Miksi avokonttorimallin käyttö lisääntyy koko ajan, vaikka se ei sovellu läheskään kaikille työntekijöille?
Ja etätyömahdollisuutta eivät kaikki firmat halua tarjota enempää kuin mitä on pakko.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Minä tiedän!
Joku johtaja raapii tosi muhkeat tulospalkkiot kun saa yksikkönsä kulut laskemaan sovitusti. Myös johtajan esimiehelle rapsahtaa palkkiot.
Unohtui: Muut ovat sopuleita.
Ne pomothan eivät itse koskaan ole noissa avotiloissa... Ihan ymmärrettävää sinänsä. Ja h-tin paljon miellyttävämpää!
Avokonttorit, unisex-vessat, monitoimitilat, luokattomat koulut. Kivasti pyöritään kohta koko yhteiskunta tuottamattomina isoina lösseinä voimassa huonosti melussa. Ei ole ihme, että moni voi paremmin etätöissä.
Vierailija kirjoitti:
Avokonttorit yleistyvät koska siinä tarvitaan tilaa per työntekijä per neliö huomattavasti vähemmän kuin pikkuhuoneissa. Eli siis toimiston vuokra firmalle huomattavasti alempi.
Alle 1/3 työntekijöistä tykkää avokonttoreista. Tykkääjiä kuitenkin on, joskin selvä vähemmistö.
Kaikki julkilausutut syyt, kuten tieto kulkee paremmin ja olemme kaikki yhtä perhettä samassa tilassa ilman ”siiloja” jne on ihan bulshittiä. Raha tässä määrää
T. Facility Manager
Totta haastat. Helpompi ahtaa pieniä työpisteitä isoon seinättömään halliin. Vähemmän neliöitä, pienempi vuokra.
T. Arkkitehti
Mä olen ADHD ja pidän luonnostaan sellaista melua ja elämöintoiä ettei muiden töistä tule samassa tilassa mitään. Ne haluaisi laittaa mut omaan koppiin mutta kun meillä ei ole enää koppeja.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ADHD ja pidän luonnostaan sellaista melua ja elämöintoiä ettei muiden töistä tule samassa tilassa mitään. Ne haluaisi laittaa mut omaan koppiin mutta kun meillä ei ole enää koppeja.
Jos firmalla on varaa maksaa tuottamattamattomasta työstä niin fine.
AVOKONTTORISSA ON HELPPO HUUDELLA TYÖKAVEREIDEN KANSSA !!!
Vierailija kirjoitti:
Kaikki julkilausutut syyt, kuten tieto kulkee paremmin ja olemme kaikki yhtä perhettä samassa tilassa ilman ”siiloja” jne on ihan bulshittiä. Raha tässä määrää
Aamen, juuri näin! Tämä voitaisiin reilusti myöntää suoraan, koska kaikki sen tietävät muutenkin ja tuskinpa kukaan niitä meriselityksiä uskoo.
Minä tiedän!
Joku johtaja raapii tosi muhkeat tulospalkkiot kun saa yksikkönsä kulut laskemaan sovitusti. Myös johtajan esimiehelle rapsahtaa palkkiot.