Rokottamattomat
Teitä tuntuu täällä palstalla olevan iso joukko. Mitäs nyt kun ette minnekään pääse ilman passeja. Mitä ajatuksia se herättää?
Kommentit (205)
No meillä on jatkossa yhä enemmän aikaa päivystää täällä.
Aloitin eristäytymisen jo tammikuun lopussa 2020 joten ei tunnu missään ja vaikka olisi rokote menisin samoilla varotoimilla .
Ei tulisi korona-aikana mennäkään minnekään.
Kotona ja etätyöt.
Sairastin koronan maaliskuussa 2020.
Siis miten en pääse minnekään? Juuri kävin töissä, etäopinnot jatkuu normaalisti. Kaupasta sain ruokaa ja kirjastosta kirjoja.
Entä lasten jouluesitykset yms? En kyllä voi vaan ymmärtää teitä :(
Ei ole tullut vielä eteen mitään paikkaa minne olisin ollut menossa jonne olisi tarvinnut passia.
Pääsen tasan kaikkialle minne tarvii. Lähinnä ruokakauppaan ja töihin.
Mihin en ole päässyt? Käyn vain kaupassa ja joskus harvoin lääkärissä. Sinne pääsee yhä.
Tuskinpa se suurinta osaa haittaa se passin vaatiminen varsinkaan jos ei käy kuin vain tyyliin ruokakaupassa. Tilaamalla netistä saa muut ostokset tehtyä ja monesti paikkakunnasta riippuen myös ruokaostokset saa tilattua kotiin. Itse olen rokotettu mutta en käytä passia.
Tartunnan ovat sen takia nousussa kun rokotetut parveilee passin avulla ravintoloissa yms. Täysin turha koko passi eikä tee muuta kuin pahentaa tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä olen ensi viikolla menossa 5-vuotiaan joulujuhlaan (srk:n kerho). Ei ole koronapassivaatimusta. Jos olisi, sitten juhla yksinkertaisesti jäisi välistä.
Koululaisilla ei tänäkään vuonna ole joulujuhlaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tänä jouluna sellaisia, ei ollut viime joulunakaan.
Mulle riittää, että pääsen paikallisbusseihin ja ruokakauppaan. Apteekkituotteet, vaatteet, joululahjat yms. tilaan netistä.
Olen raskaana ja opiskelen kotoa etänä. Katson sitten synnytyksen jälkeen rokotusasiat vasta.
Vierailija kirjoitti:
Rehellisesti sanottuna ei ole kiinnostanut aiemminkaan vieraiden lasten esitykset. Jos niitä olisi, tämä olisi vain hyvä syy jäädä pois :) Eipä nimittäin noilla teineillä / täysi-ikäisillä opiskelijoilla jouluesityksiä ole ollut moneen vuoteen.
Teoriassa se ärsyttää, koska vastustan ihmisten eriarvoistamista.
Käytännössä sillä ei ole mitään vaikutusta. Meidän perheen "huvitukset" on yksinkertaisia ja maanläheisiä. Kesäisin olemme veneellä ja mökillä, talvisin kotona ja mökillä.
Kaupassa käymme normaalisti, kuten myös ystävillämme ja sukulaisillamme. Työpaikka mekin on oma yrityksemme, joten ei vaikuta siihenkään mitenkään.
Oon niin surullinen teidän puolesta ja säälin teitä 😢 ei teidän tarvitse kertoa kenellekään, jos otatte rokotteen, jos sitä pelkäätte
Ei mitää. Tilaan ruuat kotiin. Tehnyt näin vuosia
Missä sinä luulet minun nyt käyneen? Olen etätöissä, ruuat, lääkkeet, yms tilaan netissä. Lenkkeilen, metsästä, kalastan, jne ihan omissa oloissani.
Ei yhtään mitään. Ei ole tarvetta päästä baareihin, teatteriin tai leffaan.