tullut pomon kanssa puhetta asiasta...

Vierailija
7/67 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just toi, että onhan se nyt totta että opettaja voi vihata lapsia ilman pätevää syytä... :( Sitten ihmetellään miksi koulussa menee huonosti. Ei toki läheskään aina, mutta noitakin tapauksia näyttää olevan.

Vierailija
8/67 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoosta.

vanhempi naishenkilö ei puhu elämämkoululaisista.

Vierailija
9/67 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ohi aiheen, mutta oliko siinä edes totuuden siementä, että olit huono oppilas ja vanhemmatkin elämänkoululaisia?

Vierailija
10/67 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävä tyyppi :( Eihän noin voi käyttäytyä. Onkohan hänellä jotain pahoja henkisiä ongelmia? Kyllä itselläkin tekisi mieli näpäyttää moista opettajaa jotenkin, en kyllä osaa sanoa miten. Lähetä kirje jossa puhut suusi puhtaaksi? Valitettavasti opettajien ammattikunta on täynnä tuollaisia ihmisiä, jotka eivät sovi ammattiinsa. 

Vierailija
11/67 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat käyttää sanaa elämänkoulu ja ovat yli kuudenkymmenen. On se hyvä että nettiin kirjotetun yhden sanan perusteella voi nykyään päätellä iän ja monesti myös sukupuolen.

Vierailija
12/67 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Millainen ihminen nimittää toisia elämänkoululaisiksi tosissaan? 

Vierailija
13/67 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat on niin rasittavia oikeesti minunkin tekstiili ope valittaa mun huonosta muistista mitä mä sille voin?

Vierailija
14/67 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sua 9-vuotiaana opettanut luokanopettaja ei sua muista.

Vierailija
15/67 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 17:23"]

[/quote]

Ensimmäisen luokan opettajanikin muistaa minut. :D Pyysi naamakirjassa kaveriksi! Eihän mullakaan ikää ole kuin 19-vuotta. Eli vain vajaat 10 vuotta tästä kulunut.

- AP -

Vierailija
16/67 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

En ollut huono oppilas. Muistan kuinka opettajalla oli tapana merkata eri numeroita eri pisteille. En ollut siis ainoa oppilas jolle tätä tapahtui. Vanhemmat ovat akateemisiä luonnontieteelliseltä alalta. Tai no, onhan DI sähköstä aika elämän koulu? 

Vierailija
17/67 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 17:23"]

[/quote]

No ei todellakaan ole mikään mahdottomuus, että muistaa. Jotkut ihmiset vaan jäävät mieleen toisia paremmin, esimerkiksi erikoisen etu- tai sukunimen, poikkavan ulkonäön tai luonteen vuoksi. Joistakin oppilaista vaan tulee suosikkeja tai inhokkeja, jolloin nämä jäävät hyvin mieleen.  Eräällä ystävälläni on luonnostaan kunnon luonnonkiharat hiukset, ja kun menimme lukioaikoina yhdessä entiseen päiväkotiimme tekemään erästä tehtävää, hänet muistettiin heti.

Vierailija
18/67 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 17:31"]

[/quote]

En ollut huono oppilas. Muistan kuinka opettajalla oli tapana merkata eri numeroita eri pisteille. En ollut siis ainoa oppilas jolle tätä tapahtui. Vanhemmat ovat akateemisiä luonnontieteelliseltä alalta. Tai no, onhan DI sähköstä aika elämän koulu? 

[/quote]

Unohtui tuo

- AP -

Vierailija
19/67 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa ope oli ihastunut isääsi ja purki katkeruutensa suhun.

Vierailija
20/67 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 17:38"]

Jospa ope oli ihastunut isääsi ja purki katkeruutensa suhun.

[/quote]

No tää oli kyllä aivan liian Porvoo keissi! :D

- AP - 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän