Vela! Osaatko kuvitella tilannetta, jossa voisitkin hankkia lapsia?
Tuon siittiöiden pakastamisketjun innoittamana rupesin miettimään, voisinko jossain olosuhteessa kuvitella olevani äiti. Ja kyllä: voisin tehdä lapsia, jos olisin rikkaampi kuin Elon Musk.
Hankkisin kodikseni valtavan linnan, jossa vilisisi palvelusväkeä, mukaan lukien imettäjä, lastenhoitajia jne. Minun ei ikinä tarvitsisi nähdä eikä varsinkaan kuulla lapsiani, ellen itse sitä nimenomaan haluaisi. Olen vela siitä syystä, etten kestä lasten läsnäoloa. En ole varmaan ikinä aikuisena ollut tilanteessa, jossa läsnä on alle 10-vuotiaita, ilman että aktiivisesti koko ajan toivoisin lasten olevan muualla.
Toisaalta voisi olla kiva myöhemmin viettää perhejuhlia, joissa teinit ja sitä vanhemmat lapset istuvat saman pöydän ääressä ja jutellaan mukavia. Olisin sellainen rikas ja omintakeinen matriarkka, jonka perinnöstä jälkeläiset juonittelisivat keskenään.
Raskaus ja synnytykset ei minua haittaisi yhtään, mutta se kaikki mitä sen jälkeen on luvassa tosiaan sen minimissään 10 vuotta, niin ei kiitos!
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vahinkoja voi sattua kelle vain, kuten Laura Malmivaaralle. Tuskin halusi lapsen jonka ollessa 18v on itse 66v ja varmastikin jo mummo.
Joo, siinä meni koko elämä vaippoja vaihdellessa. Olis varmaan tuossa iässä olkut kiva jo rauhoittua ja vaikka matkustella miehen kanssa romanttisesti kahdestaan. Nyt yhteistä omaa aikaa ennen omia hautajaisia jää keskimäärin 10v, jos lapsi muuttaa pois kotoa 20-vuotiaana.
Ehkäisy on keksitty, jos ei lapsia halua. Sterilisaatiokin on tuossa iässä ollut mahdollinen jo vaikka kuinka kauan. Älä siis kuvittele, että sinun ajatuksesi=kaikkien ajatukset. Kaikki ei halua rampata ympäri maalimaa.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta voisi olla kiva myöhemmin viettää perhejuhlia, joissa teinit ja sitä vanhemmat lapset istuvat saman pöydän ääressä ja jutellaan mukavia
Reps! Kovin on ruusuiset kuvitelmat sinulla teinien elämästä :D Ei ne välttämättä halua istua edes rakastavan ja huolehtivan äidin kanssa samassa pöydässä kovin mielellään. Puhumattakaan äidistä, johon heillä ei ole minkäänlaista suhdetta.
Luulen kylläkin että jos pätäkkää piisaisi, niin lapsetkin olisivat mielinkielin mammonan toivossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta voisi olla kiva myöhemmin viettää perhejuhlia, joissa teinit ja sitä vanhemmat lapset istuvat saman pöydän ääressä ja jutellaan mukavia
Reps! Kovin on ruusuiset kuvitelmat sinulla teinien elämästä :D Ei ne välttämättä halua istua edes rakastavan ja huolehtivan äidin kanssa samassa pöydässä kovin mielellään. Puhumattakaan äidistä, johon heillä ei ole minkäänlaista suhdetta.
Luulen kylläkin että jos pätäkkää piisaisi, niin lapsetkin olisivat mielinkielin mammonan toivossa.
No sepä onkin ihana perheidylli, että teeskennellään mukavaa yhdessäoloa rahan takia.....
Vierailija kirjoitti:
Vahinkoja voi sattua kelle vain, kuten Laura Malmivaaralle. Tuskin halusi lapsen jonka ollessa 18v on itse 66v ja varmastikin jo mummo.
En minä hommaisi lasta vaikka tulisinkin vahingossa raskaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sepä onkin ihana perheidylli, että teeskennellään mukavaa yhdessäoloa rahan takia.....
Aika paljon perheissä teeskennellään muutenkin. Lienee sama onko se rahan vai jonkun muun syyn takia. Esim. itse en voi sietää äitini uutta miestä, mutta käyttäydyn kohteliaasti, sillä en halua pahoittaa äitini mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon perheissä teeskennellään muutenkin. Lienee sama onko se rahan vai jonkun muun syyn takia. Esim. itse en voi sietää äitini uutta miestä, mutta käyttäydyn kohteliaasti, sillä en halua pahoittaa äitini mieltä.
Sinulle siis kohtelias käytös=teeskentely? Ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulle siis kohtelias käytös=teeskentely? Ok.
No miten se eroaa siitä, että rahan toivossa käyttäytyy kohteliaasti?
-eri
Kieltämättä aloituksen skenaariossa voisin itsekin ajatella ryhtyväni isäksi. Toisaalta elämä olisi muutenkin niin totaalisen erilaista kuin nykyään, että vaikea tietää mitä siinä tilanteessa oikeasti tekisi. Uskon myös, että megarikkaana olisi paradoksaalisesti vielä vaikeampaa löytää hyvää naista kuin näin köyhänä.
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä aloituksen skenaariossa voisin itsekin ajatella ryhtyväni isäksi. Toisaalta elämä olisi muutenkin niin totaalisen erilaista kuin nykyään, että vaikea tietää mitä siinä tilanteessa oikeasti tekisi. Uskon myös, että megarikkaana olisi paradoksaalisesti vielä vaikeampaa löytää hyvää naista kuin näin köyhänä.
