Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi lapsiperheet ovat nykyään niin väsyneitä?

Vierailija
09.12.2021 |

Kerro mielipiteesi, mistä tämä voisi juontaa juurensa? Mikä itseäsi väsyttää? En muista, että tällaista olisi ollut omassa lapsuudessa.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehkää ne lapset nuorempina. Poika Tero-Eero 3 v., tyttö Liisa-Lotta 1 v., äiti Eeva-Maria 41 v ja isä Matti 48 v. Ei ihme, että väsyttää.

Olen 33-vuotias yhden 8-vuotiaan kanssa. On mieskin. Väsyttää silti. Koska on vaativa ura. Koska lapsi on ollut on-offina etäkoulussa ja se on vaatinut minulta apua työn ohessa ja venyttänyt omia työpäiviä. Lapsen ja omat harrastukset. Töitä varten pitää opiskella jatkuvasti, jos haluaa edetä urallaan. Jne.

Vierailija
42/47 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko kysyä.

Mikä tässä koronassa teitä rasittaa?

Itse en ole huomannut negatiivisia vaikutuksia.

Hyvin monet asiat muuttuivat etänä hoidettavaksi tai sähköisiksi. Baarissa en käy, en leffassa enkä teattereissa. Lenkillä käyn kuin ennen vanhaan, töissä ja kaupassa.

Ilman vttuilua, mikä tässä ajassa on sitä raskasta?

Onko sulla lapsia?

On. Useampi päiväkoti-ikäinen.

Harrastuksia eikä kavereita meillä ole, eikä ole tullut ilmi että niitä palavasti tarvittaisiin. Viihdymme perheen kesken hyvin paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 1v, 1v, 3v lapset. Ei sukulaisia joille tuupata muksut halutessaan.
Johtotason työ, vastuulla miljoonaprojektit.
Opiskelen yliopistossa työn ohessa.

Rakennutan omakotitaloa, itse teen valvonnan lisäksi myös osan suorittavasta työstä
.

Ennenvanhaan esim vanhemmillani ei ollut kuin kansakoulu käytynä, päivätyö liukuhihnalla ja lapset isovanhemmilla hoidossa. Joutilasta aikaa oli enempi.

Tummennetut ovat itseaiheutettuja ongelmia ja mielestäni eivät kuulu keskusteluun.

Itse olet valinnut tehdä lapset noin pienillä ikäeroilla. Itse olet varmasti hamunnut johtotehtäviin. Itse olet valinnut opiskelun yliopistossa. Itse olet valinnut rakentaa omakotitaloa kaiken tuon keskellä.

Vali vali vaan, mutta kuten sanoin, itseaiheutettuja ongelmia, joista väsymys johtuu. Etsi helpompi työ ja lopeta opiskelut. Omakotitalon rakentamisen voi laittaa jäähylle ja keskittyä lapsiin paremmin. Kas noin, ratkaisut väsymykseen on siinä. Ole hyvä.

Mutta ethän sinä mitään muutosta tee, kun on kiva valittaa.

Vierailija
44/47 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukiverkostojen puute, yksinäisyys, paljon töitä tekevä mies (silti stressiä rahasta).

Vierailija
45/47 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeys nyt väsyttää tähän aikaan vuodesta. Korona ja kaikki siihen liittyvä huolehtiminen. Jatkuva koulusta tulevien viestien päivystäminen ja erityispäivien ja -aikataulujen muisteleminen. Tämä siis silloinkin, kun lapsi on tavallinen ja ongelmaton. Jatkuva muiden käytettävissä oleminen töissä ja kotona. Jatkuva asioiden punnitseminen ja järkeistäminen, kun on niin paljon tietoa saatavilla kaikesta.

Vierailija
46/47 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei edes ole lapsia ja arjen pyörittäminen väsyttää.

Vierailija
47/47 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä ainakin vaativat työt kummallakin, harvoin riittää se 8 tuntia päivässä, etätöitä ei kumpikaan voi tehdä kun 1x vikossa eli tuohon päälle yli tunti autossa/pvä (n 40min suunta) . Lisäksi työt painaa mielessä iltaisin ja viikonloppuisin. Kännykässä työasiat piippaa vuorokauden ympäri vaikka ei sitä kännykkää kokoajan katsokaan.

Kaksi lasta molemmilla vaativat harrastukset eli yhteensä noin 9xvkossa päälle turnaukset/kilpailut. Lapset on vietävä autolla koska julkiset ei kulje. Vanhenevat sukulaiset ja vanhemmat jotka tarvitsevat apua. Lasten koulun käynnin päälle pitää katsoa ja auttaa läksyissä jos haluaa että pysyvät edes kasin oppilaina.

Rahaa ei riittänyt uuteen asuntoon eli asutaan vanhemmassa omakotitalossa jossa koko ajan remonttitarpeita ja huoltotarpeita.

Sitten päälle kotityöt pyykit ja siivoukset, pitäisi laittaa terveellistä ruokaa, pitäisi näyttää siistiltä niin kotona kuin ulkonäöltä.

Korona vielä päälle.

Onneksi kohta on joulu.