Tuttu uhkasi tehdä meistä lasun, kun 4-vuotiaan lempipuuhaa on imuroiminen
Lapsi imuroisi vaikka aamusta iltaan jos en pistä alulle muuta virikkeitä tai leikkejä. Tuttu näki tämän ja uhkaa nyt lasulla. Onko oikeasti jotain aihetta hätääntyä?
Kommentit (13)
Voi hyvää päivää taas. Toisia lapsia ha kataan ja suljetaan komeroihin tai pidetään nälässä. Näihin sitten ei puututa tai puututaan liian myöhään. Ei ole aihetta huoleen.
Käske mennä kiireesti tekemään se ilmoitus ja naura yhdessä sossujen kanssa hyvälle vitsille.
Meilläkin muksut tykkäsi imuroida ja tehdä "itse", ihan 3-4-vuotiaina.
Aika korjaa tilanteen: teini ei edes muista mikä ja missä imuri on.
Tuttava uhkaa tehdä siis lasun siitä, että imuroiminen on lapsen lempipuuhaa vai siksikö, että näki sinun pistävän alulle muita virikkeitä?
Miten tuttava perustelu uhkaustaan?
Mitä väliä sillä on vaikka tekisi? eikö ole myös hyvän kasvatuksen tulos, että lapsi nauttii kotipuuhista ja siivoamisesta?
nimimerkillä lapseni inhoaa siivoamista ja imurointia
Vierailija kirjoitti:
Tuttava uhkaa tehdä siis lasun siitä, että imuroiminen on lapsen lempipuuhaa vai siksikö, että näki sinun pistävän alulle muita virikkeitä?
Mitä väliä sillä on vaikka tekisi? eikö ole myös hyvän kasvatuksen tulos, että lapsi nauttii kotipuuhista ja siivoamisesta?
Siitä kun näki lapsen imuroivan. Kauhisteli, että tuon ikäinen on aivan liian pieni liikuttelemaan raskasta imuria. Tykkää kyllä autella muissakin hommissa, pyyhkii pölyjä ja auttaa kaupassa hakemaan listassa lukevia asioita. Auttaa ruuanlaitossa ja tykkää pitää huoneensa siistinä. Kerää lelut itse päivän päätteeksi (tietysti uhmapäiviäkin on joskus) ja aamuisin peittelee sänkynsä. Kai tämä on jokin periytyvä ominaisuus, sillä äitini ja minä pidämme myös kotitöistä (?)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä kun näki lapsen imuroivan. Kauhisteli, että tuon ikäinen on aivan liian pieni liikuttelemaan raskasta imuria. Tykkää kyllä autella muissakin hommissa, pyyhkii pölyjä ja auttaa kaupassa hakemaan listassa lukevia asioita. Auttaa ruuanlaitossa ja tykkää pitää huoneensa siistinä. Kerää lelut itse päivän päätteeksi (tietysti uhmapäiviäkin on joskus) ja aamuisin peittelee sänkynsä. Kai tämä on jokin periytyvä ominaisuus, sillä äitini ja minä pidämme myös kotitöistä (?)
Ap
Hänestä tulee hyvä vaimo joskus ;)
Kyllä tuosta jotain sanktioita pitäisi tulla..
Ennenvanhaan 4-vuotiaat oli peltotöissä siinä missä aikuisetkin. Silloin ei mitään lasuja tunnettu.
Sanot sille että senkus tekee ja laitat välit poikki sellaiseen tuttuun. Voit sitten sossutätien kanssa yhdessä naureskella asialle:)
Meille annettiin myös huomautus, koska ekaluokkalainen kertoi pitävänsä imuroinnista. Siitä veti tämä "ammattilainen" johtopäätöksen, että lapsi on vastuunkantaja.
Ja niin, meille oli ostettu uusi imurikahva keskuspölynimuriin. Se oli siistiä laittaa päälle siitä kahvan napista, teki eteisen mattoon upeita kuvioita, kun veteli ja oli mahtava lapsesta muutenkin. Tätin käskystä sitten kiellettiin imurointi, ettei vienyt asiaa pidemmälle.
Näin tässä maassa saadaan aktiivisia lapsia!
Vierailija kirjoitti:
Meille annettiin myös huomautus, koska ekaluokkalainen kertoi pitävänsä imuroinnista. Siitä veti tämä "ammattilainen" johtopäätöksen, että lapsi on vastuunkantaja.
Ja niin, meille oli ostettu uusi imurikahva keskuspölynimuriin. Se oli siistiä laittaa päälle siitä kahvan napista, teki eteisen mattoon upeita kuvioita, kun veteli ja oli mahtava lapsesta muutenkin. Tätin käskystä sitten kiellettiin imurointi, ettei vienyt asiaa pidemmälle.
Näin tässä maassa saadaan aktiivisia lapsia!
Luoja meitä varjelkoon ammattikasvattajilta! Minä nimittäin olen vastuuttanut lasta ihan pienestä pitäen. Ikätason mukaan mennään mutta oman huoneen siivous, lemmikin hyvä kohtelu ja pienet kotityöt ovat lapsen vastuualueella ja oikeudet ja velvollisuudet kulkevat käsi kädessä. Hyvin on sisäistänyt että mm. roskien vienti on hänen tehtävänsä ja ellei roskia vie niin kohta koko kämppä löyhkää. Ei tehtävien laiminlyönnistä rangaistusta saa mutta seuraukset ovat nähtävissä ja haisteltavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hänestä tulee hyvä vaimo joskus ;)
Lapsi on poika, mutta ehkäpä hänestä tulee joskus hyvä mies tai aviomies. Ap
Huostaanotto.