Miten soittaa kriisipuhelimeen
Olen ihan sekaisin huolesta ja ahdistuksesta, suunnittelen tässä parhaillaan hyppääväni sillalta enkä oikeasti halua tehdä sitä.
Mitä sinne puhelimeen pitää sanoa ja miten suhtautuvat jos kerron?
Kommentit (42)
Soitin ja nyt olen päivystyksessä. Siellä työntekijä kertoi masennuslääkkeistä ja suositteli hakemaan apua heti sairaalasta, joten täällä ollaan.
Sydämeen sattuu.
Ap
Hienoa AP, että rohjennut hakea apua! Toivottavasti saat myös keskusteluapua.
Meistä monet tiedämme mitä tuo on. Apu ja parempi olo ei tule taikaidkusta, mutta avun pyytämisestä ja puhumisesta alkaa paraneminen pikku hiljaa ja tulee toivoa. Pienetkin asiat auttavat pahimman yli. Toivon sinulle kaikkea hyvää! ♥️
Vierailija kirjoitti:
Soitin ja nyt olen päivystyksessä. Siellä työntekijä kertoi masennuslääkkeistä ja suositteli hakemaan apua heti sairaalasta, joten täällä ollaan.
Sydämeen sattuu.
Ap
Tsemppiä täältäkin, vastaaja nro. 20 tässä.
Keskusteluapu on tärkeää. Sain tosiaan silloin aikanaan lääkityksen ensiavuksi, mutta keskusteluapu oli tärkein tie toipumiseen.
Minulle järjestyi keskusteluaikoja terveyskeskuksesta psyk.sh:n kanssa.
45min kerran viikossa 3kk ajan.
Masennus on ajoittain uusiutunut, mutta paljon lievempänä.
Vierailija kirjoitti:
Sydämeen sattuu.
Ap
Tsemppiä täältäkin, vastaaja nro. 20 tässä.
Keskusteluapu on tärkeää. Sain tosiaan silloin aikanaan lääkityksen ensiavuksi, mutta keskusteluapu oli tärkein tie toipumiseen.
Minulle järjestyi keskusteluaikoja terveyskeskuksesta psyk.sh:n kanssa.
45min kerran viikossa 3kk ajan.
Masennus on ajoittain uusiutunut, mutta paljon lievempänä.
Kiitos vastausista. Kävin tänään juttelemassa kahdelle psykiartiselle sairaanhoitajalle ja saan kiirelliseen lähetteen lääkärille.
Toivoin itse että kokeilisimme masennuslääkitystä ja saan oman psykiatrisen hoitajan.
Ap
Hoitajat soitti tänään kuulumisia ja sain lääkäriajan, minulle tarjottiin jopa mahdollisuus yöpyä sairaalassa jos tahdon.
Menen nyt viikonlopuksi vanhemmille enkä joudu olemaan yksin ja on kivaa tekemistä tiedossa, ehkä se helpottaa.
Tänään haen jotain hyvää kaupasta ja katselen elokuvia.
Kaikki on jo paremmin, enää ei pelota.
Kiitos teille tuesta ja kannustuksesta, ette voi uskoa miten paljon pieni ystävällinen kommentti anonyymilla palstalla voi pelastaa jonkun päivän (tai elämän) kokonaan.
Ap
Onnea ap hyvästä päätöksestä.
Olin itse masentunut pari vuotta sitten, keskeytin koulun ja olin lähellä syrjäytyä.
Juttelin sekasin-chatissa työntekijälle ja hän auttoi minua, rohkaisi laittamaan viestiä kuraattorille ja sain keskusteluapua sekä apua uusiin opintoihin hakeutumiseen.
Nyt amiksessa käyn kerran kuussa kuraatorilla ja kävin pari kertaa myös psykologilla ja olo on jo paljon parempi.
Lääkkeitä en tahtonut mutta terveydenhoitajalta sain apua elämäntapamuutokseen ja aloin käyttää vitamiinilisiä ja muutin ruokavaliotani ja sain tukea liikunnan aloittamiseen.
Apua on aina tarjolla, ensimmäinen askel on vaikein ottaa. Jaksamista ja hyvää joulua ❤
Kiitos. Rukoilin yöllä itku kurkussa apua, en ole ikinä ennen tehnyt sitä niin tosissani.
Eilen anelin apua ja kuuntelin samalla virsiä ja rauhoituin kyllä sillä hyvin. Tänään olen jopa lukenut raamattua. Uskon Jumalaan jollain tasolla ja nyt tuntuu hyvältä hakea apua siltäkin suunnalta.
Nukahdin eilen todella syvään uneen ja nukuin yli 8 tuntia (minulle todella harvinaista) ja tunsin kuin taakka olisi lähtenyt päältäni.
Voi olla, että kuvittelin koko jutun, mutta ihmisen mieli on valtavan voimakas ja jos tämä minulle hetkeksi helpotuksen tuo, aion kyllä jatkaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kiitos. Rukoilin yöllä itku kurkussa apua, en ole ikinä ennen tehnyt sitä niin tosissani.
Eilen anelin apua ja kuuntelin samalla virsiä ja rauhoituin kyllä sillä hyvin. Tänään olen jopa lukenut raamattua. Uskon Jumalaan jollain tasolla ja nyt tuntuu hyvältä hakea apua siltäkin suunnalta.
Nukahdin eilen todella syvään uneen ja nukuin yli 8 tuntia (minulle todella harvinaista) ja tunsin kuin taakka olisi lähtenyt päältäni.
Voi olla, että kuvittelin koko jutun, mutta ihmisen mieli on valtavan voimakas ja jos tämä minulle hetkeksi helpotuksen tuo, aion kyllä jatkaa.
Ap
En tajua miksi et vaan voi jättää mua rauhaan
Kukaan ei halua kokea vuosikymmenen kestänyttä yksinäisyyttä!
Ja kyllä minulla oikeasti on mielikuvitusystäviä se ei ole syy kiusaamiseen. Tukevat itsenäistymistäni valtavasti
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastausista. Kävin tänään juttelemassa kahdelle psykiartiselle sairaanhoitajalle ja saan kiirelliseen lähetteen lääkärille.
Toivoin itse että kokeilisimme masennuslääkitystä ja saan oman psykiatrisen hoitajan.
Ap
Feikki! Mä olen oikea ap
Feikki ap täten kirjallisesti luvaten lahjoitan ketjun sinulle.
Kriisipuhelin on ihan paras, kun tarvitsee nopeasti apua. Sen avulla olen selvinnyt viimeisestä kriisistä hyvin eteenpäin. Siellä vastataan 24/7 eli voi soittaa yölläkin. Ovat alan ammattilaisia, kuuntelevat ja ohjaavat. Paras mielenterveysapu mitä on olemassa Suomessa tällä hetkellä.