Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hajusteeton pyykinpesuaine

Vierailija
15.03.2015 |

Täällä kun on paljon keskusteltu noista tuoksuista ja monelle ne tuntuvat ongelma olevan, niin jos nyt haluaisin kokeilla hajusteetonta pesuainetta, mikä olisi sitten hyvä? Ehdottomasti nestemäinen, edullinen ja semmonen mikä löytyy lähes joka lähikaupasta, täällä korvessa ei muita ole.
Ja onko niissä pesuaineissa se tuoksuttomille tuotteille tyypillinen "haju" mikä esimerkiksi hajusteettomissa voiteissa? Siitä tulee mieleen sairaala.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 13:50"]Käytän hajutonta Bio Luvilia. Tosin käytän tuoksullista huuhteluainetta päälle, koska hajuttomalla pesuaineella pestyt vaatteet alkavat haista pahalta. Hajuton BL siksi, että hajullinen haisee niin voimakkaasti.
[/quote]
Mä en käytä huuhteluainetta ollenkaan, haussa siis sellainen hajusteeton pesuaine joka riittää. -ap

Vierailija
22/67 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erisan-merkkinen pesuaine ja huuhteluaine (jälkimmäistä käytän, koska olen harmillisen sähköinen ihminen ja pitkät hiukseni näyttävät hulluilta staattisen sähkön kynsissä) kumpikin ovat pullossa "hajuttoman pesuaineen" hajuisia, mutta vaatteissa ei tunnu mitään tuoksua. En ole huomannut mitään haittoja, mutta hajustetulla pesuaineella pestyt vaatteet kyllä erottaa joukosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole hyvä-pesuaine. Sitä voi netistä tilata korpeenkin ja saa isoja määriä! Esim itse tilasin viiden litran pönikän hajusteetonta.

Vierailija
24/67 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arielillakin oli hajusteeton nestemäinen pesuaine. Yleensä käytämme neutralia. Ei oo kummallakaan jäänyt tunkkaista hajua pyykkiin.

Vierailija
25/67 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.allegrosuomi.fi

Mä oon pian 3 vuotta käyttänyt allegroa, joka on käyttämistäni pesuaineista paras! Ei tosin ole kuin jauheena, mut olin itse aiemmin vannoutunut nestemäisten pyykinpesuaineiden käyttäjä, mutta allegro vei voiton!
Tilattavissa lähimpään matkahuoltoon.

Vierailija
26/67 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 19:14"]

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 14:26"]

En voi käyttää hajuttomia, koska pyykkiin todella jää leijumaan semmonen tunkkanen haju. Kone on puhdas ja pyykit pestään enimmäkseen 60 asteessa, joten ei se koneesta ole kiinni. Huuhteluainetta en halua käyttää. Sitä ei tarvita mihinkään. Ongelmana onkin, että hajusteelliset pesuaineet tuoksuvat todella voimakkaasti. Just ja just mun kriteerit täyttää BioLuvil Classik. Se on suht siedettävän vähätuoksuinen.

[/quote]

Osta jotain hajusteetonta ja lorauta sekaan vähän hajustettua. Mä tykkään hajustamattomista mutta jouduin kerran ostamaan hajustettua, kun ei muuta ollut. Olen sitä sitten käyttänyt pois niin, että ehkä 10 % on sitä hajustettua ja loput hajustamatonta. Tulee oikeasti vain mieto haju :)

[/quote]

Pesuaineita ei saisi sekoittaa keskenään.

Vierailija
27/67 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suosittelen kokeilemaan Ole hyvä sarjan tai ecoverin tuotteita. Ecovereista delicate tai hienopesuaine ainakin siinä, jota meillä on ollut itseasiassa on ihan mieto tuoksu mutta on niin mieto että käy kyllä ihan hajusteettomasta mun mielestä. Ecoveriä saa ehkä pienemmästäkin paikasta, Ole hyvää tuskin mutta heillä on hyvä nettikauppa ja itse tilaan heiltä myös shampoota,tiskiainetta yms. Ole hyvällä on monissa tuotteissa hajusteet myös mutta hajusteettomiakin löytyy ja hajusteeet tulee luonnollisista aineista.

Itse käytän pääsääntöisest erisanin pyykkipulveria, ole hyvän ja ecoverin nestemäisiä siinä ohella harvemmin.

Vierailija
28/67 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi käyttää hajuttomia, koska pyykkiin todella jää leijumaan semmonen tunkkanen haju. Kone on puhdas ja pyykit pestään enimmäkseen 60 asteessa, joten ei se koneesta ole kiinni. Huuhteluainetta en halua käyttää. Sitä ei tarvita mihinkään. Ongelmana onkin, että hajusteelliset pesuaineet tuoksuvat todella voimakkaasti. Just ja just mun kriteerit täyttää BioLuvil Classik. Se on suht siedettävän vähätuoksuinen.

Vierailija
29/67 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allegrossa kone pestään ennen pesuaineen käyttöönottoa koneenpugdistajalla, jonka jälkeen allegroa voidaan aloittaa käyttämään. Kone kannattaa muutenkin pestä säännöllisesti tyhjänä ja korkeassa lämpötilassa.

Vierailija
30/67 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 14:26"]En voi käyttää hajuttomia, koska pyykkiin todella jää leijumaan semmonen tunkkanen haju. Kone on puhdas ja pyykit pestään enimmäkseen 60 asteessa, joten ei se koneesta ole kiinni. Huuhteluainetta en halua käyttää. Sitä ei tarvita mihinkään. Ongelmana onkin, että hajusteelliset pesuaineet tuoksuvat todella voimakkaasti. Just ja just mun kriteerit täyttää BioLuvil Classik. Se on suht siedettävän vähätuoksuinen.
[/quote]
Mulla tosiaan nyt haussa testiin ihan oikeasti hajusteeton, mutta kiitos kuitenkin. -ap

Vierailija
31/67 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omo sensitive on paras, nestemäinen ja myydään isoissa pullossa.

Vierailija
32/67 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 13:50"]

Käytän hajutonta Bio Luvilia. Tosin käytän tuoksullista huuhteluainetta päälle, koska hajuttomalla pesuaineella pestyt vaatteet alkavat haista pahalta. Hajuton BL siksi, että hajullinen haisee niin voimakkaasti.

[/quote]

Meillä pestiin hajusteettomalla Bio luvililla ja Omolla, tuntui että pyykki haisi pahalle. Vaihdettiin Erisaniin, enää ei haise.

Vierailija
33/67 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käyttänyt pitkään Bio Luvilia ja Omoa hajusteettomana, mutta tarkoitus olis testata muut peruskaupasta löytyvät läpi. Mullakin on välillä ollut ongelmia tunkkaisen oloisiksi jäävien pyykkien kanssa, mutten muista kumman aineen kanssa (käytän vuorotellen miten sattuu). Tämänhetkinen Bio Luvilin hajusteeton väripyykeille tarkoitettu on ollut parempaa kuin se "tavallinen" hajusteeton.

Vierailija
34/67 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neutral! Mä oon tykännyt :)

Vierailija
35/67 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 16:12"]

Mä olen käyttänyt pitkään Bio Luvilia ja Omoa hajusteettomana, mutta tarkoitus olis testata muut peruskaupasta löytyvät läpi. Mullakin on välillä ollut ongelmia tunkkaisen oloisiksi jäävien pyykkien kanssa, mutten muista kumman aineen kanssa (käytän vuorotellen miten sattuu). Tämänhetkinen Bio Luvilin hajusteeton väripyykeille tarkoitettu on ollut parempaa kuin se "tavallinen" hajusteeton.

[/quote] 

Olen käyttänyt jo varmaan parin vuoden ajan hajusteetonta Lumme-pesuainetta enkä ole koskaan huomannut pyykissä mitään epämiellyttävää tai tunkkaista hajua. Voikohan se että siinä ei ole fosfaatteja eikä zeoliitteja vaikuttaa asiaan? Vai ovatko hajusteettomat Omo ja BL myös fosfaatittomia ja zeoliitittomia, en tiedä. 

Vierailija
36/67 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testasin joskus Erisanin hajutonta nestemäistä pesuainetta. Haisi aivan järkyttävälle kun purkin avasi ja yhtä pahalle haisi myös puhdas pyykki. Jos hajua pitäisi jotenkin yrittää kuvailla, niin mieleeni tulee vintin ja perunakellarin yhdistetty tunkkainen lemu, ehkä ripaus märkää koiraa vielä joukkoon. En tiedä onko vastaava tuoksu ominaista kaikille tuoksuttomille pyykinpesuaineille? Mitään muuta hajusteetonta en ole ikinä käyttänytkään, pesen suosiolla normaalilla Omolla tai Surffilla mutta tulin katselemaan mitä hajusteetonta lähtisin vauvan vaatteille testaamaan.

Haju oli vielä niin voimakas, että tuo "puhtaan pyykin tuoksu" puski vielä dödön ja hajuvedenkin alta läpi. Normaalisti en siis edes hajuvesiä käytä, tuoksullisia dödöjä (Dove) kylläkin. Loppui tasan tuohon yhteen pesuun Erisanin käyttö ja lahjoitin loppupullon pois.

Vierailija
37/67 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosikaudet käytetty Erisania. Mielestäni siitä ei lähde mitään "järkyttäviä hajuja". Tuleekohan haju pesukoneestasi?

Vierailija
38/67 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkka nestemäinen pesuaine on edullinen ja hyvä. Siis hajusteeton.

Vierailija
39/67 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erisan ja Neutral. Pesukoneessa tai huuhtelussa vika, jos alkaa pyykki haista.

Vierailija
40/67 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumme täällä myös käytössä.

T: astmaatikko