Rokottamattomat
Teitä tuntuu täällä palstalla olevan iso joukko. Mitäs nyt kun ette minnekään pääse ilman passeja. Mitä ajatuksia se herättää?
Kommentit (205)
Kuka hullu ottaa piikillisen tutkimatonta myrkkyä, voi ziisus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoista et nyt sit rokottamattomat fanaatikot eivät ole juuri missään ikinä käyneetkään eivätkä tule koskaan käymäänkään. Mitä joku rajoittaminen ja passi sitten teihin rokottamattomiin vaikuttaa ja miksi teitä on niin paljon sairaalassa kun ette liiku missään?
Nyt oli kyllä riman alitus tämä viesti :D
Jos rokottamattomia on 600 000 ihmistä niin onko sinusta 100 ihmistä siitä paljon? :D
Sinä et oikein nyt hahmota tätä tilannetta.Ai nyt hahmotuskykyä löytyy? Mutta sitten kun puhutaan rokotettujen ja rokottamattomien prosentuaalisista osuuksista sairaalassa ja tehohoidossa suhteessa näiden ryhmien kokonaismäärään, niin hahmotuskyky loppuu äkisti?
Miksi aloit puhumaan täysin eri asiasta nyt? :D
Prosentuaalisesti rokottamattomia taitaa kyllä olla enemmän sairaalassa mutta ne määrät on todella pieniä. Koronan takia joutuu sairaalaan erittäin harvoin, oli sitten rokotettu tai ei.
Miksi haet väkisin jotain vastakkain asettelua tässä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä lisää rajoitteita ja kohta sota tai vallankumous. Kumpikohan parempi.
Sinäkö sieltä köökistäsi johdat vallankumousta? Kyllä yli 4 miljoonaa rokotettua päihittää mennen tullen pikkuisen vähemmistön asiassa kuin asiassa.
Mutta kovasti tätä vähemmistöä vaan kovasti pelätään. Yritetään keksiä kaikenlaista heidän nujertamisekseen. Kova on pelko.[/quote
Joo, kartan follareita ei vain tartunnan takia, vaan myös siksi, että he ovat vaarallisia levittäessään salaliitto- ja muita älyttömyyksiään. Olen aina pelännyt pipipäitä.
Rokottamattomia on Suomessa about miljoona ja sä tiedät kertoa, että ovat pipipäitä? Taidat itse olla, kun toisia nimittelet pelkän rokottamattomuuden perusteella.
On ikävää elää vanmaisten kanssa samalla maapallolla :D Ottakaa vaan niitä piikkejänne. Kyllä kolmas tai neljäs antaa riittävän suojan kuten ensimmäisen kohdallakin sanottiin.
Rakas harrastus jää luultavasti taas tauolle, koska koronapassi vaaditaan. Saisin sen, koska olen sairastanut koronan. Kieltäydyn hankkimasta passia.
Kehollinen itsemääräämisoikeuteni on minulle niin tärkeä asia, että olisin valmis luopumaan rakkaasta harrastuksestani loppuelämäksi ennenkuin luopuisin oikeudestani. Koronapassi on painostuskeino sille, että ihmiset luopuisivat kehollisesta itsemääräämisoikeudestaan.
Kerron sen että helmi maaliskuussa tulee pii variantti, sille on tarjolla sitten piikit 4-6 :D Myötistä teille passi ja korona fanaatikoille. Aina vain pienempi prosentti ottaa uuden rokotteen. Kun alle puolet haluaa ottaa piikin niin sit tämä psykoosi laukeaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tää vauvapalstan keskustelijoiden osoittautuminen näin laajasti rokottamattomiksi selitti kyllä monta asiaa tällä palstalla ja samoin keskustelun tason
Trolleja täynnä. Terkut Pietariin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tää vauvapalstan keskustelijoiden osoittautuminen näin laajasti rokottamattomiksi selitti kyllä monta asiaa tällä palstalla ja samoin keskustelun tason
Trolleja täynnä. Terkut Pietariin.
Siinä sinun argumentit. Pian huomaat olevasi aivan yksin rokotteidesi kanssa :D Joka päivä maailman väkiluku kasvaa Tampereen kokoisen kaupungin verran, niin vaarallinen tauti tämä on.
https://www.radionova.fi/ohjelmat/radio-novan-viikonloppu/a-211830
Ihan sama onko rokotettu vai ei. Kuunnelkaa tämä ja tiedätte mihin mennään. Ensin passi sitten pakkorokotukset ja sitten ollaankin jo Australian tilanteessa. Nyt jos koskaan tulisi vetää yhtä köyttä ja miettiä minkälainen maailma halutaan lapsillemme jättää. Halutaanko tänne kiinan systeemi että jos olet huonompi kansalainen et osta junalippua tai lapsesi ei pääse johonkin kouluun. Herätkää ennen kuin on myöhäistä.
Pääministeri bailaa korona olut kädessä yökerhossa "vaarallisen" pandemian aikana. Kyllä tavallinen hallitusta totteleva ihminen on niin kallu että sitä on vaikea edes käsittää. Muistakaa Einsteinin sanonta: "Hulluus on sitä, että toistaa yhä uudelleen samaa mutta odottaa silti eri tulosta."
Miksette vaan ota rokotusta? Kuulostaa ankealta elåmältä, kun joutuu miettimään, pääseekö jonnekin tai kun "käy vaan kaupassa tai kirjastossa". Kuvastaa hyvin rokottamattoman sivistystasoa. Mutta sehän jo tiedettiin, että elämänkoululaiset persut, ne pullikoi vastaan kaikkea järkevää. Pakko on siis rajoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksette vaan ota rokotusta? Kuulostaa ankealta elåmältä, kun joutuu miettimään, pääseekö jonnekin tai kun "käy vaan kaupassa tai kirjastossa". Kuvastaa hyvin rokottamattoman sivistystasoa. Mutta sehän jo tiedettiin, että elämänkoululaiset persut, ne pullikoi vastaan kaikkea järkevää. Pakko on siis rajoittaa.
Kai huomaat ettei niistä ole mitään hyötyä. Ota vaan niin paljon rokotteita ku haluat mut älä pakota niille jotka ei niitä halua ottaa. Ei passi vaikuta vi t tujakaan mun elämään.
Vierailija kirjoitti:
Minua oikeasti pelottaa se ajatus että vain rokotteita ottamalla ihmisellä on oikeus mennä vaikka baariin tai elokuvateatteriin. Kuinka monta rokotetta tarvii että ihminen saa vuodeksi koronapassin käyttöön?
Milloin koronapassi poistuu käytöstä, miksi kukaan ei puhu siitä mitään?
Moni varmasti myös pelkää sitä että koronapassi jää vuosiksi käyttöön, sillä on sitten helppo kontrolloida ihmisiä.
Minä itse näen koronapassin erittäin negatiivisena asiana koska sillä pystytään kontrolloimaan ihmisiä "ota rokotteita niin saat mennä baariin" ja tämä on minun mielestä jopa sairasta. Minä en myöskään halua jakaa ihmisiä rokotettuihin enkä rokottamattomiin.
Ei haittaa mitenkään, en jatkossakaan aio kantaa eurojani täysin turhaan koronapassia vaativiin yrityksiin. Rahaa on säästynyt ihan kivasti. Teen etätöitä, pystyn jatkamaan harrastuksiani, lenkkeilen ystävieni kanssa, verkkokaupasta teen jouluostokset, jouluvieraat tekevät pikatestit, monta turhaa kissanristiäistä on jäänyt väliin, kunto on kohentunut ja mieli on hyvä ja arki seesteisempää.
Olen pettynyt siihen, että suomalaiset päättäjät eivät halua, että Suomi on länsimainen, demokraattinen, laajoja yksilönvapauksia kunnioittava hyvinvointiyhteiskunta. Nyt otetaan vaarallinen askel kohti autoritääristä, jopa fasistista yhteiskuntajärjestelmää. Ainoastaan Perusuomalaiset ovat kanssani vähän samoilla linjoilla, vaikka rokotetta suosittelevatkin. Ehkä äänestän heitä jatkossa.
Korona piikin piti olla vapaaehtoinen. Piikki on osoittautunut täysin sudeksi. Laajasti ulkomaisia julkaisuja lukien, olen saanut sellaisen käsityksen, että Omikron tarttuu herkemmin rokotettuihin ja koronan sairastaneisiin. Saa nähdä, joka tapauksessa moni rokotettu tuttavani on sairastunut ja minä porhallan edelleen terveenä, toki ffp2- maskia ihmisten ilmoilla sisätiloissa käyttäen.
