Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miespuolinen työkaveri kutsuu neidiksi ja prinsessaksi

Vierailija
09.12.2021 |

( olemme saman ikäisiä, +25v, kumpikin sinkkuja, näemme joka päivä töissä)

Kysymykseni kuuluukin, miksi miespuolinen työkaveri kutsuu välillä neidiksi, tai prinsessaksi, vaikka tietääkin nimeni? Käyttää siis usein oikeaa nimeäni, mutta välillä neidittelee.
Miksi ylipäätänsä mies nykyään kutsuu neidiksi?
Onko siinä kysymys kiinnostuksesta vai onko vain hyvä tapa?

Esimerkki:

Minä: ( laitan viestillä hänelle) "mä voin auttaa aamulla sua sen työjutun kanssa"

Hän: ( vastaa viestiin) " kiitos neiti ja 😊- hymiö

Tai

Minä: " mä hoidin sen (työjutun) itse"

Hän: " taitava neiti" ( ja aina hymiö perässä)

Tai

Hän: " mitä prinsessa?" Ja tulee luokseni, esim kahvitauolla jne kun näkee minut.

Ja nämä ainoastaan hyvällä tarkoitettuja, tai ainakin luulisin niin!

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta olis hauska läppä jos vaikka tekisin työkaverimiehen puolesta jonkun jutun ja mulle sanottaisiin "Kiitos arvon neiti!" :D

Mutta tommonen "Taitava neiti!" ("hienosti osattu!!") on todella ok settavan a lentavaa käytöstä.

tee selväksi että ei ole ok.

Vierailija
22/67 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei nuoriherra prinssinakki. Kylläpä sinä toimit reippaasti. Niin taitava ja tomera pikkuherra. 

:D :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaako neiti âhtéríiŋ?

Vierailija
24/67 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääh puuh tylllerööö neiti ottaa nyt kiltisti rojut sisään

Vierailija
25/67 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoisinta se, että hän on samanikäinen kuin sinä, noin kaksikymppinen, mutta hän harjoittaa ns Setämiesflirttiä/kohteliaisuuksia sinuun.? 

Hän on kiinnostunut taikka viehättynyt sinusta, mutta ei oikein osaa... eikä tule ajatelleeksi, että töissä kannattaisi olla vaan asialinjalla. Luultavasti hän on kelannut, että kun ei sano mitään pahaa, vaan puhuu "kivasti" niin ei siinä mitään. 

Jos tyypistä ei ole harmia, niin voihan ton vaan antaa olla ja naureskella mielessäään näitä setämiestyylittelyitä. Noista sanomisistaan eniten mua kimpoaisi toi "taitava tyttö", se on kuin jollekin koiralle ja uskomatonta, jos olette samanikäisiä. Ehkä voisit heittää takaisin jonkin herättelevän muistutuksen "Hei me  olemme samanikäisiä? Nyt vähän minimiin tota setämiestyyliä. Ok työkollega?"

Tee siten miten arvioit tilanteen ja tyypin. Voithan aloittaa pehmeästä herättelystä kuten yllä. Parasta kun pääsisitte ilman konflikteja ja huonoa energiaa hommasta eteenpäin. En lähtisi mitään ilmoja tekemään tässä vaiheessa, vaan ihmisenä ihmiselle ja maalaisjärjen ja sydämen kautta ensteen. :)

Vierailija
26/67 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoisinta se, että hän on samanikäinen kuin sinä, noin kaksikymppinen, mutta hän harjoittaa ns Setämiesflirttiä/kohteliaisuuksia sinuun.? 

Hän on kiinnostunut taikka viehättynyt sinusta, mutta ei oikein osaa... eikä tule ajatelleeksi, että töissä kannattaisi olla vaan asialinjalla. Luultavasti hän on kelannut, että kun ei sano mitään pahaa, vaan puhuu "kivasti" niin ei siinä mitään. 

