Oletko ostanut Oura-sormusta sen jälkeen, kun se muuttui kk-maksulliseksi?
Eli 6 €/kk, jotta saa kaiken datan irti. Onko sen arvoista?
Kommentit (77)
No ilmankos tuota näkeekin vain vähän paremmissa piireissä. Rikkailla ja julkkiksilla. Ei taviksella ole tuollaiseen varaa.
Vierailija kirjoitti:
Oura on ollut puolitoista vuotta ja olen tyytyväinen, on ollut joka euron arvoinen. Olen saanut varsinkin nukkumista ja palautumista parannettua datan avulla huimasti. Mitään älykelloa en edes harkinnut, koska ovat mielestäni kaikki rumia.
Sama homma. Aikaisemmin en edes tiennyt miten monella tavalla tekemiset vaikuttaa toisiinsa. Esim söin usein illalla iltapalan, mutta Ouraa seuraillessa siirsin sitä aiemmaksi kun huomasin, että myöhäinen syöminen pitää sykkeen liian pitkään korkealla illalla. Jätin sitten kokonaan iltapalan pois, eli olen pätkäpaastolla ja valmius on huomattavasti parempi. Kun valmius on hyvä, niin jaksan liikkua ja urheilla hyvin. Yllättävää oli myös huomata miten yksikin olut illalla heikensi unia. Kyllähän tämän nyt kaikki tietää, mutta nyt sen näkee myös datasta ja se on mielenkiintoista. Pienillä säädöillä saa yllättävän paljon aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oura on ollut puolitoista vuotta ja olen tyytyväinen, on ollut joka euron arvoinen. Olen saanut varsinkin nukkumista ja palautumista parannettua datan avulla huimasti. Mitään älykelloa en edes harkinnut, koska ovat mielestäni kaikki rumia.
Sama homma. Aikaisemmin en edes tiennyt miten monella tavalla tekemiset vaikuttaa toisiinsa. Esim söin usein illalla iltapalan, mutta Ouraa seuraillessa siirsin sitä aiemmaksi kun huomasin, että myöhäinen syöminen pitää sykkeen liian pitkään korkealla illalla. Jätin sitten kokonaan iltapalan pois, eli olen pätkäpaastolla ja valmius on huomattavasti parempi. Kun valmius on hyvä, niin jaksan liikkua ja urheilla hyvin. Yllättävää oli myös huomata miten yksikin olut illalla heikensi unia. Kyllähän tämän nyt kaikki tietää, mutta nyt sen näkee myös datasta ja se on mielenkiintoista. Pienillä säädöillä saa yllättävän paljon aikaan.
Tuon kaiken saa ilman kuukausimaksua myös urheilukellosta. Sen lisäksi se on kehittävä treenikaveri. Ourasta ei taida treenatessa olla mitään iloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama homma. Aikaisemmin en edes tiennyt miten monella tavalla tekemiset vaikuttaa toisiinsa. Esim söin usein illalla iltapalan, mutta Ouraa seuraillessa siirsin sitä aiemmaksi kun huomasin, että myöhäinen syöminen pitää sykkeen liian pitkään korkealla illalla. Jätin sitten kokonaan iltapalan pois, eli olen pätkäpaastolla ja valmius on huomattavasti parempi. Kun valmius on hyvä, niin jaksan liikkua ja urheilla hyvin. Yllättävää oli myös huomata miten yksikin olut illalla heikensi unia. Kyllähän tämän nyt kaikki tietää, mutta nyt sen näkee myös datasta ja se on mielenkiintoista. Pienil
Mikä urheilukello näyttää sykkeen lisäksi happisaturaation ja valmiuden? Treeniin Oura on tosi hyvä. Miksi ei olisi?
Apple watch näyttää happisaturaarion, sykkeen ja EKG:n. Lisäksi mittaa unen laadun ja lämpötilan.
Ellet ole keuhkosairauksista kärsivä, happisaturaatioarvosta ei ole mitään hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Apple watch näyttää happisaturaarion, sykkeen ja EKG:n. Lisäksi mittaa unen laadun ja lämpötilan.
Tuossa pitäisi olla iPhone parina.
Vierailija kirjoitti:
Ellet ole keuhkosairauksista kärsivä, happisaturaatioarvosta ei ole mitään hyötyä.
On siitä hyötyä. Uniapneani tuli ilmi Ouralla.
En tykkää pitää kelloa, joten sormus on minulle paras mahdollinen kehon mittari. Ei tuo kuukausihinta tunnu missään.
Juuri siksi kun se ei näytä sykettä, ei ole näyttöä. Kuka treenaa puhelin kourassa?
Vierailija kirjoitti:
Maksaa näemmä 419 € se sormus.
Maksat siis sormuksesta yli 400 euroa ja siihen päälle kuukausi maksua että sormus toimii ? Onneksi ostim vain älykellon jonka sovellus on ilmainen käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Juuri siksi kun se ei näytä sykettä, ei ole näyttöä. Kuka treenaa puhelin kourassa?
Minulla näkee kellosta sykkeen suoraan ja ilmoittaa heti jos nousee liian ylös, tai happi pitoisuus laskee liian alas. En siis kulje lenkillä puhelin kourassa. Kello maksoi alle 200 euroa, on toiminut kohta kaksi vuotta eikä käyttö maksa mitään, kun sovellus on ilmainen. Ja kyllä voin aamulla katsoa miten olen nukkunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla näkee kellosta sykkeen suoraan ja ilmoittaa heti jos nousee liian ylös, tai happi pitoisuus laskee liian alas. En siis kulje lenkillä puhelin kourassa. Kello maksoi alle 200 euroa, on toiminut kohta kaksi vuotta eikä käyttö maksa mitään, kun sovellus on ilmainen. Ja kyllä voin aamulla katsoa miten olen nukkunut.
OURASSA ei ole näyttöä, totta kai kellossa on. Hönö.
Mukavaa Joulua sinne Ouran toimistolle!
Minulla oli gen 2 sormus, joka katosi. Siitä sai hyvin appin kautta perustiedot (esim unesta) ja tietojen seurannan edellisiin päiviin. Kuvittelin näiden perustietojen säilymiseen myös jatkossa. Nyt ennen joulua hommasin gen 3, kun myivät edullisemmin. Ja ilmainen kuukausi päättyi eilen. No appista näkyvä tieto kaventui päiväkohtaiseksi kokonaispisteiksi. Ei tietoja rem tai syvästä unesta. Todella surkeaa, sormuksesta ei ole mitään hyötyä ilman maksullista jäsenyyttä.
Ilmankos tajoavat kuukauden pituista tyytyväisyystakuuta ja ilmaista kuukauden jäsenyyttä samaan aikaan. Tyytyväisyys sormukseen loppuu tuon kuukauden jälkeen, ellei ole valmis maksamaan tuota jäsenmaksua. Todella pettynyt rahastuspolitiikkaan.
Puolisolla on tuo 2. Gen vielä tallella ja hänellä näkyy laajat perustiedot edeĺleenkin.