Tätä kokeellista piikkiä en tule ottamaan missään tapauksessa.
jkljlkl kirjoitti:
Ei haittaa mitenkään, en jatkossakaan aio kantaa eurojani täysin turhaan koronapassia vaativiin yrityksiin. Rahaa on säästynyt ihan kivasti. Teen etätöitä, pystyn jatkamaan harrastuksiani, lenkkeilen ystävieni kanssa, verkkokaupasta teen jouluostokset, jouluvieraat tekevät pikatestit, monta turhaa kissanristiäistä on jäänyt väliin, kunto on kohentunut ja mieli on hyvä ja arki seesteisempää.
Olen pettynyt siihen, että suomalaiset päättäjät eivät halua, että Suomi on länsimainen, demokraattinen, laajoja yksilönvapauksia kunnioittava hyvinvointiyhteiskunta. Nyt otetaan vaarallinen askel kohti autoritääristä, jopa fasistista yhteiskuntajärjestelmää. Ainoastaan Perusuomalaiset ovat kanssani vähän samoilla linjoilla, vaikka rokotetta suosittelevatkin. Ehkä äänestän heitä jatkossa.
Korona piikin piti olla vapaaehtoinen. Piikki on osoittautunut täysin sudeksi. Laajasti ulkomaisia julkaisuja lukien, olen saanut sellaisen käsityksen, että Omikron tarttuu herkemmin rokotettuihin ja koronan sairastaneisiin. Saa nähdä, joka tapauksessa moni rokotettu tuttavani on sairastunut ja minä porhallan edelleen terveenä, toki ffp2- maskia ihmisten ilmoilla sisätiloissa käyttäen.
Kohta et saa tehdä etätöitäkään ilman koronapassia... Et pääse kauppaan edes ilman koronapassia... Kaikki julkiset tilat kielletään sinulta koska sinua ei ole rokotettu...
Loppupeleissä kotiovesi lukko vaihtuu sellaiseksi että se avautuu vain koronapassilla...
Vierailija kirjoitti:
jkljlkl kirjoitti:
Kohta et saa tehdä etätöitäkään ilman koronapassia... Et pääse kauppaan edes ilman koronapassia... Kaikki julkiset tilat kielletään sinulta koska sinua ei ole rokotettu...
Loppupeleissä kotiovesi lukko vaihtuu sellaiseksi että se avautuu vain koronapassilla...
Siinä vaiheessa on aika sanoa, että tervetuloa rinnakkaisyhteiskunta. Jos Islantikin pyörii 150 000 ihmisen voimin niin eiköhän sellainen porukka saada täältäkin kasaan jonnekin. Ketä kiinnostaa jäädä elämään jonkun toisen orjana.
Vierailija kirjoitti:
Pääministeri bailaa korona olut kädessä yökerhossa "vaarallisen" pandemian aikana. Kyllä tavallinen hallitusta totteleva ihminen on niin kallu että sitä on vaikea edes käsittää. Muistakaa Einsteinin sanonta: "Hulluus on sitä, että toistaa yhä uudelleen samaa mutta odottaa silti eri tulosta."
Eikä hänellä ole nyt mitään oikeutta vaatia toisilta koronapasseja, kun itse osoitti, kuinka turha se on. Ja millaisen asenteen koronapassilliset tartuttajat ottavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jkljlkl kirjoitti:
Loppupeleissä kotiovesi lukko vaihtuu sellaiseksi että se avautuu vain koronapassilla...Siinä vaiheessa on aika sanoa, että tervetuloa rinnakkaisyhteiskunta. Jos Islantikin pyörii 150 000 ihmisen voimin niin eiköhän sellainen porukka saada täältäkin kasaan jonnekin. Ketä kiinnostaa jäädä elämään jonkun toisen orjana.
Mutta annetaako rokottamattomille lupaa perustaa rinnakkaisyhteiskuntaa? Kolmella piikillä saat luvan perustaa rinnakkaisyhteiskunnan...
Vierailija kirjoitti:
Olen ottanut, mutta nyt tämä homma alkaa menemään liian pitkälle. Tsekkaa tämä linkki niin ehkä avaa sunkin silmät mitä tuleman pitää. Tämä on vasta alkua. https://www.radionova.fi/ohjelmat/radio-novan-viikonloppu/a-211830
Kävin ennen. En koe sitä ravintolassa käymistä niin tärkeäksi että ottaisin haitaksi edes kipeää olkavartta saatikka mitään muuta. Itse korona oli oireeton.
Sairaalassa olin viimeksi kun synnytin vuonna 2016.