Onko täällä muita, jotka vihaavat jos joku vastaa ehdotukseen "katsotaan"?
Tuo tuntuu nimittäin olevan sellainen vastaus, joka annetaan jos ei kehtaa sanoa suoraan "ei" :( Kiva sitten roikkua epätietoisuudessa vaikka tietääkin loppujen lopuksi että sieltä tulee kieltävä vastaus. Miksi ei voi suoraan sanoa että ei käy.
Minun äitini teki tuota kun olin pieni, aina lupaili asioita tuohon tyyliin (Jos vaikka puhuttiin jostain kivasta, vaikka reissusta kaupunkiin yms. niin vastaus oli aina "Katsotaan nyt" viimeiseen asti kunnes tuli se ei) Ja yhdistävänä tekijänä näillä katsojilla on se, että loppujen lopuksi ei vain jakseta tehdä jotain, ne joilla on oikeasti kiireitä, kertovat sen kyllä reilusti.
Syy avautumiseen on miesystävältä, joka on nyt monta kertaa perunut tapaamisen tuohon tyyliin. Eilen kysyin nähtäisiinkö tänään "katsotaan nyt" > no ei jaksanut nähdä. Katsotaanko maanantaina se leffa jostai puhuttiin? "Katsomme :)"
Hupaisa juttu tuohon viimeiseen liittyen, että luulin oikeasti että vastasi kysymykseen myöntävästi.
Kommentit (13)
Käytän tuota kyllä itse kun en tiedä oikein jaksanko tai kiinnostaako. Mutta kyllä sun nyt kannattais miettiä vähän syvemmältä kuin yhden sanan käyttöä tuossa suhteessa.
Ärsyttää muokin. Mutta täytyy myöntää että joskus kiusatakseni jotain kaveria tai miesta, niin sanon noin :D
Jos sulla on lapsuuden trauma johonkin sanaan liittyen, kukaan ei sitä sanaa saa käyttää? :D
Anteeksi, mutta nauroin ääneen tuolle viimeiselle esimerkille. Kuka on noin tyhmä että vastaa kysymykseen noin? :D Ei varmaan edes lue viestejäsi
Minä käytän. Ei pitäisi sun persettäs kutittaa syyni kieltäytyä.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 22:06"]Minä käytän. Ei pitäisi sun persettäs kutittaa syyni kieltäytyä.
[/quote]
kukaan ei olekkaan perseen kutiamisesta täällä puhunut, vittuuntumisesta kylläkin
Lapselle sanon "katsotaan" aika usein kun kinuaa jotain lelua, joka omasta mielestäni on turhaa krääsää. Lapsi tyytyy vastaukseen ja unohtaa koko asian parissa päivässä:) Aikuiselle en vastaisi noin, minusta se on halventavaa. Mielummin sanon että "en voi sanoa varmaksi, ollaan yhteydessä iltapäivällä" tms.
Ärsyttää kyllä! Olen itsekin syyllistynyt käyttämään tuota, jos epäkiinnostava mies on pyytänyt kaffelle.
Elokuvaan tuo "katsotaan"on kylla ihan selva.
Siis tarkoitti leffavastauksen juuri noin, siis "katsotaan katsotaanko", koska ehdin jo innostua vähän ja kirjoitin miehelle että mihin aikaan hänelle sopii.
En minä ainakaan osaa sanoa monta päivää etukäteen jostain leffan katsomisesta... Oletko työtön tai vajaa kun suunnittelet tuollaisia etukäteen?
Käytän Katsotaan-sanaa sellaisiin ihmisiin, joka jankuttavat asiasta pitkään. Senkin jälkeen, kun olen jo kertaalleen sanonut ei. Kannattaa katsoa peiliin, jos jatkuvasti kuulee sitä. Lopeta yhteydenpito, ja odota että mies ottaa yhteyttä. Ja jos meinaat vastata, ettei se sitten koskaan ota yhteyttä, niin siinähän sulla on sitten ratkaisu.
Mun mielestä tuo leffavastaus oli ihan selkeä kyllä! Jättäisin tuommoisen paskiaisen kyllä jos ei laiskuuttaan jaksa sua nähdä = ei tykkää tarpeeksi