Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies sanoo että on alkanut vihaamaan joulua minun takia

Vierailija
09.12.2021 |

Aatto vanhempieni luona, joulupäivä isovanhempien kanssa hautausmailla kierrellen ja sitten mummon luona joulupäivän ruokailut. Tapaninpäivänä yleensä lapsen kanssa miehen vanhempien luokse. 27. päivä minun pitää sitten mennä yleensä jo töihin. Nyt mies sanoo, että jää kotiin ja tekee itse jouluruoat. Vanhempani luulevat varmasti, että hän vihaa heitä!!

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa, kun joulu on vain edestakaisin ravaamista, eikä mitään rauhaa niin on aika tehdä muutos. Ilmoittakaa, että te vietätte joulun kotona ja isovanhemmat saavat tulla halutessaan itse käymään.

Vierailija
2/45 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä kotona joulukuusi ja joulukoristeet?

Jos on, niin miksi? Ettehän te vietä jouluna sekunttiakaan kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän miestäsi.

Vierailija
4/45 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän miestäsi oikein hyvin. Me lopetettiin tuo joka paikassa pyörimisen vuosia sitten, nyt on ihanaa viettää joulua. Meille saa tulla syömään kaikki ketkä haluaa, minä päivänä vaan.

Vierailija
5/45 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua huttua. Olen koittanut muutamana jouluna varovaisesti ehdottaa vaimolle, että joko lopetettaisiin 3 päivän ralliajelut ympäri maakuntaa jouluna? Aina sama kaava:

1. raivostuminen "miksi haluat pilata joulun?!"

2. marttyyriksi alkaminen "ei sitten juhlita joulua lainkaan! Ei kuusta, lahjoja tai mitään jouluruokia! Ei mitään!"

3. itkeminen "pilaat joulutunnelmani ja meillä on aina tehty näin...."

4. minä annan periksi

Vierailija
6/45 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, että joku saisi määrätä miten minä vietän joulua. 

Vierailija
7/45 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on oikeassa.

Vierailija
8/45 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perseestähän tämä autosekoilu on. Vielä ei ole saatu lopetettua.

Vierailija
9/45 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kukaan normaali ihminen jaksa sitä, että sinä aikuisena parisuhteessa (=oma perhe) laukkaat joulunpyhät vierailla, ja oletat että miehesikin haluaa. Muuttakaa perinteitä niin, että vietätte aatonaatosta tapaninpäivään miehen vanhempien luona, sitten tapanina pikaisesti ajatte morjestamaan sun sukulaisia ja sitten meetkin töihin. Ei varmaan suakaan huvittais viiden tällasen joulun jälkeen enää.

Miehelläsi ja lapsillanne (jos teillä on) , on oikeus viettää kotona rauhallista joulua ja rentoutua. Antaa niiden sun sukulaisten loukkaantua jos loukkaantuvat.

Vierailija
10/45 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä erityisesti miehet eivät tykkää näistä sukulaisvierailuista.

Toki liika ravaaminen on rasittavaa kun pitäisi rauhoittua.

Jostain syystä osa naisista (ei koskaan mies) on jouluhössöttäjiä ja pitää olla kaikki koristeet ja kaikki ruoat ja kaikki perinteisiin kuuluvat jutut ja se on myös usein miehille melkoista painajaista.

En tiedä näiden syitä mutta tavallaan hauska nähdä, että elämme vielä maailmasaa, jossa on suurta eroa sillä, oletko mies vai nainen!

Vierailija
11/45 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vöyhkää sinä ympäriinsä ja anna miehen rauhoittua kotona.

Vierailija
12/45 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

dgd kirjoitti:

Ei ihme; olethan maho luuska

Aloitustekstissä kyllä puhutaan lapsesta. Tokikaan siinä ei ole tarkennettu, että onko itse tehty. Eli mistä vedit tuon mahon?

Vierailija
13/45 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttua huttua. Olen koittanut muutamana jouluna varovaisesti ehdottaa vaimolle, että joko lopetettaisiin 3 päivän ralliajelut ympäri maakuntaa jouluna? Aina sama kaava:

1. raivostuminen "miksi haluat pilata joulun?!"

2. marttyyriksi alkaminen "ei sitten juhlita joulua lainkaan! Ei kuusta, lahjoja tai mitään jouluruokia! Ei mitään!"

3. itkeminen "pilaat joulutunnelmani ja meillä on aina tehty näin...."

4. minä annan periksi

Osanotot!

Vierailija
14/45 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkanut vihata tahi ruvennut/ryhtynyt vihaamaan

Vierailija
15/45 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaninen joulusuorittaja.

Raskas laji tuntea.

Vierailija
16/45 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä osa naisista (ei koskaan mies) on jouluhössöttäjiä ja pitää olla kaikki koristeet ja kaikki ruoat ja kaikki perinteisiin kuuluvat jutut ja se on myös usein miehille melkoista painajaista.

En tiedä näiden syitä mutta tavallaan hauska nähdä, että elämme vielä maailmasaa, jossa on suurta eroa sillä, oletko mies vai nainen!

Meillä mies menee vanhemmilleen jouluksi lasten kanssa pariksi yöksi. ITse käyn pikaisesti omillani.

Vierailija
17/45 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Argh,argh 😤😤

Vierailija
18/45 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroa selittää luultavasti se, että todennäköisemmin mennään sen naisen sukulaisille/vanhemmille. Kyllähän jokainen omaa lapsuudenkotiaan sietää enemmän kuin puolison sukulaisia (jos ei ole jotain tosi isoa ristiriitaa). Vaikea uskoa että tasanumeroisessa tilanteessa miehet tykkäisivät vähemmän, koska perinteisesti vieraillessa mies saa aina istua sohvalla passattavana ja naisen odotetaan olevan keittiössä hommissa.

Vierailija
19/45 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vuosi meillä käytiin keskustelu "oletteko jouluksi tulossa tännepäin". Minun lapsuudenkodissani se tiesi työleiriä, mies pisti aika alussa pelin poikki ja sanoi, että käydään joulun jälkeen molemmat mummolat pikavisiitilla (toiseen kahden tunnin ajomatka, toiseen kolme ja täysin päinvastaisiin suuntiin, niin päin vastaisiin, että sata metriä kotiovelta käännyttiin toinen etelään ja toinen pohjoiseen). En kadu, vaikka vanhemmat on jo kuolleet. Kyllähän sitä apua olisi tarvittu, mutta mies oli oikeassa, että rentoudutaan. Koko teini-ikäni oli melkoista raatamista ennen joulua, sillä yrittäjävanhempien ainoana tyttärenä tein siivoukset lähes yksin, leivoin...ruuan laitossa vain oli äiti mukana ja isä taisi sentään paistaa kinkun. Omasta joulusta tehtiin rento, ei mitään hässäkkää ja sen verran tehtiin valmisteluja kuin huvitti. Nyt kun lapset on aikuisia, ei oikeastaan tehdä mitään erikoista. Vähän parempaa ruokaa, mutta mieheni on hyvä kokkaamaan ja ihan vain perussiivous riittää. Vähän leivon, jos huvittaa. 

Vierailija
20/45 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrettävästi. Homma toimii joten kuten, jos ajomatka pysyy kohtuullisena, vierailu kestää koko päivän tai illan sijaan pari kolme tuntia ja loppuilta vietetään omassa kodissa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi