Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aargh, mikä teitä ihmiset oikeen vaivaa?

Vierailija
15.03.2015 |

Satrui nimittäin niin, että kävin eilen kirppareilla kiertelemässä. Tein muutamia mukavia löytöjä, pari kirjaa, t-paitoja 3kpl sekä muutaman leffan.
Hintaa ostoksille tuli ehkä jotain 15€ maksimissaan. Kotiin palattuani heitin paidat pesuun ja aloin selata kirjoja. Yhdessä kirjassa oli jotain kahvi tmv tahroja muutamilla sivuilla, niin että tekstiä olo hankala lukea, ja yhdestä jopa puuttu kesken kaiken 3 sivua! Ei siinä vielä mitään, leffoissa hintalapussa luki että toimiva/puhdas CD. Niin, yksi leffoista ei toiminut kun pätkitellen, ja yksi lähti käyntiin mutta vaan alkuvalikkoon, siihen jumahti.
Kaiken kruunasi paita, sellainen pitsinen t-paita jonka pesin käsin ettei vaan mene koneessa rikki (muiden pyykkien takia, esim jää kiinni johonkin nappiin tms) kun se oli kuiva, aloin viikata sitä kaappiin. Kas vain, sivusauma melkein puoliksi auki!
Vittu että vituttaa! Joo, ne on ostettu kirppareilta mutta silti todella törkeää mennä myymään tavaraa joka on rikki! Oikeeesti, on vähän huijattu olo. Miten joku edes kehtaa myydä risaa tavaraa? Oon vihanen ja ärsyyntynyt, huoh. Ennenkin olen kirppareilla käynyt, ja todella harvoin on ollut tällöstä että joku tavara oliskin rikki.
.
Miksi viette risaa tavaraa myyntiin, ja väitötte sen olevan ehjä (esim leffat)? Ja kirjoista on vaikea nähdä päällepäin että sivuja puuttuu, vaikka sen pläräisi läpi.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen ihan samaa. Kyllä joillain sitten on otsaa. Itse en kehtaisi rikkinäisiä myydä.

Vierailija
2/8 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu en minäkään ikinä laittaisi rikkinäistä/likaista tavaraa myyntiin. Ei kyllä vaan pystyis. Toiset kehtaa , ehkä ovat niin ahneita että haluavat kaikesta saada takaisin jonkun hinnan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppareilla on ostajan velvollisuus tarkastaa tuote. Harmi juttu, että meni 15e hukkaan. Tai ei ehkä hukkaan, mutta koulutti sinusta jatkossa tarkemman kirpparishoppailijan.

Terv. henkilö joka oppi saman asian myös samalla tavalla

Vierailija
4/8 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihan uusissakin voi olla vikaa, etuna vain se, että ne saa palauttaa kuluttajansuojalain ansiosta. Kirppariostoissa taas kuluttajansuojalaki ei päde (niin kuin ei muissakaan yksityishenkilöiden välisissä kaupoissa).

Tilasin kerran netistä 49 dvd:n paketin, ja yksi levyistä ei toiminut. 48 levyä toimi, joten en jaksanut ruveta palautusrumbaan - tosin näissäkin oli muutamassa ns. huono kohta eli tuli outoja harppauksia parikin kertaa. Oikeus palautukseen olisi ollut mutta uutta en tilalle olisi saanut, kun kyseessä oli viimeinen boxi jäljellä.

Vierailija
5/8 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei myyjäkään oo välttämättä tiennyt, että sivuja puuttuu... DVD:t taas saattaa toimia toisissa laitteissa, toisissa ei.

Tahrat ja rikkinäiset vaatteet ei saa munkaan ymmärrystä. Mä puolestani en ymmärrä, miten ihmiset kehtaa pyytää käytetyistä kamoista niin huimia summia ja toiset maksaa. Mä myyn aina tosi halvalla ihan hyvääkin kamaa, kun mun mielestä idea ei oo rahastaa niillä vaan päästä niistä eroon.

Vierailija
6/8 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sen tiedän ettei DVD aina toimi joka laitteessa, mutta tässä tapauksessa kyseessä oli viallinen levy, kun toinen "toimi" pätkien ja toinen pääs vaan valikkoon.
Ap

Vierailija
7/8 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene palauttamaan noi ja tee valitus.

Vierailija
8/8 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 10:05"]Mene palauttamaan noi ja tee valitus.
[/quote]

Eikai niitä enää palauttaa voi, kun ei tiedä että kenen tavaroita ovat.
Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi