Miten vanha on toimiva läppärisi?
Miten kauan sinulla on ollut käytössä läppäri, jota käytät säännöllisesti?
Kommentit (38)
Acer Aspire, ostettu 2011.
Toki meni rikki heti tuoreeltaan eli 2013 mutta oli onneksi nipin napin takuuajan sisällä. Sen jälkeen maahantuojan kautta korjattuna toiminut moitteettomasti.
Nykyisissä laitteissa tuntuu myös että valmistajat hakevat ajoittamalla tuotteen rikkoontumista heti takuuajan umpeuduttua. Tusinalaatu loistaa välillä läpi niin että hirvittää.
HP Envy, ostin vuoden 2016 alussa eli tulee kuusi vuotta täyteen. Tosin pitää olla verkkovirrassa, tämä hajotti akkunsa jo kahdessa vuodessa enkä ole halunnut ostaa uutta, koska epäilen, että sille kävisi samoin myös nopeasti.
Akkujuttua lukuun ottamatta olen tyytyväinen, hyvä vehje tämä on ollut. Päällä käytännössä päivisin koko ajan, joten käyttötunteja on tullut kyllä runsaasti. Käynnistys kyllä hidastunut vuosien aikana, niinhän näille tuppaa käymään.
Painavan ja ison puoleinen kylläkin, jos olet ajatellut kanniskelevasi läppäriä paljon eri paikoissa.
Kuusi vuotta sitten ostettu HP. Hyvin toimii ja jatkuvassa käytössä ollut koko ajan.
Late 2013 Macbook pro, ostettu 2014, akku vaihdettu kerran, kohta uudestaan. Ihan hyvin jaksaa pyörittää officea, mutta välillä on hidastumista havaittavissa. Jatkan macbook pro- linjalla, jos tämä hajoaa.
N. 5 - 6 v. vanha Lenovo, päällä päivittäin ainakin 12 - 14 h (joskus jää päälle pidemmäksikin aikaa). Toimii ja kukkuu hyvin. Ulkonäkö on tosi klohmo, käytetty paljon ja se näkyy, painavakin on eikä akku kestä kuin n. 2 h. Silti erinomainen työkone! Kulkenut myös reissuilla mukana, lähtee taas matkaan sunnuntaina.
9 vuotta vanha Sony - ostettu tehdaskunnostettuna 500€ eli 2011 mallia. Akku kestää edelleen reilu pari tuntia eikä koskaan ole yli 3h kestänyt.
Tuuletin vaihdettu 6 vuotta sitten ja 4 vuotta sitten päivitin kovalevyn SSD:hen. CD/DVD-lukija mennyt jossain välissä rikki, mutta eipä sitä missään koneissa nykyään ole.
Voi sanoa, että tässä on hinta/laatu kohdannut.
Sama ollut käytössä vuodesta 2013
5v sitten käytettynä ostettu zenbook, olisiko 6-7v vanha. Olen meinnnut vaihtaa, mutta pitäisi melkein ostaa macbook. Zenbookit nykyään kaikki jollain 1920x1080 resolla, enkä ole siihen enää 13" kokoluokassa palaamassa.
Vierailija kirjoitti:
3 vuotta nykyinen Acer on toiminut. Odottelen, että milloin se hajoaa. Edellinen Acer toimi hyvin noin 3 vuotta myös. Kyllä sekin vieläkin varmaan joten kuten toimisi, jos yrittäisi. Lähinnä kyllästyin sen hitauteen. Ehkä nykyisen kanssa auttaa se, että tallentelen paljon asioita ennemmin ulkoisille kovalevyille ja pilveen kuin itse koneelle.
Mulla halpis-Acer (ehkä 400 maksoin), joka pelittää nyt kahdeksatta vuotta. Linux siinä kyllä on. Ja on hidaskin, mutta riittää mun tarpeisiini enkä ehjästä raaski luopua.
Noin 6 vuotta. Hp jotain (en tiedä tarkempaa nimeä). On käytössä vähintään 10h päivässä melkein joka päivä. Etätyö ja opinnot työn ohella plus viihdekäyttö, mikä aika vähäistä kun koneella saa istua pakosta ihan tarpeeksi.
Meillä on tuskastuttavan hidas MacBook vuodelta 2011. Toimii, mutta kiroiluttaa. Toinen ja useammin käytössä oleva kannettava on varmaan 2016 Dell. Toimii ja ilostuttaa edelleen.
Päivittäisessä käytössä ASUS vuodelta 2012.
11v ollut käytössä hp:n joku miniläppäri. On vuosia kyllä jo ollut aika hidas, mutta riittää mun käyttöön.
Vuoden vanha Mac Pro. Edellinenkin vuodelta 2016 kyllä käynnistyy toimii, mutta akku on jo surkeassa jamassa ja surullisen kuuluisa näytön pinnoite on osittain lähtenyt. veke
Mulla pikkuisen uudempi T43. Työkäytössä päivittäin.