Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ja teinityttö suuttuivat kun sanoin aamulla, että siivotaan sitten yhdessä illalla kun tulette koulusta ja töistä kotiin

Vierailija
09.12.2021 |

Minunko pitäisi muka KAIKKI kotityöt tehdä sillä aikaa kun ovat pois? Ei tule tapahtumaan. Jo pidemmän aikaa on ollut tuollaista kiukuttelua.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin tuo tuollainen kiukuttelusi alkoi ja onko se pahenemaan päin?

Vierailija
22/24 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai älyllisesti vajavainen ihminen keksii näin lapsellisia alakoululais juttuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai älyllisesti vajavainen ihminen keksii näin lapsellisia alakoululais juttuja.

Siis laiska av mamma, sama asia.

Vierailija
24/24 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ja teini voivat palkata siivoojat omilla rahoillaan. Ei se naisen tehtävä ole tai sen joka sattuu olemaan kotona syystä tai toisesta, vaikka olisikin työtön 247. Tai jos puoliso on työttömänä kotona ja hänelle nakitetaan kaikki kotityöt "kun on aikaakin", niin siitä voi töissäkäyvä puoliso maksaa palkkaa. On se kumma jos ei voi omia sotkuja siivota ja osallistua kodin puhtaanapitoon. Teinikin osaa imuroida jos ei, niin on aika uusavuton.

Monesti vaan se ansiosidonnaisella oleva ei pysty osallistumaan täysimääräisesti niihin asunnon vuokranmaksuihin/lainanlyhennyksiin, maksamaan osuuksiaan vesi-, sähkö-, vakuutus- ja kauppalaskuista, osallistumaan bensa- tai harrastuskuluihin jne. Aika härski tapaus saa olla, jos ei sen vertaa viitsi kompensoida elinkustannuksiaan, että pitäisi nyt edes niistä perussiivouksista huolta. Se kun vie aikaa sen puoli tuntia-max. tunnin päivässä. Harvemmin ne juoksevat kulut kovin paljon putoaa ansiosidonnaisella ollessa. Toki jos on hyvä ansiosidonnainen, niin sitten kustannusten hoitaminen aiempaan malliin varmaan sujuukin, mutta aika harvalla näin taitaa olla.

Minä olen ansiosidonnaisella ja maksan kaiken yksin, omakotitalossa vielä. Ja säästöönkin jää, vaikka ei mikään huippuliksa ole. Melkein sama jää käteen kun töissä ollessa, kun ei tule bensakuluja ym. Ja lapsillekin ostan kaiken, isä ei juuri osallistu. Edes elareita ei itse maksa.

Ja kyllä minä silti vaadin että lapset täällä jotain tekee, eikä elä kuin pellossa. Omat huoneet siivoaa ja muutenkin omat jälkensä hoitaa. Minä hoidan tiskit, pyykit jne.