Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rokottamattomat

Vierailija
09.12.2021 |

Teitä tuntuu täällä palstalla olevan iso joukko. Mitäs nyt kun ette minnekään pääse ilman passeja. Mitä ajatuksia se herättää?

Kommentit (205)

Vierailija
121/205 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä lasten jouluesitykset yms? En kyllä voi vaan ymmärtää teitä :(

mitä onko ilmäri taas siementänyt sannaa.

Vierailija
122/205 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä lasten jouluesitykset yms? En kyllä voi vaan ymmärtää teitä :(

Kenen lapsen jouluesitykseen tälläinen lähes viisikymppinen menisi?

No vaikka oman lapsen? Itselläni 1-vuotias ja toinen tulossa ja oma ikä 42.

Ainiin, ja en ole rokotettu, tietenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/205 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vini vini, äpy äpy. En ryyppää.

Vierailija
124/205 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rokotetta kirjoitti:

Olen rokottamaton. Rokotetta en tule ikinä ottamaan siitä vastaan minä itse. Mitä taas tulee koronapassiin niin en tarvitse sitä enkä tule sitä ottamaan. Baareissa ja ravintoloissa en käy enkä myöskään missään teattereissa, museoissa ja leffassa.

Et, follari, käy baareissa, ravintoloissa, teattereissa, museoissa, leffoissa. Pian et käy edes töissä, jos sellaista sulla on.

Vierailija
125/205 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nämä sokeasti rokotuksia ottamaan marssivat näe mitään muuta ympärillään? Ettekö te huomaa mitä tapahtuu? Rokottamattomat ovat seuranneet tilanteen kehittymistä ja rokotetut ovat niin sokaistuneita etteivät sitä huomaa. Mutta niin kai se menee.

Vierailija
126/205 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sitten ku ette pääse enää töihinkään?

Miten niin? Pääseehän sinne, jos ottaa negatestin kolmen päivän välein. Jos työnantaja suostuu sen maksamaan, niin ei ole mitään ongelmaa. Itse en sitä maksa, ei kannata enää sen jälkeen jälkeen töihin mennä. Työnantaja sitten katsoo kannattako mut irtisanoa kun olen terve ihminen ilman rokotetta.

Minulle tärkeä kysymys on onko se palkallista aikaa kun käyn testissä. Se on varmaan yhä työnantajan päätettävissä. Eli saavat tehdä päätöksen olenko tärkeä vai en. Tekivät sen juuri kun oli YT: ja kuuluin harvoihin joita ei voitu edes lomauttaa. Heidän päätös yhä mitä tulee passiin.

Vierailija
127/205 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että eipä paljon kiinnosta.

Vierailija
128/205 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on rokotukset ja koronapassi, mutta en ole tarvinnut passia vielä mihinkään. En pidä passin avulla toteutettuja tilaisuuksia turvallisina, koska passissa on porsaanreikiä (esim. lapsilta ei kysytä passia, passiin kelpaa pikatesti joka ei todellisuudessa sovellu oireettomien testaamiseen). En siis uskalla mennä sellaisiin paikkoihin, joissa on koronapassin avulla otettu sali täyteen. Nyt on kirkkoihin tulossa systeemi, että koronapassin sijaan otetaan väkimäärän rajoitus 1/3 maksimista, ja tämä on mielestäni turvallisempi vaihtoehto.

Vierailija
129/205 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mua haittaa vaikka en pääse oikein mihkää ilman rokotusta koska en mä baareissa edes ravaa enkä käy leffoissakaan oikeastaan.

Mulle rokote on turha. Jos käyttäisin alkoholia niin sitten minä varmaan rokotuksen tarvitsisin että saan mennä baariin?

Vierailija
130/205 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soteala tulee kaatumaan, samoin opetusala. Aivan turha kuvitella, että meidät saataisiin painostettua rokotuksiin. Pärjäilkää ja hoitakaa ikäihmisenne ja räkäiset kersanne itse, meitä ei paljoa enää kiinnosta.

Vierailija
131/205 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sitten on näiden koronapsykoosissa olevien seuraava vihankohde kun ihmisistä 100% on rokotettu? 

Vierailija
132/205 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sitten on näiden koronapsykoosissa olevien seuraava vihankohde kun ihmisistä 100% on rokotettu? 

Ei tule olemaan koskaan 100% rokotettu. Eiköhän se ole tuo hallitus, muu maailman eliitti ja lääketehtaat vihan kohde kun tajuavat viimeisetkin lampaat tulleensa kusetetuksi.

Vierailija
133/205 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaduttaa ja hävettää, etten ottanut rokotteita ajoissa. Sain taudin vakavan oireettoman muodon. Nyt en voi ottaa rokotteita, enkä näin ollen saa passia. Jää museoissa edelleen käymättä :(

Vierailija
134/205 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tule olemaan koskaan 100% rokotettu. Eiköhän se ole tuo hallitus, muu maailman eliitti ja lääketehtaat vihan kohde kun tajuavat viimeisetkin lampaat tulleensa kusetetuksi.

Hienosti media lietsonut ihmiset pelkoon tätä tautia vastaan ja nyt rokottamattomat ovat kaiken syy. Mielestäni ihan relevanttikysymys, että mitä se enää tästä muuttuu, että onko rokotettuja 87 vai 97%. Israelissa ja Portugalissa rokotuskattavuus n. 95%, kolmannet piikit valtaosalle annettu, mutta tauti jatkaa kovempana vain leviämistä. Ei tätä rokottamalla hoideta. 

Kuuluu ihan normaaliin biologiaan miten heikot kuolevat pois, ihminen lopulta nujertuu johonkin tautiin. Katse tulisi olla nuorissa ja nuoret ovat kärsineet tästä ajasta todella paljon. 

Vierailija
135/205 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus päätti keskiviikkona esittää, että rokotuspakkoa laajennetaan lääkäreistä ja hoitajista sote-alan kaikkiin työntekijöihin, jotka työskentelevät riskiryhmien parissa. Pakko koskee hallituksen esityksen mukaan noin 340 000 palkansaajaa.

Vierailija
136/205 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus päätti keskiviikkona esittää, että rokotuspakkoa laajennetaan lääkäreistä ja hoitajista sote-alan kaikkiin työntekijöihin, jotka työskentelevät riskiryhmien parissa. Pakko koskee hallituksen esityksen mukaan noin 340 000 palkansaajaa.

Moni rokotettu ei aio enää ottaa yhtään enempää noita pistoksia, alkaa meno muistuttamaan jo Pohjois-Koreaa. Täällä Suomessa onneksi koko ikä maksettu veroja ja nyt olisi aika valtion maksaa niitä takaisinpäin ansiopäivärahana. 

Vierailija
137/205 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista et nyt sit rokottamattomat fanaatikot eivät ole juuri missään ikinä käyneetkään eivätkä tule koskaan käymäänkään. Mitä joku rajoittaminen ja passi sitten teihin rokottamattomiin vaikuttaa ja miksi teitä on niin paljon sairaalassa kun ette liiku missään?

Vierailija
138/205 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoista et nyt sit rokottamattomat fanaatikot eivät ole juuri missään ikinä käyneetkään eivätkä tule koskaan käymäänkään. Mitä joku rajoittaminen ja passi sitten teihin rokottamattomiin vaikuttaa ja miksi teitä on niin paljon sairaalassa kun ette liiku missään?

Fanaatikkoja tässä ovat nuo piikkien pakottajat, ainakin itse olen elänyt ihan normaalia elämää ja ei ole paljoa kiinnostanut koko hössötys. Maskia on en ole pitänyt muuta kuin jossain työjutuissa. En ymmärrä mikä saa ihmiset puolustamaan tätä rokotetta noin kiimaisesti, luulevatko jotkut ihan oikeasti että jos rokotekattavuus nousee niin pääsemme koronasta eroon? 

Vierailija
139/205 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt oli kyllä riman alitus tämä viesti :D

Jos rokottamattomia on 600 000 ihmistä niin onko sinusta 100 ihmistä siitä paljon? :D

Sinä et oikein nyt hahmota tätä tilannetta.

Vierailija
140/205 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt oli kyllä riman alitus tämä viesti :D

Jos rokottamattomia on 600 000 ihmistä niin onko sinusta 100 ihmistä siitä paljon? :D

Sinä et oikein nyt hahmota tätä tilannetta.

Ai nyt hahmotuskykyä löytyy? Mutta sitten kun puhutaan rokotettujen ja rokottamattomien prosentuaalisista osuuksista sairaalassa ja tehohoidossa suhteessa näiden ryhmien kokonaismäärään, niin hahmotuskyky loppuu äkisti?