Jos tyypistä ei ole harmia, niin voihan ton vaan antaa olla ja naureskella mielessäään näitä setämiestyylittelyitä. Noista sanomisistaan eniten mua kimpoaisi toi "taitava tyttö", se on kuin jollekin koiralle ja uskomatonta, jos olette samanikäisiä. Ehkä voisit heittää takaisin jonkin herättelevän muistutuksen "Hei me  olemme samanikäisiä? Nyt vähän minimiin tota setämiestyyliä. Ok työkollega?"

Tee siten miten arvioit tilanteen ja tyypin. Voithan aloittaa pehmeästä herättelystä kuten yllä. Parasta kun pääsisitte ilman konflikteja ja huonoa energiaa hommasta eteenpäin. En lähtisi mitään ilmoja tekemään tässä vaiheessa, vaan ihmisenä ihmiselle ja maalaisjärjen ja sydämen kautta ensteen. :)

Toi on juuri ongelma. Kun pehmeät keinot ei toimi.

Sano vaikka ensin että vitt uako  sä tytöttelet, koitapa joskus puhua kuin ihmiselle. Alkaa oleen vähän kulunutta läppää teiniltä. 

Vierailija
27/67 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sille peppundaalia!

Vierailija
28/67 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta fiksulta tyyliltä. Olette ilmeisesti vain kollegoita ettekä mitään muuta? Itsellänikin tosin on naispuolinen ystävä, jota aikanaan kutsuin myös prinsessaksi eri kielillä, ja hän selvästi piti siitä, mutta olimme todella läheisiä (soulmates?) ja ainakin itse olin myös ihastunut häneen, se myönnettäköön, mutta siitä ei sitten tullut sen enempää, ja nykyään olen itse perheellinen mies ja tuo nainen edelleen ystävä, josta vaimonikin tietää. Mutta tuollainen alentuva neidittely ja prinsessakin kutsuminen ei kuulosta ollenkaan fiksulta. Ilmeisesti kömpelö yritys päästä läheisemmäksi henkilökohtaisella tasolla, sinänsä viaton varmaan eikä pahalla tarkoitettu, mutta kyllä tuolle pitäisi saada stoppi, kun ilo ei selvästikään ole molemminpuolista. Miten olisi esim. ystävällisesti sanoa - tai vastata neidittely-viestiin - että kiitos palautteesta, mutta itse asiassa en toivo, että minua kutsutaan neidiksi tai prinsessaksi tms., kun ollaan kuitenkin aikuisia kollegoita. Ensin ystävällisesti ja kahden kesken, mutta jos viesti ei mene perille hyvällä, niin toki asian voi sitten ottaa esiin myös esimiehen kanssa. Fiksu ihminen kyllä ymmärtää kerralla, että on mennyt liian pitkälle ja on aika toimia asiallisemmin.

Vierailija
29/67 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko jo niin seniili vajaa viisikymppinen, etten edes tajua miksi työkaverin kanssa viestitellään tuolla tavalla?

Vierailija
30/67 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta olis hauska läppä jos vaikka tekisin työkaverimiehen puolesta jonkun jutun ja mulle sanottaisiin "Kiitos arvon neiti!" :D

Mutta tommonen "Taitava neiti!" ("hienosti osattu!!") on todella ok settavan a lentavaa käytöstä.

tee selväksi että ei ole ok.

Joo, varmaan riippuu kontekstista, ja joskus tuo "neiti" voisi varmaan mennä OK läpi noin, mutta tosiaan tuo "taitava neiti" kuulostaa jotenkin turhan alentuvalta (ikään kuin "hienosti tehty, vaikka olet nuori nainen") tai turhan lähelle tulevalta. Näin voisin miehenä kuvitella.

Vierailija
31/67 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi on juuri ongelma. Kun pehmeät keinot ei toimi.

Sano vaikka ensin että vitt uako  sä tytöttelet, koitapa joskus puhua kuin ihmiselle. Alkaa oleen vähän kulunutta läppää teiniltä. 

