Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miespuolinen työkaveri kutsuu neidiksi ja prinsessaksi

Vierailija
09.12.2021 |

( olemme saman ikäisiä, +25v, kumpikin sinkkuja, näemme joka päivä töissä)

Kysymykseni kuuluukin, miksi miespuolinen työkaveri kutsuu välillä neidiksi, tai prinsessaksi, vaikka tietääkin nimeni? Käyttää siis usein oikeaa nimeäni, mutta välillä neidittelee.
Miksi ylipäätänsä mies nykyään kutsuu neidiksi?
Onko siinä kysymys kiinnostuksesta vai onko vain hyvä tapa?

Esimerkki:

Minä: ( laitan viestillä hänelle) "mä voin auttaa aamulla sua sen työjutun kanssa"

Hän: ( vastaa viestiin) " kiitos neiti ja 😊- hymiö

Tai

Minä: " mä hoidin sen (työjutun) itse"

Hän: " taitava neiti" ( ja aina hymiö perässä)

Tai

Hän: " mitä prinsessa?" Ja tulee luokseni, esim kahvitauolla jne kun näkee minut.

Ja nämä ainoastaan hyvällä tarkoitettuja, tai ainakin luulisin niin!

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kutsuuko joku nykyaikana naisia neideiksi?? :D

Voisko joku mies valaista?

Ihan olemuksesta kiinni, ketä voisi nimittää neidiksi. Harvassa on naisia joita hyvällä omallatunnolla voisin sanoa neidiksi.

Johanna Kurkela ainaskin itselleni näyttäytyy neitinä, paitsi että en tiedä minkälainen hänen olemus muuten on, mutta ulkonäöllisesti esiintyy hän silmiini neitinä.

Jaa että Johanna Kurkela neiti??? Kaunis nainen toki mutta ei mikään neiti vaan lähes nelikymppinen nainen.

Vierailija
62/67 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän pyörittää niin montaa naista, että on varmempaa olla käyttämättä etunimeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähättelevä ääliö, yrittää asettaa sua tuolla alentavalla puhuttelulla omaa arvoaan alemmas. Ehkä sille on vaikeaa tehdä töitä naisten kanssa.

Tämä. Ala sinäkin puhutella pikkuherraksi

Vierailija
64/67 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän tai hänen sukunsa maaseudulta kotoisin? Omassa nuoruudessani tuon tapainen puhe oli yleistä. Etenkin maaseudun vanhemmat naiset sekä miehet käyttivät sanontaa. Tarkoitus, toisin kuin nykypäivänä voisi luulla, oli hyvä ja arvostava. Neidit olivat "kauniita ja virheettömiä" ja prinsessa oli Prinsessa. Luonteeltaan ja olemukseltaan ihana. Nykyisin pieniä tyttölapsia neiditellään ja sanotaan prinsessaksi. Aikuisia harvemmin samalla tavalla puhutellaan. Sen sijaan rakastunut mies voisi mielestäni ihastuksen kohdetta prinsessaksi kutsua. Tietenkin sanontoja voisi käyttää myös negatiivisessa mielessä. Sen tunnelman ja tarkoituksen ap olisi äänensävystä ja tunnelmasta todennäköisesti huomannut. Siitä ei nyt vaikuta olevan kyse. 

Vierailija
65/67 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän aliarvioi sua. Ei toi ole hyvällä sanottua vaan alentuvaa.

Vierailija
66/67 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitava neiti?! *poistuu oksentamaan*

Vierailija
67/67 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kokee, ettei tunnelma ole pahantahtoinen. Viestittelevätkin hyväntuulisesti keskenään. Tunnelmalla ja henkilökemioilla on merkitystä. Tällä palstalla on tapana kaivaa ja etsiä pahantahtoisia merkityksiä sieltäkin missä niitä ei ole. Mies on yleensä syyllinen, olkoon tilanne mikä tahansa. Niin tai näin, mieheltä aina väärinpäin. Kannattaa kysyä mieheltä suoraan. Silloin ei tule väärinkäsityksiä. Vastausta ja sen seurauksia voi pohtia yhdessä. Ehkä suorasta kysymyksestä seuraa jotain hyvää? Nainen itsekin.