Kun mä olin koulussa (somaleista)
Niin, siis kun olin ala-asteella niin meillä oli luokalla yksi somalipoika 3-6 luokkien ajan ja 5. luokalla tuli toinen somalipoika, joka vaihtoi sitten vuoden jälkeen kyllä koulua. Koko koulussa oli muutenkin aika vähän somaleita. Yläasteella luokallani ei ollut yhtään somalia, mutta koko koulussa oli muutama. Ja nämä olivat suht isoja kouluja.
pointtina siis se, että ei nämä somalit olleet sen enempää häiriöksi kuin suomalaisetkaan pojat. Sopeutuivat ihan hyvin, tosin eivät pitäneet koulunkäyntiä niin vakavana, mutta tottelivat ihan hyvin opettajia, kun heitä tosiaan oli vain yksi tai kaksi luokassa. Ei ollut ketään yllyttämässä...
nyt kun kuulee näitä juttuja ja näkee tuolla kylillä näitä porukoita niin voin vaan kuvitella, millaista koulunkäynti on. Vanhoissa kouluissanikin on varmasti moninkertaistunut somalien määrä. En ole vielä saanut lapsia, mutta pelottaa heidän puolestaan, että millaiseen kouluun joutuvat sitten vuosikymmenen päästä... Ei mulla mitään asiaa ole, mietin vaan että miksi somalit on semmosia kuin on :(