Joo ihan totta. Kyllä siinä pyörisi niin paljon kaikenlaista perskärpäs-eukkoa ympärillä, että aika mahdotonta olisi poimia sieltä ne aidot naiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi niiden syntymättömien lasten kannalta et ole rikkaampi kuin Elon Musk.
Minä tuota Muskia pohdiskelin juuri tänään. Sehän voisi hankkia itselleen jonkin 17-kesäisistä koostuvan kaveripiirin, sanotaan 5-6 likkaa, ja teettää niillä lapsia. Jokaiselle uusi lapsi joka vuosi, kyllä se hyvin onnistuu, kun tähtää ensimmäisen syntymään tammikuussa. Ei tarvitse mennä kuin kymmenen vuotta, niin uusia Muskeja on jo rivi täynnä. Ja siitä seitsemän vuoden päästä uusi sukupolvi tekemään uudet lapset joka vuosi, niin avot, maailma kansoittuisi hyvin äkkiä. Muskilla on reilusti varoja tuollaiseen, siitä vaan peti heilumaan, kun kerran huolissaan maailman tulevaisuudesta on. Jos siis on mies eikä vikisevä hiiri, jonka suu vain lonksuu julkisuuden takia. Mitä kyllä luulen ko. "herrasmiehen" olevan...
Kyllähän hänellä onkin jo kuusi lasta. Ja varmaan lisää tulossa, kun erosi nuorimmaisen äidistä tänä vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ihan totta. Kyllä siinä pyörisi niin paljon kaikenlaista perskärpäs-eukkoa ympärillä, että aika mahdotonta olisi poimia sieltä ne aidot naiset.
Totta! Elon Musk on tästäkin hyvä esimerkki.
Joskus olen miettinyt, että jos mielenterveys olisi kunnossa, voisin ehkä haluta lapsen. Toisaalta minulla ei ole ikinä ollut mitään vauvakuumetta eikä varsinaista hoivaviettiä. Ja omaa rauhaa rakastavana ilman mielenterveysongelmiakaan en lasta jaksaisi.
Olen liian lapsirakas että synnyttäisin ketään ilmastokriisin, työttömyyden ja liikakansoituksen keskelle odottamaan vääjäämätöntä kuolemaa ja sitä edeltävää kärsimystä.
Lapsen etu tulee ennen omaa lisääntymistarvettani.
Vierailija kirjoitti:
Olen liian lapsirakas että synnyttäisin ketään ilmastokriisin, työttömyyden ja liikakansoituksen keskelle odottamaan vääjäämätöntä kuolemaa ja sitä edeltävää kärsimystä.
Olen aina ajatellut, että tämä on tekosyy, kun oikeata syytä lapsettomuuteen ei jostain syystä haluta tai uskalleta sanoa, tai edes ajatella. Olen melko varma, ettei kukaan ole jättänyt haluamiaan lapsia tekemättä vain sen vuoksi, että maailmassa on ympäristöongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ajatellut, että tämä on tekosyy, kun oikeata syytä lapsettomuuteen ei jostain syystä haluta tai uskalleta sanoa, tai edes ajatella. Olen melko varma, ettei kukaan ole jättänyt haluamiaan lapsia tekemättä vain sen vuoksi, että maailmassa on ympäristöongelmia.
Olen täysin samaa mieltä. Lasten hankkiminen ja hankkimatta jättäminen ovat aina puhtaasti itsekkäitä päätöksiä. Kukaan ei toimi mielihalujaan vastaan näin isossa asiassa.
En. Elämä on niin täynnä kärsimystä ja menetystä että en voisi kuvitellakaan sitä huolta minkä lapsi toisi tullessaan. En siis itse halua kuolla, mutta en pidä elämää mitenkään ihanana lahjana vaikka sinänsä ihan onnellinen olenkin.
En, en tietoisesti. Jos huomaisin olevani raskaana kuukautisten normaalista tulosta ja miehen sterilisaatiosta huolimatta eikä abortti olisi enää mahdollinen, antaisin lapsen mieluimmin adoptioon. Mikäli mies haluaisi pitää lapsen, hänestä tulisi yh-isä, ja meille avioero. Rakastan sitä, mitä meillä on, mutta en olisi valmis ottamaan lasta sen pitääkseni.
Jonkun toisen lapsesta voisin pitää huolen ja tarvittaessa kasvattaakin omanani äärimmäisessä hädässä. Jos esimerkiksi maailma nyt ajautuisi sotaan tai kriisitilaan niin, että kaikki tukijärjestelmät murtuisivat. Jos joku lapsi kriisin aikana menettäisi vanhempansa ja sattuisin oleman paikalla ja hän oikeasti kuolisi, ellen ottaisi hoiviini. Ei olisi ketään muuta huolehtimassa. Mutta niin kauan kuin maailmassa on virallisia instituutioita ja järjestöjä jotka auttavat huono-osaisia, ja orvoille halukkaita länsimaisia adoptoijia enemmän kuin on lapsia, en näe mitään syytä.
En. En halua lapsia, koska en halua lapsia. Sitä ei mitkään olosuhteet muuksi muuta.
No okei, myönnyn sen verran, että jos uhattaisiin kuolemalla niin sitten tekisin lapsen. Kyllä paska elämä aina kuoleman voittaa, jos se nyt ei jatkuvaa sietämätöntä kärsimystä sisällä, mikä tosin on suuri riski lapsiperhe-elämässä... Mutta ottaisin riskin tässä tapauksessa.
Joo, siinä meni koko elämä vaippoja vaihdellessa. Olis varmaan tuossa iässä olkut kiva jo rauhoittua ja vaikka matkustella miehen kanssa romanttisesti kahdestaan. Nyt yhteistä omaa aikaa ennen omia hautajaisia jää keskimäärin 10v, jos lapsi muuttaa pois kotoa 20-vuotiaana.