Hajusteeton pyykinpesuaine
Täällä kun on paljon keskusteltu noista tuoksuista ja monelle ne tuntuvat ongelma olevan, niin jos nyt haluaisin kokeilla hajusteetonta pesuainetta, mikä olisi sitten hyvä? Ehdottomasti nestemäinen, edullinen ja semmonen mikä löytyy lähes joka lähikaupasta, täällä korvessa ei muita ole.
Ja onko niissä pesuaineissa se tuoksuttomille tuotteille tyypillinen "haju" mikä esimerkiksi hajusteettomissa voiteissa? Siitä tulee mieleen sairaala.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Jaaha, 55 pisti mainoksen 4 vuotta vanhaan ketjuun. Turhaan, kun ei monet meistä lue viimeistä viestiä ollenkaan. Johan minä ihmettelin, miksi taas nostettiin vanha ketju.
Mutta siltä varalta, että tämänkin joku lukee tässä vihjeet:
- paljon vettä
- 60-asteinen pesu ainakin puuvillavaatteille
- Neutral on sekä hyvä että halpa, jauheista Allegro.
Olen pessyt 60 asteessa puuvillavaatteet, jos niissä ei ole painatuksia. Lasten suosikkivaatteissa usein on painatuksia, jotka lähtevät irti 60 asteessa. Niinpä sellaiset vaatteet pesen 30 asteessa, vaikka itse kangas olisikin puuvillaa.
100% puuvillaisia petivaatteita ja pyyhkeitä pesen surutta 90 asteessa.
Jos pyykki jää haisemaan, pesukone ei välttämättä huuhtele kunnolla. Lisähuuhtelu valinta voi auttaa. Myös pesukoneen puhdistuspesu. Oma kone piti uusia ku särky ja tosiaan se ei ollut huuhdellut pyykkiä kunnolla pitkään aikaan.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 14:26"]
En voi käyttää hajuttomia, koska pyykkiin todella jää leijumaan semmonen tunkkanen haju. Kone on puhdas ja pyykit pestään enimmäkseen 60 asteessa, joten ei se koneesta ole kiinni. Huuhteluainetta en halua käyttää. Sitä ei tarvita mihinkään. Ongelmana onkin, että hajusteelliset pesuaineet tuoksuvat todella voimakkaasti. Just ja just mun kriteerit täyttää BioLuvil Classik. Se on suht siedettävän vähätuoksuinen.
Osta jotain hajusteetonta ja lorauta sekaan vähän hajustettua. Mä tykkään hajustamattomista mutta jouduin kerran ostamaan hajustettua, kun ei muuta ollut. Olen sitä sitten käyttänyt pois niin, että ehkä 10 % on sitä hajustettua ja loput hajustamatonta. Tulee oikeasti vain mieto haju :)
Mä teen samaa. Käytän nykyään Lidlin hajusteetonta nestettä (Formil) ja lorautan sekaan sitä monen kiroamaa Omo coloria, jonka tuoksusta kuitenkin itse tykkään. 😊 Max 1/4 hajustettua ja raikasta tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaaha, 55 pisti mainoksen 4 vuotta vanhaan ketjuun. Turhaan, kun ei monet meistä lue viimeistä viestiä ollenkaan. Johan minä ihmettelin, miksi taas nostettiin vanha ketju.
Mutta siltä varalta, että tämänkin joku lukee tässä vihjeet:
- paljon vettä
- 60-asteinen pesu ainakin puuvillavaatteille
- Neutral on sekä hyvä että halpa, jauheista Allegro.
Olen pessyt 60 asteessa puuvillavaatteet, jos niissä ei ole painatuksia. Lasten suosikkivaatteissa usein on painatuksia, jotka lähtevät irti 60 asteessa. Niinpä sellaiset vaatteet pesen 30 asteessa, vaikka itse kangas olisikin puuvillaa.
100% puuvillaisia petivaatteita ja pyyhkeitä pesen surutta 90 asteessa.
Hajusteet ja painatkset on täysin tarpeetonta kemikaalikuormaa varsinkin lapsille. 60 asteessa hajusteettomilla pesuaineilla tulee puhdasta ja kemikaaliturvallista pyykkiä. Samaan pesuun menee meillä kaikki, oli suosikkipainatuksia tai ei. En oo jäänyt kaipailemaan pesukoneeseen kadonneita paitojen muovikuvia, mitä lie niistä voi iholle irrota jos ei pesua kestä.
Serton zeoliititon pesujauhe, mitä myydään violetissä paketissa on parasta.
HajutonM kirjoitti:
Hyvin on mennyt HAJUSTEITTA pyykinpesu ruokasoodalla.
alias natriumbikarbonaatilla ( Ruokasoodalla ).kun ns
keskiarvo nainen haisee kamalalta,menkää saunaan.
- astma kohtaushelvetti pyykinpesu Ei kiiinnosta !!
Täällä pestään myös pyykit ruokasoodalla ja ihanan raikasta ja hajutonta tulee :)
Osta jotain hajusteetonta ja lorauta sekaan vähän hajustettua. Mä tykkään hajustamattomista mutta jouduin kerran ostamaan hajustettua, kun ei muuta ollut. Olen sitä sitten käyttänyt pois niin, että ehkä 10 % on sitä hajustettua ja loput hajustamatonta. Tulee oikeasti vain mieto haju :)
Pesuaineita ei saisi sekoittaa keskenään.
Syystä että...?