Mutta tässä kyseisessä tapauksessa me ei tiedetä toimivatko mitkä keinot, aloittaja EI ole vielä kokeillut mitään keinoja - siksi ehdotin että hän _lähtisi pehmeistä keinoista_ joista sitten voi edetä kovempiin keinoihin. Ensiksi kannattaa yrittää hyvällä, sitten vasta lisätä kierroksia, se on järkevää jotta tilanteesta ja työpaikan säilymisestä ok ilmapiirinä pääsisi vähimmällä vaivalla. Aloittaja joutuu arvioimaan skaalaa.

Vierailija
32/67 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäinen mies kirjoitti:

Ei vaikuta fiksulta tyyliltä. Olette ilmeisesti vain kollegoita ettekä mitään muuta? Itsellänikin tosin on naispuolinen ystävä, jota aikanaan kutsuin myös prinsessaksi eri kielillä, ja hän selvästi piti siitä, mutta olimme todella läheisiä (soulmates?) ja ainakin itse olin myös ihastunut häneen, se myönnettäköön, mutta siitä ei sitten tullut sen enempää, ja nykyään olen itse perheellinen mies ja tuo nainen edelleen ystävä, josta vaimonikin tietää. Mutta tuollainen alentuva neidittely ja prinsessakin kutsuminen ei kuulosta ollenkaan fiksulta. Ilmeisesti kömpelö yritys päästä läheisemmäksi henkilökohtaisella tasolla, sinänsä viaton varmaan eikä pahalla tarkoitettu, mutta kyllä tuolle pitäisi saada stoppi, kun ilo ei selvästikään ole molemminpuolista. Miten olisi esim. ystävällisesti sanoa - tai vastata neidittely-viestiin - että kiitos palautteesta, mutta itse asiassa en toivo, että minua kutsutaan neidiksi tai prinsessaksi tms., kun ollaan kuitenkin aikuisia kollegoita. Ensin ystävällisesti ja kahden kesken, mutta jos viesti ei mene perille hyvällä, niin toki asian voi sitten ottaa esiin myös esimiehen kanssa. Fiksu ihminen kyllä ymmärtää kerralla, että on mennyt liian pitkälle ja on aika toimia asiallisemmin.

Hyvin kirjoitettu. ajatuksella ja viisaudella. Sitä itsekin ajoin takaa aiemmassa tekstissä, että ensin hyvällä ja sitten eri lailla.

Vierailija
33/67 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko pelkkiä työkavereita, vai tekemisissä muutenkin vapaa-ajalla?

Vierailija
34/67 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kutsui aikoinaan alakerran vanha juoppo prinsessaksi, siinä ei salettina ollut mitään sen kummallisempaa taustalla. Ihan harmitonta.

Vierailija
35/67 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko vaikka ihastunut, jos muutenkin tekemisissä ku vaan töissä? Silti kieltämättä tökeröä, vai eikö vaan osaa ilmaista muuten ihastustaan? Tai sitte äijjällä iso ego, on ns. Korkeammalla tasolla verrattuna "neitiin"

Vierailija
36/67 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinä vielä se mahdollisuus, että se on oikeasti huumoria. Niin kuin "tuplabluffi" . Että hän tietää miten tökeröä se on ja nauraakin siinä itselleen ja heille, että mieti jos nämä olis tälleen töissä ja puhuis näin ihan tosissaan.

Vierailija
37/67 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisi nyt suoraan eukoksi tai akaksi

Vierailija
38/67 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomaton miesvihapalsta tämä. Vähintään 90% kirjoittajista tuomitsee tuon miehen, vaikka kukaan ei voi tietää vaikka mies sanoisi nuo asiat pelkkänä ystävällisenä huumorina.

Vierailija
39/67 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa minuakin joku nimittänyt prinsessaksi!

T. Eläkemuija

Vierailija
40/67 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastunut